צילום: מארק ניימן / לע"מ

ריבלין בעוטף עזה: "לא נאפשר לטרור הרקטות לחלוף באין מפריע" • צפו

יו"ר ועדת החוץ והבטחון ח"כ האוזר: "ישראל הגיעה לקצה גבול ההכלה של ירי על אוכלוסיה אזרחית. חייבים לשנות את האסטרטגיה, במערכה הבאה ההישג הנדרש הוא: פירוז עזה מטילים". שר הביטחון לשעבר בנט: "‏אפשר לייצר מציאות אחרת לגמרי"


צלם: איתי בית-און, מקליט: בן פרץ

ברקע אירועי הלילה בגזרה, ביקר היום (רביע) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בגזרת עוטף עזה ונפגש עם חיילי פלוגת "תומר" של חטיבת גבעתי. במוצב נחל עוז שבעוטף עזה קיבל הנשיא סקירה אודות אתגרי השעה ממפקדי הגזרה, מח"ט גבעתי אלוף-משנה איציק כהן ומח"ט צפונית אלוף-משנה יואב ברונר בליווי הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי. לאחר מכן שוחח עם החיילים המגיעים ברובם מהחברה החרדית והרים עמם כוסית לכבוד השנה החדשה.

הנשיא פתח את פגישתו עם מפקדי הגזרה בהתייחסות ללילה הקשה שעבר על תושבי הדרום ואמר: "גם היום, אנחנו עם התושבים שעברו שעות של ירי ונפילות, מלאי הערכה לחוסן שלהם. אנו שולחים תפילות להחלמת הפצועים מירי הרקטות אמש באשדוד, ומחזקים את ידי צה״ל, את ידיכם, יקירנו, על הפעילות המבצעית הבלתי פוסקת מאז שעות הלילה בתגובה לירי. לא נאפשר לטרור הרקטות לחלוף באין מפריע ובטחון אזרחינו לא יהיה הפקר".

ריבלין התייחס הבוקר לנפילת הרקטות אמש בדרום ואמר: "לילה קשה של ירי נפשע. גם הבוקר אנחנו עם התושבים שעברו שעות של ירי ונפילות, מלאי הערכה על החוסן שלהם. אנו שולחים תפילות מלב דואג להחלמת הפצועים מירי הרקטות אמש באשדוד ומחזקים את ידי צה״ל הפועל מאז שעות הלילה בתגובה על הירי מעזה. לא נאפשר לטרור הרקטות לחלוף באין מפריע ובטחון אזרחינו לא יהיה הפקר".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר, אמר הבוקר בסיור באשדוד כי "תושבי עוטף עזה הם האוכלוסיה היחידה בעולם שמתמודדת באופן שגרתי עם ירי רקטות. ישראל הגיעה לקצה גבול ההכלה של ירי על אוכלוסיה אזרחית. חייבים לשנות את האסטרטגיה, במערכה הבאה ההישג הנדרש הוא: פירוז עזה מטילים".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בתגובה על ירי הטילים הלילה לעבר הדרום: "אנחנו איתכם, תושבי הדרום היקרים. ‏באתי אתמול בלילה לפגוש את תושבי השכונה באשדוד שספגו את פגיעת הרקטה שפצעה קשה אדם מבוגר, ‏בזמן שהוא אסף מזון במאפייה כדי להעביר לנצרכים. ‏חנויות שחטפו את ההדף. ברוך השם רובן היו כבר סגורות".

"במהלך כל הלילה המחבלים המשיכו להמטיר רקטות על בתי תושבי הדרום, ללא פחד. ‏לילה לבן, ללא שינה, למאות אלפי ילדים ומשפחות בדרום הארץ. ‏זר לא יבין. ‏התחושה הרווחת היתה ״זו גזירת גורל״. כך הורגלנו. ‏לא. זו לא גזירת גורל שתושבי דרום מדינת ישראל יחטפו טילים לנצח נצחים. זו תוצאה של שנים רבות של אובדן הרתעה, חוסר יוזמה ופאסיביות".

"‏אפשר לייצר מציאות אחרת. לא בין-לילה. לא אבטיח ״לחסל את הנייה״, או ״למוטט את חמאס״ תוך 48 שעות. ‏אפשר לייצר מציאות אחרת לגמרי. ‏זה לא יהיה קל. אך חשוב לי שתושבי הדרום ידעו: זה אפשרי וזה הכרחי. ‏מחזק אתכם, ואוהב אתכם תושבי הדרום היקרים", דברי בנט.

 

למעלה מ-10 יעדים בלילה אחד: תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועה • צפו

נתניהו על הירי לדרום: "הם רוצים להחזיר את השלום לאחור – הם לא יצליחו בזה"

בתגובה לירי בזמן הטקס והמטח הלילי: צה"ל תקף פעמיים יעדים של חמאס בעזה

מטח רקטות הלילה לעוטף עזה ושדרות: זוהו 13 שיגורים – כיפת ברזל יירטה 8

טרור בצל השלום: תיעוד מזירת נפילת הרקטה באשדוד

13 נפגעים מהרקטה באשדוד: הרב אשר ביטון נפצע קשה בדרכו לסיוע לנזקקים

בזמן הטקס בבית הלבן: 2 פצועים מנפילת רקטה באשדוד – יירוט רקטה מעל אשקלון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו