צילום: פלאש 90

נתניהו: "נמנע ממשלה אנטי ציונית"; גנץ שוחח עם עודה, פרץ והורוביץ

ראש הממשלה סיכם עם ראשי המפלגות החרדיות ו'ימינה', כי ישתפו פעולה וימליצו עליו לנשיא • ישראל כץ בעקבות המדגמים: "נתניהו היה ונשאר מועמדו היחיד של הליכוד", אדלשטיין: "הליכוד היא מפלגה מאוחדת" • גנץ הקים צוות מו"מ קואליציוני"

3:30 – ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הלילה באירוע הליכוד בגני התערוכה ואמר כי, "שוחחתי הערב עם כל השותפות של הליכוד למחנה הימין. כולן הביעו התחייבות חד משמעית להליכה משותפת". לדברי נתניהו, "בימים הקרובים ניכנס למו"מ כדי להקים ממשלה ציונית חזקה וכדי למנוע ממשלה אנטי ציונית מסוכנת".

2:30 – יו"ר כחול לבן, שלפי המדגמים קיבלה מספר מנדטים גדול יותר מהליכוד בנאום ראשון לאחר הבחירות: "מתכוון לדבר עם כולם". לדברי גנץ, "על פי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו". עם זאת הדגיש לפעילים: "נמתין לתוצאות האמת".

1:55 – ראש הממשלה נתניהו ינאם בעוד שעה בגני התערוכה בתל אביב. מדובר נמסר כי, "נאום חשוב של ראש הממשלה".

1:50 – ‏בעוד 20 דקות: רביעיית כחול לבן גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי בנאומים קצרים. לא יהיו נאומי ניצחון.

00:19 – עוד מליברמן, "אנחנו נמצאים במצב חירום המדינה חייבת ממשלה רחבה. לא יעזרו שום הצעות, לא רוטציה, לא תיקים ולא תקציבים. נצטרך לעשות צעדים הלא שגרתיים, נשיא המדינה הופך לדמות מפתח. הוא לא צריך לחכות לתוצאות הרשמיות, הוא יכול גם בצהרי יום שישי להזמין את נתניהו ואת גנץ לשיחה לא פורמלית. אין לנו זמן, אפשר לעשות במקביל".

00:18 – שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אומר כי הם יהיו גורם משפיע ודומיננטי שיוביל את הממשלה הבאה. "אנחנו נהיה גורם משפיע, חזק ודומיננטי שיוביל את הממשלה הבאה", אמר. עוד הוסיף סמוריץ' כי "אנחנו נקום בבוקר לתוצאה טובה יותר. תקום ממשלה ימנית בעם ישראל בתקופה הקרובה".

00:15 – עוד משר הפנים אריה דרכי הערב הצהיר כי הם ימליצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו אצל הנשיא. "נמליץ על נתניהו. אנחנו נכנסים למסע הרכבת ממשלה מסובך. אני מקווה שכל הפסילות וההחרמות יעלמו", אמר דרעי.

0:07 – יו"ר שס אריה דרעי בכנס הניצחון: "אנחנו עם אחד. נשב יחד כאן במדינה. אני קורא לכולם לשכוח את השפה של ההסתה והשסע ולהתחיל לדבר כמו יהודים. אני מקווה שכל החרמות ייעלמו. זה היה רק קמפיין בחירות".

0:00 – יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "הליכוד היא מפלגה מאוחדת וכך תמשיך להיות. הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית היחידה במערכת הפוליטית ובראשה עומד היושב ראש הנבחר, ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שאמרתי לא אחת, אני מציע לראשי המפלגות לא לנסות לקבוע לליכוד מי יעמוד בראשה – כל ניסיון כזה לא יצלח. האחדות היא סוד עוצמתה של הליכוד לאורך השנים והיא תמשיך כך בכל מצב".

23:58 – מכחול לבן נמסר: "לקראת ניהול המו״מ הקואליציוני החליט יו״ר כחול לבן, בני גנץ, על הקמת צוות מו״מ קואליציוני מטעם סיעת כחול לבן. יו״ר הצוות יהיה ד״ר יורם טורבוביץ ולצידו שלום שלמה וכן יכהנו בצוות הוד בצר, הלל קוברינסקי וישראל בכר. כדוברת הצוות תשמש לי-אור אבנון. הצוות החל כבר את עבודתו".

23:45 – ליברמן: "כל מה שאמרנו לפני הבחירות, אנחנו אומרים גם אחרי הבחירות. יש לנו רק אופציה אחת, ממשלה לאומית ליברלית רחבה המורכבת מישראל ביתנו, ליכוד וכחול לבן". עוד הוסיף כי, "אני מצפה מראשי הליכוד וכחול לבן לצאת בהצהרה פומבית שהם מעוניינים בממשלת אחדות, עוד לפני פרסום תוצאות האמת".

23:30 – שקד על הפיצול בימינה: "זה הזמן של הציבור לומר אם הוא רוצה ששתי המפלגות ימשיכו ביחד. נמשיך לנהל את המשא ומתן הקואליציוני יחד"

23:25 – שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ: "הייתה מערכת בחירות קשה ומורכבת, עשינו ויתורים והחלטות קשות כדי ללכת יחד, וגם ציפינו ליותר. שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו הערב ואנחנו מתואמים לגמרי להמשך הדרך, ממליץ להמתין לתוצאות האמת".

23:20 – הרשימה המשותפת: "עוד בטרם ידועות תוצאות האמת, ידוע לנו כי תומכי המשותפת יצאו בהמוניהם להצביע, והקטינו את כוחה של קואליציית נתניהו הימנית. בכנסת הבאה אנו נהיה כוח מוביל וחזק, נלחם בכיבוש, ולמען שוויון ושלום צודק"

23:15 – עו"ד איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, שלא עברה את אחוז החסימה על פי המדגמים אמר: "יצאנו לדרך כשאמרנו אין ממשלה ימנית בלי עוצמה יהודית, אמרנו פעם אחר פעם, ולצערי היה מי שלא שמע ולא קיבל. כי יש כאלה שמדברים ימין אבל לא באמת רוצים לממש את העקרונות שאנחנו נלחמים עליהם". בן גביר סיכם: "בוודאי שאני מאוכזב מתוצאות המדגמים. צריך להיות ריאלי. אבל צריך לומר שעשינו כאן הישג אדיר".

23:12 – שר האוצר משה כחלון: "‏מנהיג תנועת הליכוד הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא המועמד הבלעדי מטעמה להמשיך ולכהן כראש ממשלה".

23:10 – ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' הגיב למדגמי הבחירות וטען כי הם יכולים ויובילו לממשלת אחדות לאומית רחבה ללא החרדים עם הליכוד וכחול לבן. "הדרישה הראשונית שלנו היא הקמת ממשלה אחדות לאומית בלי החרדים ואני מאמין שאפשר להוביל לזה", אמר.

23:03 – עוד מח״כ גפני ב׳קול חי׳ – ״בתחילת המערכה חשבנו שנקבל 7 מנדטים והנה אתם רואים את המדגמים. ראינו היום שוב את הכוח של גדו״י. אני אומר לכם שתוצאות האמת יהיו תוצאות שונות מהמדגמים. כולנו נופתע בהמשך הלילה״

23:00 – ח"כ מיכאל מלכיאלי ב'כאן מורשת': "אנחנו חוגגים בחיזוק מורשתו של מרן. אריה דרעי ניצח את הסקרים בפעם השניה הוא המנהיג החברתי שניצח על המלאכה. המבריק ביותר סביב שולחן הממשלה שיודע טוב מכולם מה טובתה של עולם התורה הספרדי".

22:57 – ח״כ גפני ב׳קול חי׳ – ״אני חוזר על זה גם כעת לא נישב עם לפיד. זה לא יקרה. אמרנו שאנחנו הולכים עם נתניהו ואנחנו לא מזגזגים. כרגע אני בעיקר שמח על ההישג הגדול של הציבור החרדי. תפסיקו להיות פסימיים, תמתינו קצת״

22:55 – דיווח ב'וואלה': כפי שסוכם, הבית היהודי-האיחוד הלאומי והימין החדש יפעלו כ-2 סיעות נפרדות בכנסת. היועץ המשפטי שמואליאן העביר לפני דקות פניה לועדת הכנסת בנושא. את המו"מ, לעומת זאת, ינהלו כנראה במשותף.

22:50 – יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני באולפן 'קול חי': "איימן עודה צריך לשלוח הלילה זר פרחים ענק לאיווט ליברמן".

22:45 – מתן כהנא-ימינה במשדר הבחירות של "ישראל היום": "בנימין נתניהו הגיע לצומת מאוד קשה בחיים הפוליטיים שלו, לגנץ יש עדיפות, על פניו הוא יקבל את המנדט מריבלין, אם אתה מחבר את הגוש שלו לאחת המפלגות הערביות. צריך לחכות, בשעות האחרונות פעם בליכוד מטה של זזים ימינה, אנחנו יודעים שהתוצאות זזות לכיוון הליכוד אבל לסגור פער כזה של 6 מנדטים נראה מעבר ליכולתו של נתניהו".

22:40 – ‏מדוברות בית הנשיא נמסר הערב כי, "נשיא המדינה יכנס את הסיעות לסבב התייעצויות לאחר שיקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר ובהקדם האפשרי. הנשיא יעשה זאת בתיאום מלא עם יו״ר ועדת הבחירות המרכזית ולאחר שישמע את עמדת הסיעות כולן וישקול את כלל השיקולים העומדים על הפרק".‏עוד הוסיפו כי, "מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות. בהתאם, יטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה לאחר התייעצות ושיח עם נציגי הסיעות וראשי המפלגות הרלוונטיים".

22:38 – ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני. מלשכת יו"ר דגל התורה נמסר כי, "ח"כ גפני אמר לנתניהו כי כפי שהתחייבו כל העת, יהדות התורה תמליץ עליו בפני נשיא המדינה להרכבת הממשלה". נתניהו שוחח גם עם יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, "השניים סיכמו על שיתוף פעולה הדוק כדי להקים ממשלה לאומית", נמסר מטעם בנט.

22:36 – יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ בפניה לכל פעילי העבודה- גשר: "מודה לכולם על המאמץ האדיר שלכם ומבקש מכם להמתין עד אשר יגיעו תוצאות האמת וכל חברינו שנמצאים בקלפיות ישלימו את מלאכתם".

22:35 – שר החוץ ישראל כ״ץ: "בכוונתנו להמתין לתוצאות האמת של הבחירות, אולם ברצוני להבהיר כבר בשלב זה, כפי שהודעתי בעבר:
בנימין נתניהו היה ונשאר מועמדו היחיד של הליכוד לראשות הממשלה. כאשר יפורסמו תוצאות האמת, נפעל יחד עם שותפינו לדרך להקים ממשלה יציבה, שתוביל את מדינת ישראל מול האתגרים בפניהם היא ניצבת בשעה זו".

22:31 – השר בצלאל סמוטריץ ב'קול ברמה': "אני פונה לרב ליצמן ולשר דרעי, בואו נשב נתאם עמדות למשא ומתן שכנראה יפתח כנראה עוד הלילה".

22:30 – ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) ב'חדשות 13': "אמרנו והתכוונו לזה – אנחנו רוצים ממשלת אחדות. סיפור הגושים היה נוח מאוד לנתניהו, הוא ניסה להאשים את כולם בשמאלנות למרות מעשיו בעבר".

22:28 – יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני: "היהדות החרדית ניצחה".

22:27 – דודי אמסלם ב'חדשות 12': "אנחנו לא נלך בלי החרדים".

22:21 – יו"ר ימינה איילת שקד כבר לא במטה המפלגה, בשעה 23:00 היא תגיע למרכז וואהל

22:20 – סגה"ש פרוש ב'קול ברמה': "אני לא יודע לגבי שיתוף פעולה עם כחול לבן, במצב של גנץ אף אחד לא ייתן לו לנהל את הדברים לבד. לפיד ישתלט לו על העניינים".

22:15 – ח"כ מיקי זוהר מהליכוד לכאן חדשות: "המצב לא פשוט ומאוד מורכב. התחייבנו שנקים ממשלת ימין, ולא ממשלת אחדות. אין שום כוונה לוותר על נתניהו. זה סוג של מבוי סתום".

22:10 – שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) בתגובה לתוצאות המדגמים: "מה שקובע זה מי שמסוגל להרכיב ממשלה. אנחנו רצינו להיות המפלגה הגדולה, נמתין עד מחר בצהריים. אם ליברמן רוצה לשבת עם איימן עודה – שיסביר לציבור איך הוא עושה את זה. אוכל להגיד אם הפסדנו או לא רק מחר".

22:05 – ח"כ ישראל אייכלר על המדגמים: "מסביב יהום הסער והציבור החרדי הוא העוגן היציב ביותר בישראל. שוב הוכח שהציבור החרדי נשמע לגדולי ישראל כאיש אחד בלב אחד".

21:50 – גורמים בסביבת נתניהו צוטטו ב'חדשות 12' אומרים כי, אם לא יהיו לו 61 הוא ילחם לגייס לעצמו ח"כים ממחנה המרכז שמאל ולא ינמנם עד הרגע האחרון כמו בפעם הקודמת כשפנה ברגע האחרון לאבי גבאי, אלא ילחם מייד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יודעים כבר כמה הצביעו??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו