צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

לאחר המדגמים: מה הגיב הנשיא רובי ריבלין על הקמת ממשלה?

נשיא המדינה הודיע כי יזמין את המפלגות בתיאום לאחר שישמע את עמדותיהן ובתיאום עם יו"ר ועדת הבחירות. "מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הודיע כי יכנס את הסיעות לסבב התייעצויות לאחר שיקבל את תמונת המצב המדויקת ביותר ובהקדם האפשרי, את הדברים מסר פחות משעה לאחר פרסום תוצאות המדגמים.

עוד נמסר מביתו של הנשיא: "ריבלין יעשה זאת בתיאום מלא עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ולאחר שישמע את עמדת הסיעות כולן וישקול את כלל השיקולים העומדים על הפרק. מול עיניו של הנשיא יעמוד הצורך לכונן ממשלה בישראל מהר ככל הניתן ולממש את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הבחירות, לצד הצורך להימנע מבחירות שלישיות. בהתאם, יטיל הנשיא את המנדט להרכבת הממשלה לאחר התייעצות ושיח עם נציגי הסיעות וראשי המפלגות הרלוונטיים".

במהלך הלילה העלו בבית הנשיא סרטון בו הסבירו את תפקידו, ועודד את הישראלים לצאת ולהצביע. "דעו לכם יקיריי, אני, מצידי, אעשה כל שביכולתי, במסגרת החוק והסמכות שניתנה לי מתוקף תפקידי, ועל פי החוק, על מנת שתקום ממשלה נבחרת בישראל מהר ככל הניתן, ושנימנע חלילה ממערכת בחירות נוספת. אזרחיות ואזרחי ישראל היקרים כולכם, אנא, ממשו את הזכות שמעניקה לנו הדמוקרטיה הישראלית שלנו, וצאו להצביע", אמר בסרטון.

אמש דווח בערוץ 13 כי בבית הנשיא בחנו את החוק ומתכננים לקחת חלק פעיל מיד לאחר הבחירות, זאת על מנת למנוע בחירות שלישיות. הנשיא מתכוון להשתמש בכוחו ומעמדו על מנת לוודא שהממשלה תקום, ולצורך כך לבקש מהמועמד שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה להוכיח שאכן הוא הגיע לשיחות מתקדמות עם המפלגות.

עוד דווח כי הנשיא עדיין לא החליט האם יינתנו הערכות למועמד שיקבל את הרכבת הממשלה. אך גם אם כן – ייתכן ולא תינתן הארכה אוטומטית של 28 ימים, אלא של מספר ימים בודדים בלבד, זאת כאמור על מנת למנוע את גרירת הקמת הקואליציה ואפשרות של הליכה נוספת לבחירות.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואייי בא לי שמדגמים לא יהיו נכונים
וביבי ינצח!!!??

בא לי עוד בחירות

בא לי עוד בחירות. איזה כייף כשיש בלגן ומלא פתקי אותיות עפים באויר. וצפירות מכוניות ותעמולה. ואני שוב ירקוד: אליהו הנביא זכור לטוב על גג מכונית תעמולה של ג'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו