צילום: פלאש 90

בזמן הטקס בבית הלבן: 2 פצועים מנפילת רקטה באשדוד – יירוט רקטה מעל אשקלון

האזעקות נשמעו בפתיחת נאומו של נציג האמירויות באירוע החתימה על ההסכם. שני גברים בני 62 ו-28 נפצעו בינוני וקל מרסיסים באשדוד, ארבעה לקו בחרדה. חמאס: "מבחינתנו ההסכם כאילו לא קיים". גנץ קיים התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל. בפנים: תיעוד רגע נפילת הרקטה באשדוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


רגע פגיעת הטיל באשדוד. צילום: עיריית אשדוד -מוקד 106-מוקד רואה

רקטה שנורתה מרצועת עזה נפלה באשדוד ורקטה נוספת יורטה מעל אשקלון – כך אישר הערב (שלישי) דובר צה"ל. מהירי נפצעו באשדוד גבר בן 62 באורח בינוני וצעיר בן 28 באורח קל, והם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא בעיר. בנוסף, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לארבעה נפגעי חרדה בזירת הנפילה.

נזק רב נגרם לרכוש בסביבות נפילת הרקטה. מהמשטרה נמסר כי "שוטרים וחבלני המשטרה הוזעקו לזירת נפילה באשדוד. כוחות המשטרה סגרו את זירת האירוע ובשלב זה מבצעים את משימתם להסרת הסכנה במקום, טיפול חבלני המשטרה בפריט הרקטי וחלקיו באופן מקצועי למניעת פגיעה בנפש והשבת החיים למסלולם במקום".

חובשי רפואת חירום במד"א שחר אדרי ואהרון ויינשטיין סיפרו: "כשהגענו, במקום הייתה המולה וראינו הרס. 2 נפגעים שכבו, גבר בן 62 שסבל מפגיעות רסיסים בגפיים ובחזה היה בהכרה מלאה וכאוב. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני. גבר נוסף בן 28 סבל מפציעות קלות מרסיסי זכוכית ולאחר טיפול ראשוני במקום פינינו אותו לבית החולים במצב קל. טיפלנו בארבעה נפגעי חרדה נוספים ופינינו גם אותם להמשך טיפול בבית החולים".

בעקבות הירי לדרום, קיים שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייעצות ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, בסיומה העביר את הנחיותיו לצה"ל וגורמי הביטחון. גנץ אמר כי "בערב היסטורי של שלום, קיבלנו תזכורת מאויבינו שעלינו תמיד להיות חזקים ודרוכים להגן על תושבי ישראל בכל זירה ובכל עת".

הירי מהרצועה מגיע במקביל לטקס החתימה על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין, שנערך בבית הלבן בוושינגטון. שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן התייחס לירי לאשדוד ואשקלון בזמן הטקס: "זה סימן שהעבודה שלנו לא הסתיימה".

בארגון הטרור חמאס לא לקחו רשמית אחריות על ירי הרקטות אך מסרו כי "הסכמי נרמול היחסים בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין לא שווים את הדיו שבו הם נכתבו. העם הפלסטיני, שמחויב להמשיך את המאבק עד השגת זכויותיו, יתמודד עם ההסכמים האלה כאילו הם אינם". ב'חדשות 13' דווח כי ברצועת עזה מבינים כי העיתוי יגרור תגובה ישראלית צבאית, ולכן נערכים לקראתה. בין הצעדים שננקטו: פינוי עמדות צבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי.

סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, אמר: "ההתעלמות מדברים חשובים מאוד לא תציל את טראמפ ואת נתניהו. ארגונים ערביים הוכיחו כי הם מוכנים לפנות לבית הלבן בכל רגע. עמדת הליגה הערבית מאכזבת וזה מאוד מצער, התפוררותה אפשרה ללחץ האמריקני להניב פירות".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר בראיון ל'גלי צה"ל' ממדשאת הבית הלבן כי "אנחנו רואים את ההבדל בין הפלסטינים, שההנהגה שלהם יודעת לדבר רק בשפת האלימות, לבין מה שקורה כאן. קשה להסביר את הפער, פה התחושה היא של התרגשות".

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון בני גנץ להשפעה שתהיה להסכמים על האוכלוסייה הפלסטינית. "אינני מוציא מכלל אפשרות התפרצות של גל אלימות ביהודה ושומרון, על אף שאין עדויות או התראות קונקרטיות, אולם המשך המצוקה הכלכלית, החשש מהקורונה והיעדר תיאום יכולים להביא להתפרצות מחודשת", אמר בשיחה עם כתבים צבאיים.

גנץ הוסיף כי "הם לא הולכים לשום מקום ולכן יש חשיבות לחידוש השיח המדיני עם הפלסטינים. עשינו שלום עם מדינה רחוקה כדאי שננסה לפתור את הבעיה גם עם הפלסטינים". גנץ אמר כי יש חשש להסלמה מחודשת ברצועת עזה בחודש הבא, "כאשר ייגמר הכסף הקטרי".

שר הבריאות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני יולי (יואל) אדלשטיין הגיב לחתימת ההסכם וירי הרקטות מעזה: "יש מבקשי שלום ויש את אלו המחפשים מוות ומלחמה. תמונה אחת מוכיחה היטב מי הם העמים החפצים בשלום לעומת ארגון הטרור חמאס שמבקש לזרוע הרס וחורבן. ההסכם היום מוכיח: מי שמושיט לנו יד לשלום, נשיב יד בחזרה בנפש חפצה. למי שמבקש מלחמה צריך להשיב באגרוף ברזל".

"אני מחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומברך אותו על ההסכם החשוב שנחתם היום. יחד עם זאת לא נוותר על הריבונות, היא הכרח קיומי עבור עם ישראל. כשחלמתי בכלא בסיביר על ארץ ישראל לא היה קו ירוק ומעבר לו, הייתה מדינה שדאגה לכל אזרחיה ולא הפלתה לרעה את החלוצים שלה. אנחנו שמחים על השלום ואוהבים את ארץ ישראל שלנו", דברי אדלשטיין.

שרת התחבורה מירי רגב: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר לדורות בהיסטוריה כמנהיג ששבר את הפרדיגמה של השמאל: שלום תמורת שטחים. ראש הממשלה חתם הערב על הסכמי שלום מתוך עוצמה – שלום תמורת שלום. במהלך הטקס נשמעו הערב אזעקות צבע אדום באשקלון ובאשדוד. זו דרכם של המפסידים הגדולים של הערב – ארגוני הטרור. דרך הטרור לא תוביל אתכם לשום מקום. נמשיך לשמור על האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של מדינת ישראל ונמשיך לחתום עם מדינות ערביות נוספות על הסכמי שלום ובכך נביא למזרח תיכון חדש. ראש הממשלה בנימין נתניהו אני גאה בך – לך בכוחך זה ותצליח".

יו״ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, התייחס לחתימה על הסכמי השלום ולירי מעזה בכנס מזכירי סניפים של המפלגה שנערך בזום: "ממשלת האחדות עצרה את הסיפוח שרע לישראל, והביאה שלום עם מדינות במפרץ שטוב לעתידנו. יש להלחם בחמאס ובטרור כאילו אין שלום, ולכונן שלום כאילו אין טרור".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר בטוויטר: "‏נשוב ונדגיש: את עזה יש לפרז מטילים. זה ההישג הנדרש". ח"כ הילה שי וזאן מ'כחול לבן': "השלום בינתיים נשאר בוושינגטון בזמן שמשוגרים טילים על אשדוד ואשקלון. ישראל צריכה להגיב בחריפות על כל ניסיון לפגוע בביטחונה, במיוחד בעת החשובה הזו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture