Aharon Krohn/Flash90

נתניהו הנחה את המל"ל: להכין תכנית לקיום תפילות במניין בשטח הפתוח

ראש הממשלה הנחה את ראש המל"ל שבמסגרת מכלול ההצעות שהוא מכין על חזרה לשגרה במשק ובמערכת החינוך ואשר יפורסמו במוצ"ש, להכין גם תכנית ספציפית לקיום מנייני תפילה של 10-15 איש בשטח הפתוח בלבד תוך הקפדה על כל ההנחיות

בתום הדיון הממושך הערב, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראש המל"ל מאיר בן שבת, שבמסגרת מכלול ההצעות שהוא מכין על חזרה לשגרה במשק ובמערכת החינוך ואשר יפורסמו במוצאי שבת, להכין גם תכנית ספציפית לקיום מנייני תפילה בתקופה הזו, ברוח הצעתו של השר דרעי – כך דיווחה הערב לשכת שר הפנים.

כזכור, בלשכת השר דרעי דיווחו הערב כי במהלך הדיון הוא העלה הצעה לאפשר קיום מנייני תפילה בכללים של 10-15 איש בשטח הפתוח בלבד תוך הקפדה על כל הכללים. לדברי השר, מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין. "יצוין כי ההצעה עלתה הערב לדיון שמקיים ראש הממשלה והיא תידון בכובד ראש", נמסר.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר בדיון על "אסטרטגיית היציאה" אצל ראש הממשלה כי יש "לאפשר גם תפילה במניין בשטח פתוח. חייבים לכבד את הדת וגם לתת אוורור לאזרחים. ולא סביר לאפשר הפגנות וספורט ולא לאפשר תפילות בשטח פתוח. זה לא יחזיק ואנשים לא יקבלו את זה". הוא הוסיף כי הוא "תומך בהחזרת ספורט של יחידים ושל משפחה גרעינית".

מוקדים יותר היום הליך סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש במהלך דיון במליאת הכנסת על כך שלא ייתכן שיאסרו על תפילה במניין, כאשר ניתן לקבוע קריטריונים ותנאים מגבילים של גודל המקום ומספר המשתתפים ולאפשר תפילה במניין. בדבריו הביא דוגמא ממליאת הכנסת בה מותרת נוכחות של 21 אנשים בכל רגע נתון.

"אני אומר את זה בצער רב, אני היום בבוקר התפללתי שחרית בבית, בחול המועד התפללתי שחרית בבית, אתמול בחג בבוקר התפללתי במניין של מרפסות, אני לא חלילה בא להתריס נגד ההנחיות שאנחנו צריכים לשמור, אך למה אי אפשר לחשוב מחוץ לקופסא ולמצוא פתרונות".

"ואם יאמרו לי שאין פתרונות, אז אשאל, מדוע עכשיו אנחנו כאן במליאת הכנסת 21 אנשים, ששה חברי כנסת בכל פאה של הכנסת, יו"ר ומזכירות, והתשובה היא שכאשר רוצים לקיים את מליאת הכנסת, מוצאים פתרונות, מדוע שלא יחשבו על פתרונות כיצד ניתן לאפשר להתפלל במניין".

"אני מציע שמשרד הבריאות או כל מי שצריך להכריע, שייקבע קריטריונים ותנאים מגבילים, לדוגמא שבבית כנסת בגודל של 50 מטר, יהיה מותר מספר מסוים של אנשים, בגודל של – 100 מטר יהיה מותר יותר אנשים, וכך הלאה, הכול יהיה לפי מה שיקבעו בתקנות, כאשר במידה וישתתפו יותר מהמותר, הגבאי ייקנס על כך".

"גם בכותל המערבי, נניח שלא תהיה תחבורה ציבורית, אוטובוסים ומוניות לעיר העתיקה, אבל למה אם אנשים רוצים להגיע ברגל, למה לא לתת להם. הכותל המערבי נראה היום כפי שהוא נראה כאשר חוסיין שלט 19 שנה, צריך לחשוב איך עושים את זה בשביל אנשים שזה לחם חוקם להתחיל את הבוקר בתפילת שחרית עם מניין וכך גם, מנחה וערבית".

סגן השר סיים את דבריו בקריאה, "כאן אני מוצא את המקום לבקש מעל במה זו, תחפשו ותמצאו את הפתרונות, אסור לנו לתת שנגיף הקורונה יפגע בכל דבר שבקדושה, שלא יקרה שבכל דבר שיש בו סממן של קדושה, הנגיף מנצח אותנו".

 

אפליה דתית • בג"ץ דחה את העתירות ופסק: תפילות אסור – הפגנות מותר

"בתפילה נוקטת המשטרה ביד תקיפה": מאות בהפגנה מסכנת חיים בתל אביב

 

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה אי

באו נצא להפגין

שוטים מה לא מספיק לכם הגל הירוק של האנטישמיות שיש בארץ???
ברגע שיתמכו תפילות במנין תתחיל שוב הדבקה
לא משנה מה יעשו

לצאת לבחוץ להפגין על שטויות והבלים זה מותר אבל הצורך הבסיסי להתפלל לבורא עולם זה לא שהשם ישמור עלינו ועל הסקת המסקנות שאנו מסיקים מהאותות והדיבור שהקדוש ברוך הוא מדבר איתנו שרק עם ישראל מבין

שמיל צודק בחקירות האפידימלוגיות ראו איך חולי קורונה הדביקו בבתי כנסת אם יתחילו לא יהיה לזה סוף .רואה שאלו שמקימים תפילה ברחוב מתקרבים בסופו של דבר למרחק קצר למרות שבהתחלה זוכרים להתרחק .זה טבע האדם .

צריך להשאיר את ההחלטה ל'גדולי הדור'

שוטה בעצמך להפגין 500 איש יחד זה כן הגיוני?
תגידו שאתם מפגינים וזהו

אני ספציפית לא יתפלל בבני ברק כי אני לא מאמין שכולם הסכימו להיבדק, אבל בשאר הערים זה עוול , הפגנה אתמול בתל אביב 1000 משתתפים זה מותר? איפה כל האוסרים להתפלל במניין???? ולחכות מחוץ לסופר 40 איש זה בסדר???? לבחור 20 אנשים ביחד גזר ובטטות זה מובן, רק תפילה זה מה שמציק לכמה רבנים??? תענו לי תשובה של הגיון!!!!!

חברים יקרים . בניו של מלך מלכי המלכים .
השם עכשיו פותח לנו את בתי הכנסת .ומבקש לא לפתוח את הפה לדיבורי חול שאסורים בבית הכנסת . וכך בודאי לא תידבקו במגיפה הנוראה .
הוא מקוה שאנחנו הבנו את המסר
בוא נראה לו שהבנו שלא יעמיד אותנו שוב בפינה בבית .
שבת שלום לכולם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו