Olivier Fitoussi/Flash90

השר ארדן: "לאפשר תפילה במניין בשטח פתוח – חייבים לכבד את הדת"

השר לביטחון הפנים אמר בדיון אצל רה"מ כי יש "לאפשר גם תפילה במניין בשטח פתוח. חייבים לכבד את הדת וגם לתת אוורור לאזרחים. ולא סביר לאפשר הפגנות וספורט ולא לאפשר תפילות בשטח פתוח. זה לא יחזיק ואנשים לא יקבלו את זה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר הערב בדיון על "אסטרטגיית היציאה" אצל ראש הממשלה כי יש "לאפשר גם תפילה במניין בשטח פתוח. חייבים לכבד את הדת וגם לתת אוורור לאזרחים. ולא סביר לאפשר הפגנות וספורט ולא לאפשר תפילות בשטח פתוח. זה לא יחזיק ואנשים לא יקבלו את זה". הוא הוסיף כי הוא "תומך בהחזרת ספורט של יחידים ושל משפחה גרעינית".

בדברים שאמר השר ארדן בדיון הנרחב שהתקיים בראשות ראש הממשלה ותוכנם הגיע לידי 'חדשות JDN' טען כי "לא צריך לחכות עד שנרד ל-100 חולים ביום ומטה כדי להקל והמבחן צריך להיות בעיקר מספר החולים הקשים ושם המספר ירד משמעותית ולכן צריך ואפשר להתחיל מיידית בהקלות. קודם כל מקומות העבודה וכל החברות במשק שאין בהן קבלת קהל".

"תו תקן לחברות ולחנויות זה רעיון שאני תומך", הוסיף השר לביטחון הפנים, "אבל צריך להבטיח ולוודא מי אוכף את זה (להסמיך את העיריות) וללוות בהמון הסברה כדי שהציבור ידרוש מהחנויות לעמוד בתו התקן. אם נעשה זאת -אפשר לפתוח המסחר תוך כשבוע-שבועיים. גם חדרי כושר יכולים להיות עם תו תקן אכיף".

"המפתח היסודי להקלות (חוץ מחיזוק תשתיות מערכת הבריאות במקביל )- הסתערות על פתרונות מידיים לילדי הגנים וכיתות א-ג וכמובן חינוך מיוחד כי בלי פתרון לילדים, לא יעזור אם נשחרר את מקומות העבודה כי ההורים ייאלצו להישאר בבית לסירוגין . זה פרוייקט לאומי הכי דחוף. וצריך לתת למשרד החינוך כל מה שצריך כדי לסייע להורים כבר מיום ראשון הקרוב. לגייס אפילו שירות לאומי וסטודנטים וסטודנטיות שיקבלו שכר".

לסיום הוסיף כי, "החשש הגדול ביותר- רמדאן. יש 2 מיליון איש שבכל מקרה צמים בחודש הקרוב ונוהגים לשבור את הצום בסעודות כל יום ומה שנחליט כאן ישפיע על האווירה והציות גם שם. ולכן הכי חשוב זה להשקיע בימים הבאים בפניה לציבור הערבי ובשיח עם ההנהגה של ערביי ישראל כי החודש הזה עלול להביא למוקדי תחלואה עצומים שיחייבו חזרה לסגר. הסברה ושיח וכמובן אכיפה בשיתוף עם הרשויות הערביות".

בלשכת השר דרעי דיווחו הערב כי במהלך הדיון הוא העלה הצעה לאפשר קיום מנייני תפילה בכללים של 10-15 איש בשטח הפתוח בלבד תוך הקפדה על כל הכללים. לדברי השר, מעבר למזון הגשמי יש צורך לדאוג גם למזון הרוחני של הציבור הנוהג להתפלל במניין. "יצוין כי ההצעה עלתה הערב לדיון שמקיים ראש הממשלה והיא תידון בכובד ראש", נמסר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה כוחם של הימינים כארדן וכרמל שמאה – דיבורים יפים לחרדים ודיבורים מלוכלכים על החרדים,
אתמול הוא שולח שוטרים חסרי רסן להרביץ לילד מיוחד ולעצור את הדיקמנים ושאר פשעים ולמחרת הוא מצהיר שאכפת לו מהדת

זה באמת לא לעניין לאפשר ספורט וכו' ולא לאפשר תפילות לפחות בפתח פתוח. אני אישית היתי בגן סאקר היום (זה בסדר זה בתוך מאה מטר של הבית שלי) והיה שם קבוצה של לפחות 10 חילונים עושים פעולות ספורט (שכיבות שמיכה) ללא מרחק של שתי מטר…

כל הכבוד לשר ארדן !
שתזכה לבריאות איתנה, ברכה והצלחה

אם השר ארדן אמר את הציטוט מראש הכתבה ,לפחות יש אדם גם ללא כיפה ששכל בקודקודו. והלוואי שישמעו לשכל ישר ולא יבזבזו את זמן השוטרים בחיפושים אחרי מחפשי מניין. אין אקשן אין משחקי כדורגל אז צריך לתפוס טרמפ על תמימים ולנסות לחנכם לדרך הישר

ברוך שמסר עולמו לשומרים
רק שימו לב שהשומר הוא ארדן אדם חילוני לשמור עלינו מהגזירות שליצמן ודרעי החרדים תמכו בהם ולא השכילו את חומרת הדבר והמינומום של צדק כלפי אורח חיים חרדי
אולי נבחר ארדן וכך נקבל שמירה על המינומום של חרדי לכל הפחות

ציטוט תגובה: לפחות יש אדם גם ללא כיפה" לצערינו גלעד ארדן בעבר חבש כיפה ובוגר ישיבה בני בעקיבא (חזקה יחסית) עיין המכלול ) וכן מנכ"ל משרד הבריאות

לא נורמלים יתירו תפילות בשטח פתוח
איפה בבני ברק יש שטח פתוח
תהיה הצטופפות של מאות
על כמה מטרים בודדים

ארדן הרשע ששלח את כל פקודיו להציק לחרדים ה"פושעים" בכל הריכוזים שלנו, נזכר שצריכים לכבד את הדת,
תודה לך
נסתדר יותר טוב בלעדיך

למכנה עצמו "די לצביעות". אני מבין את כאבך, אבל הדברים שנעשו בפראות מכוערת הם לא על דעתו של ארדן. אני כותב כך כי אני מכיר אישית את המשפחה, ואח שלו למד איתי בכולל כמה שנים טובות, וגלעד עצמו בעל חסד ולא יכול לפרט יותר. אל תשוה אותו לכרמל שאמה כי זה עוכר ישראל. תשמע מי שמכיר מבפנים ואל תשים לב להכפשות. וה' הטוב ישלח רפואה שלימה לכולם. אמן.

תראו מה זה מדברים על חזרה לשגרה ובאותו זמן ממשיכים את הסגר על ירושלים ובני ברק וזה לא נושא בכלל תבינו אין לנו שלוחי ציבור שדואגים לנו אנחנו הצבענו ונצביע להם כי ככה גדולי ישראל מורים לנו אבל נזכור הם פשוט לא מחויבים אלינו בשקל

לשאלה מי מפיץ את הנגיףחילונים מהפיראט האדום הביאו את הנגיף מחו"ל . החילונים נוסעי ספינת השעשועים הוסיפו עוד חלקיקי נגיף מיפן. ובנוסף מטוס יונייטד שנחת פה בשבת בחג הפסח לא היה בו נוסע דתי וחרדי והנוסעים נכנסו לארץ ללא שום בדיקה והתפזרו בכל הארץ עם תוספת חלקיקי נגיפים. המטוסים מהמזרח ודרום אמריקה עם הבליינים וזוחלי הג'ונגלים החילונים הביאו מחלות בכל ימות השנה ועכשיו בכמויות מוגברות , הם כולם חילונים . גם תושבי תל-אביב, כפר-סבא , חיפה רעננה ובאר-שבע ורמת-גן החילונים יושנים אוכלים ומבלים עם חיות מחמד אשר בכפות רגליהם אוספים מחלות מאשפתות . אל תספרו לנו על חרדים המפיצים מחלות , אם אנחנו לא מוצאים חן בעיניכם תחזרו לג'ונגלים.

תפסיק לחפש תירוצים עדי לא להתפלל במנין.שוטה.
רק בסופר אין לך סבלנות ומוכן להיכנס עם כולם

אם אנחנו כמהים לדבריו של גלעד ארדן. זה הגלות במיטבה. אם הוא היה יכול היה זורק אותנו לים ממזמן. פשוט חוזרים לבחירות

לכן בפורים צריכים להגיע לארור מורדכי?!? ולברוך המן?!?
בשביל שנבין שהם רק בובות גם ארדן וגם ליצמן ולכן נפנה לה' שידוע שמדברים ביידיש מדברים רק אלינו… ידוע רק שנחדיר ונמשיך להעמיק מדוע הגיעה אלינו המכה ואחוז ההדבקה גבוה אצלנו ואולי יבוא לציון גואל אמן. ?

מושחת כזה.
המשטרה הוא גוף תחתיך.
רמות האנטישמיות והשנאה החייתי שהפגנתם כלפינו כלפי היהדות של אלפי שנים בלתי נתפסת.
עופו עופו מאיתנו.
לא רוצים ממך כלום. אנטישמי שכמוך.
לך הביתה. גועלי…
למדתם מכל המנווולים בהיטוריה איך לעבוד.
גטאות.
משטרות.
מעצרי תפילות.
מנוולים!!!

מלך אין עליך

האיש שדרדר את המשטרה לכזאת אנטישמיות ידבר על כבוד לדת????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture