ראש מערך הסייבר מזהיר: בתי חולים על הכוונת של ההאקרים

יגאל אונא, הסביר מה מביא לאיומי הסייבר המתרבים: "ההתמודדות עם הקורונה הובילה לתופעות הללו". הוא הוסיף: "החיים בשנה האחרונה עברו בעיקר לרשת, אנשים עובדים מרחוק, מערכות עובדות מרחוק והצורך בקישוריות עלה יותר מאי פעם. האירועים הללו הביאו להרחבת מרחבי התקיפה"

ראש מערך הסייבר הלאומי, יגאל אונא, התארח במשדר של חברת iHLS ואמר כי ישנה עלייה אקספוננציאלית בניסיונות הפריצה של האקרים מאז תחילת מגיפת הקורונה. ראש מערך הסייבר הוסיף כי ישנם לא מעט מאמצים מצד האקרים לפגוע בבתי חולים ומרכזים רפואיים – דבריו הובאו ב N12.

יגאל אונא, הסביר: "ההתמודדות עם הקורונה הובילה לתופעות הללו, החיים בשנה האחרונה עברו בעיקר לרשת, אנשים עובדים מרחוק, מערכות עובדות מרחוק והצורך בקישוריות עלה יותר מאי פעם. האירועים הללו הביאו להרחבת מרחבי התקיפה האפשריים".

ראש מערך הסייבר הוסיף: "ככל שאנחנו זקוקים לאינטרנט יותר, מרחב התקיפה גדול יותר ועם זה איומים וניצול לרעה מצד גורמים עוינים".

על השאלה מי עומד מאחורי ניסיונות התקיפה הללו אמר ראש מערך הסייבר הלאומי: "הקורונה יצרה מציאות שבה צעירים שהפסיקו ללמוד, תלמידי תיכון וסטודנטים מכל העולם, בעלי מוחות מבריקים, זמן פנוי וגישה לאינטרנט – מצאו את ההאקינג. גם אם מדובר באחוזים בודדים ברחבי העולם, מגיעים למיליונים של צעירים שעוסקים בזה. הם פורצים וגורמים נזק ולא אכפת להם אם זה ביה"ח או מטרות הומניטריות אחרות".

כזכור, קבוצת האקרים בשם blackshadow קיבלה בשבוע שעבר אחריות על אירוע הפריצה לחברת הביטוח 'שירביט'. בהודעה שפרסמה הקבוצה בחשבון הטוויטר, נכתב: "אירוע תקיפת סייבר עצומה על ידי צוות בלאק שאדו על תשתית הרשת של חברת הביטוח שירביט הממוקמת בספרה הכלכלית של ישראל".

בהודעה פורסמו מסמכים שנגנבו על פי החשד במסגרת התקיפה. במסמכים פרטים של לקוחות החברה לכאורה ובהם פרטים אישיים כגון כתובת, פרטים של בני משפחה, רישיונות רכב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו