נתניהו קיבל את הצעת המל"ל: המשק ייפתח תחת מגבלות שייקבעו במוצ"ש

קרב גרסאות בין נתניהו לבנט: בדיון על "אסטרטגיית היציאה" הוחלט על גיבוש פיילוט לפתיחה מדורגת של עסקים, בכפוף לעמידה בכללים של משרד הבריאות. מגבלת התנועה תוגדל ל-500 מטר. בתי ספר וגני ילדים יישארו סגורים, יתאפשר חינוך מיוחד יחידני

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את עקרונות הצעת המל"ל (המטה לביטחון לאומי) שגובשה בסיוע צוות מומחים בראשות פרופ' אלי וקסמן – כך נמסר ממשרד ראש הממשלה. על פי ההודעה, הצעת המל"ל תיכללה ואיזנה בין משרדי הבריאות, האוצר, הכלכלה והביטחון.

עוד נמסר כי נתניהו "החליט על תכנית אחראית זהירה ומדורגת שתכלול פתיחה מוגבלת של עסקים, באופן מבוקר ומדוד". בתוך כך החליטו השרים כי ניתן יהיה לצאת לפעילות ספורטיבית עד 2 אנשים קבועים עד לטווח 500 מטר מהבית. יתאפשר חינוך מיוחד יחידני.

על פי החלטת ראש הממשלה, משרד האוצר יגבש תכנית פיילוט עבור מספר ענפי מסחר אשר יוכלו לפתוח בכפוף להנחיות משרד הבריאות. יוגדר תו סגול שיכלול קריטריונים לפתיחת עסקים בהתאם לסקטורים שיוגדרו.

במהלך 48 השעות הקרובות יכינו הצוותים המקצועיים הצעת החלטה וימפו ענפים שיוכלו להשתתף בפיילוט ויוכנו נהלים מפורטים לתפעול העסקים והחברות וכן נהלי התנהגות הציבור במרחב הציבורי ובעסקים. ייתכנו שינויים בהמשך לדיונים שיתקיימו במהלך היומיים הקרובים. ההחלטה תובא לאישור הממשלה במוצאי שבת.

מלשכת שר הביטחון נפתלי בנט נמסר בתום הדיון, טרם הודעת לשכת נתניהו, כי "בדיון שרים שהסתיים כעת בראשות ראש הממשלה, התקבלה הצעת שר הביטחון, נפתלי בנט, לפתיחה מלאה של המשק (מסחר, ייצור ושירותים) בכפוף לעמידה בכללים ומגבלות שייקבעו עד לצאת השבת (חיטוי, מרחק פיזי, בדיקת חום, חבישת מסיכה וכו׳). אי עמידה בהנחיות, תגרור סנקציות כלפי בעלי העסקים".

בלשכת בנט הבהירו לאור הודעת לשכת ראש הממשלה כי "לשון ההודעה הזו סוכמה בדיון. סוכם כי ייקבע סט כללים שיידון בין מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות ויוכרע ע"י ראש המל"ל. מקומות שיעמדו בכך, ייפתחו באופן מלא. אם הוחלט לשנות לאחר מכן, זה נעשה לאחר תום הדיון".

בלשכה פירטו את הצעת השר בנט לכללי פתיחה במקומות מסחר, ייצור ושירותים החל מיום א׳: חובת מדידת חום בכניסה למקום, עובד עם תסמינים יישאר בבית, חובת חבישת מסיכה, חובת שמירת מרחק (2 מטרים) זה מזה, חובת חיטוי משטחים ציבוריים מדי שעתיים, ייצור איזור סטרילי מוגבר לעובדים בגילאי 50-65, אנשים בגילאי 65 ומעלה / צעירים בסיכון, נשארים בבית ומקבלים דמי אבטלה. סוכם בדיון כי סט הכללים יגובש ע"י מנכ"לי משרדי האוצר והבריאות ויידון בפני ראש המל"ל עד לצאת השבת.

צילום: קובי גדעון / לע"מ

שר שנכח בדיון סיפר ב'וואלה' כי החינוך המיוחד יחזור לפעול כבר השבוע, בקבוצות קטנות. בנוסף ייפתחו משפחתונים אך ייקבעו סדרי גודל שיוכלו להכיל ילדים עד מספר חד ספרתי. הגורם התייחס לאפשרות של החזרת מערך הלימודים ואמר כי "על בתי ספר עדיין לא מדברים, בטח שלא בשבוע הקרוב".

ב'חדשות 13' דווח כי פקידים בכירים שהשתתפו בדיון דווקא סתרו את דבריו שר הביטחון ואמרו כי לא הוחלט לפתוח מחדש את כל המשק, אלא הוחלט על פתיחה מחדש של מקומות עבודה עם תו תקן ברור. המסחר יחודש בצורה מצומצמת וסמלית, החינוך המיוחד יחודש במגבלה של עד שני ילדים, ומשפחות יורשו לחלוק בייביסיטר. שר שהשתתף בישיבה טען כי "הדיון התפזר ללא החלטות ברורות, עכשיו השאלה מי ילחץ יותר על נתניהו".

על פי דברי הגורמים השונים שנכחו בישיבה, עולה תמונה לפיה לא התקבלו החלטות ברורות בעוד שכל גורם מספר על החלטה אחרת שהתקבלה בדיון. כמו כן, גורם בכיר במערכת הבריאות ציין כי "אין שום סיכוי שיצליחו להגיע לתקן ברור עד מוצ"ש, ואז להסביר אותו למעסיקים, ואז שהם יהיו ערוכים ליישמו. בנוסף, אין כוח אכיפה שעבר הדרכה לגבי תקן ברור – כי אין כזה".

עמדה נוספת טוענת כי בדיון הוחלט כי תעשייה ושירותים יפתחו בכפוף לקריטריונים שיאפשרו עד 50-60 אחוזים מהעובדים. המסחר יפתח לפי ענפים אחרי שיוגדרו מה הם ענפים שבהם אין סכנה להתגודדות. לא יהיו קניונים אך יהיה מסחר ברחובות. פקיד בכיר נוסף שצוטט על ידי ברק רביד ציין כי מרחב התנועה של האזרחים להתאווררות יוגדל מ-100 מטר ל-500 מטר ותתאפשר פעילות ספורט יחידנית.

ב'חדשות 12' דווח כי הענף הראשון שצפוי להיפתח ראשון הוא חנויות חומרי הבניין. מהירות הפתיחה תלויה בקריטריונים שיגבשו בהמשך. לפי שעה נראה שהמהלך לא יקרה ביום ראשון אלא בהמשך השבוע. עוד עלה מהדיון שככל הנראה המספרות יישארו סגורים בשלב הראשון. השרים החליטו גם על חיוב האוכלוסייה להשתמש באפליקציות המגן של משרד הבריאות בכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה.

ב'כאן חדשות' דווח כי על פי המסתמן, במסגרת החלטת השרים ישובו לעבוד מפעלים, משרדים, עסקים, היי טק, עורכי דין ונותני שירותים – אם יעמדו בתו תקן מסויים על פי משרד הבריאות. נוסף על כך יחל ככל הנראה פיילוט שבמסגרתו ייפתחו גם בתי מסחר קטנים – באזורים בהם אין חולים. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד יגבשו את הקריטריונים הסופיים.

נתניהו הנחה את המל"ל: להכין תכנית לקיום תפילות במניין בשטח הפתוח

השר ארדן: "לאפשר תפילה במניין בשטח פתוח – חייבים לכבד את הדת"

תוכנית ה"רמזור" שבנט הציג לשרים: "ניתן וצריך לפתוח את המשק בהקדם"

דיון סוער על אסטרטגיית היציאה: "לשרים מוצגות כלל החלופות שהועלו"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture