Noam Revkin Fenton/FLASH90

גנץ על היוזמה לביטול הבחירות: "אין דרך חזרה, זהו ספין של נתניהו" • צפו

יו"ר כחול לבן תקף בחריפות את ראש הממשלה: "נתניהו איבד את זה. הוא שוב מוליך שולל את אזרחי ישראל. זה ספין נוסף מבית הקלפים שלו - עושה שימוש ציני ביו"ר הכנסת". על מפלגתו של אהודברק: "כל פיצול שייעשה יפגע בסיכוי של כחול לבן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה נתניהו, "נתניהו שוב מוליך שולל את אזרחי ישראל. במשך שישה שבועות נתניהו נכשל בהקמת ממשלה-נתניהו איבד את זה. משלא הצליח להרכיב ממשלה הוא הוא פעל בכל כוחו, הצביע באופן אישי בעד פיזור הכנסת והוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת ויקרה יחד עם סיעת הליכוד, ויחד עם מפלגות נוספות".

"אזרחי ישראל, אם נתניהו לא היה מדרדר את המדינה לבחירות, נשיא המדינה היה מטיל עליי את האחריות להקים ממשלה- והייתי מצליח. נתניהו יודע את זה, וכל המערכת הפוליטית מבינה את זה. בפיזור הכנסת ובהקדמת הבחירות נתניהו חיסל את האופציה להקים ממשלה שתפעל למען אזרחי ישראל ושלח את שנת 2019 לאבדון כלכלי, חברתי ושלטוני.

במסיבת עיתונאים שכינס בעקבות הדיווחים על האפשרות לביטול הבחירות, הוסיף כי,"נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת ואין דרך חזרה. נתניהו, רואה סקרים- וממציא שקרים וספינים. אני כאן כדי להזכיר לו – לא ניתן להזדכות על האחריות. נתניהו כפה את המציאות הזו, והוא לא יכול לנסות להעביר את האשמה לאחרים או לעשות שימוש ציני במוסד יו"ר הכנסת.

"בכל תקופת המשא ומתן הקואליציוני, על אף שאנו הסיעה הגדולה ביותר בכנסת, נתניהו לא פנה אלינו והעדיף להרכיב את "ממשלת סמוטריץ'"- ממשלה קטנה, קיצונית וסחטנית. המטרה היחידה שלו הייתה קואליציה שתאפשר לו להעביר את פסקת ההתגברות וחוק החסינות שיצילו אותו ממשפט".

גנץ אמר כי הוא היה יכול להרכיב ממשלת הסכמה לאומית רחבה. "אם נתניהו היה ממלכתי, ודואג קודם כל למדינה ולא לאינטרס האישי שלו, הוא היה מפנה את הכיסא, הולך להתעסק בענייניו המשפטיים ולא כופה על המדינה שנה שלמה של שיתוק ובזבוז כספי ציבור. אני יכולתי להרכיב ממשלת הסכמה לאומית רחבה, שתפעל למען אזרחי ישראל, למען הכלכלה ולמען החברה. למען כולם."

"אני לא משתמש במתווכים, מקורבים או שמועות, אני כאן כדי להגיד לכם בקולי – אם הייתה אופציה חוקית לביטול הבחירות, וניתן היה להקים ממשלת אחדות ללא בנימין נתניהו, היינו שוקלים זאת ברצינות" אני מזכיר לכם, כחול לבן הצביעה נגד פיזור הכנסת. המציאות היא פשוטה. ב-17 בספטמבר יתקיימו בחירות בישראל, שנכפו על ידי נתניהו שממשיך לדאוג לענייניו האישים".

גנץ התייחס למפלגה אותה צפוי להקים אהוד ברק ואמר כי, "אני אנצח את נתניהו וארכיב את הממשלה בעתיד, איני מתעסק בענייניהם של אחרים. כל פיצול שייעשה יפגע בסיכוי של כחול לבן. היינו יכולים להקים ממשלה ולשרת את מדינת ישראל, אם הייתה אופציה כזאת אני היית הראשון לעשות זאת. לכולם ברור מי אשם ולכולם ברור איך לפתור את זה".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הגיב לגנץ ואמר: "אני אומר באופן חד וברור: קיימת התכנות משפטית לביטול פיזורה של הכנסת, כמו גם רצונו של הציבור בישראל לבטל את הבחירות החוזרות. לא הייתי יוזם את המהלך הזה אלמלא הייתי בטוח שהוא אפשרי. אני שב וקורא לכל הצדדים להפנים את גודל השעה, לנהוג באחריות ולהבין כי זו העת להניח להתנגחויות, למילים ולססמאות – ולפעול לטובת הציבור הישראלי. זה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ היקר… נתניהו הוא מלך ב"ה עד ביאת גואל צדק.
אתם וכל החבורה שלכם אפסים מה שאתם יודעים לעשות כל היום זה רק לתקוף במקום לדבר תכלס. כל פעם שיש איזה פתח אתם ישר מתלבשים על זה ומנסים משם לעקוץ … אז במקום לחפש פינות שמהם אפשר לעקוץ תתחילט לעבוד…

תלמד בע"פ את הנאומים שלך

לא יעזור לכם. העם לא מטומטמים……. כולנו אך ורק נתניהו

בני גנץ, מטומ…

כל עוד יושבים שלושה רמטכ"ל ים עם לפיד שונא ישראל הם רק ינחלו כישלון, תנסו לחשוב אדם ששירת בצבא ככתב צבאי יושב עם רמטכלים זה בושה. ועוד לא פחות ברוב חוצפתו דורש להיות ראש ממשלה על מה ולמה.? הזוי ביותר

בושה שלמגיבים חרדים זה כל מה שיש לומר, אנשים שלומדים תורה אמורים להיות מצויידים בשכל קצת יותר משוכלל ויכול לקלוט קצת יותר מורכבויות מאשר "ביבי המלך" ולכן כדי להגן על כבוד הציבור יש להניח שכולכם לא יושבים מדי הרבה ליד גמרא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture