זירת הנפילה. צילום: פלאש 90

13 נפגעים מהרקטה באשדוד: הרב אשר ביטון נפצע קשה בדרכו לסיוע לנזקקים

רקטה שנורתה משטח רצועת עזה נפלה באשדוד וגרמה לנזק ברכוש, פצעה קשה את הרב אשר ביטון וארבע נוספים באורח קל. שמונה נוספים לקו בחרדה. בנו של הרב ביטון סיפר: "כנראה שאבא הלך להתפלל כמו בכל ערב, ואז הגיע לקחת שאריות מזון מהחנות כדי לחלק לנזקקים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחד מהפצועים מנפילת הטיל באשדוד הוא הרב אשר ביטון שליט"א המתגורר ברובע ז' בעיר, בשעת הנפילה הוא שהה ברחובות העיר כשהוא בדרכו למעשי חסד, לחלק מזון לנזקקים לקראת ראש השנה. משפחתו ומכריו מבקשים מהציבור די בכל אתר ואתר להרבות בתפילה ובתחנונים לרפואתו השלימה והמהירה של הרב אשר בן שבא בתוך שאר חולי ישראל.

הרב ביטון שליט"א הוא מהדמויות המוכרות ברובע ז' באשדוד, כשהוא איש של חסד במלוא מובן המילה, לאחר הנפילה מצבו הוגדר כפצוע בינוני עד קשה אך עם הגיעו לבית החולים 'אסותא' בעיר מצבו הידרדר והוא עובר בשעות אלו טיפול מציל חיים. בסך הכל פונו לבית החולים מהזירה 13 פצועים, בהם 4 מרסיסים ו-8 נפגעי חרדה.

בנו של ביטון סיפר על שהתרחש: "כנראה שאבא הלך להתפלל כמו בכל ערב, ואז הגיע לקחת שאריות מזון מהחנות כדי לחלק לנזקקים". הבן שהגיע לבית החולים אסותא בעיר, הוסיף: "פתאום תפסה אותו האזעקה עוד לפני שהוא בכלל הגיע לחנות, כי השקיות לא היו ברכב. הוא כנראה יצא, ניסה להסתתר – ואז זה קרה".


"האזעקה תפסה אותו בדרך לחלק אוכל לנזקקים". הרב אשר בן שבא לרפו"ש.

ד"ר דברה ווסט, מנהלת המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים מסרה: "מצבם של הפצועים כעת יציב ובעת הזו מוענק להם טיפול בחדר מיון. שורת החנויות הסמוכות למקום נפילת הרקטה ומכוניות שהיו במקום נפגעו וחלונות הראווה והשמשות התנפצו. משה, בעלים של את החנויות שנפגעו סיפר: "היו רסיסים שנכנסו כי הרקטה נפלה מול הקניון. הרסיסים פגעו בחנות. הנזק זה בדלתות והזכויות שנשברו".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט הגיע לזירת הנפילה ואמר כי "נס גדול קרה כאן הערב. המרחק מכאן לאסון גדול שיוביל אותנו למלחמה קצר מאוד. שנים ארוכות של אובדן ההרתעה הובילו אותנו למצב זה אבל אני לא רוצה שתושבי הדרום יתייאשו ויחשבו שזו גזרת גורל. זה לא יהיה קל, אך אפשר לייצר כאן מציאות אחרת ושונה". לאחר מכן, שוחח עם תושבים וביקר בעסקים בעיר שנפגעו מהמשבר הכלכלי.

בעקבות הירי לדרום, קיים שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייעצות ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, בסיומה העביר את הנחיותיו לצה"ל וגורמי הביטחון. גנץ אמר כי "בערב היסטורי של שלום, קיבלנו תזכורת מאויבינו שעלינו תמיד להיות חזקים ודרוכים להגן על תושבי ישראל בכל זירה ובכל עת".

בחמאס אמרו לאחר הירי, כי "הסכמי נרמול היחסים בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין לא שווים את הדיו שבו הם נכתבו ולא מעניקים לישראל לגיטימציה על אדמות פלסטין. העם הפלסטיני יגיב באמצעות עמדה פלסטינית מאוחדת, באמצעות החרפת ההתנגדות בכל דרכיה. אנחנו מחויבים להמשיך את המאבק עד השגת זכויותיו של העם הפלסטיני שיתמודד עם ההסכמים האלה כאילו הם אינם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture