Yonatan Sindel/Flash90

גדעון סער ימסור הערב הצהרה – דיווחים: יתפטר מהכנסת ויודיע על הקמת מפלגה

חבר הכנסת הוותיק, שהפסיד לנתניהו בפריימריז, ימסור הערב הצהרה ובה הוא צפוי להכריז כי בכוונתו לרוץ לכנסת בראש רשימה חדשה. דיווח: יכריז שלא יתמוך בנתניהו לראשות הממשלה. השמות החמים להצטרפות: סיעת דרך ארץ, שאשא ביטון ומיכל שיר. אולי גם הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הערב (שלישי) בשעה 20:15 ח"כ גדעון סער ימסור הודעה לציבור – כך נמסר מלשכתו. על פי הדיווח, הח"כ הוותיק מהליכוד יודיע בהצהרתו כי בכוונתו לעזוב את הליכוד ולהקים מפלגה חדשה. גורמים פוליטיים העריכו כי הוא יתפטר מיידית מהכנסת. ב'ווינט' דווח כי הוא צפוי להגיד שלא יתמוך בנתניהו לראשות הממשלה בבחירות המתקרבות. ב'וואלה' נטען כי עם סער צפויה לפרוש גם ח"כ מיכל שיר מהליכוד שנחשבת למקורבת אליו מאוד.

ב'חדשות 12' דווח כח בין המועמדים לחבירה למפלגתו העתידית של סער נמצאים חברי מפלגת דרך ארץ השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר, יו"ר כולנו הליכוד ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון. גם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לא פוסל הצטרפות למפלגתו של סער, מאחר הוא מחפש אכסניה פוליטית ימנית אך כזו שלא תחבור לנתניהו.

הראשון לחשוף את הדברים היה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שאמר מוקדם יותר בראיון ל'רדיו 103' כי "גדעון סער קיבל החלטה לעזוב את הליכוד ולרוץ במפלגה נפרדת, על בסיס 'דרך ארץ' של הנדל והאוזר. ייתכן ש-3-4 ח"כים מהליכוד יצטרפו אליו". לדבריו, "במערכת הבחירות הקרובה יהיה פיצול חסר תקדים בימין, במרכז ובשמאל".

"ברגע שגדעון סער תוקף פעמיים את נתניהו בתוך שבוע, ברור שהוא לא הולך להתמודד בבחירות הפנימיות בליכוד עם כל אי האהבה שלו את נתניהו. זה סימן שהוא קיבל החלטה, ומי שמכיר את היחסים שלו עם האוזר, מסקנתי היא שסער ירוץ בראש רשימה נפרדת על תשתית מפלגת דרך ארץ של האוזר והנדל. יכול להיות שעוד ח"כים מהליכוד יצטרפו אליו, אבל ברור שסער אחרי ההחלטה. הוא בחור חכם ומחושב ולא היה יוצא לתקוף פומבית את נתניהו".

שר מהליכוד שצוטט ב'וואלה' אמר בתגובה לדיווחי כי "סער התייבש בכנסת כח"כ, והוא ימשיך להיות כך גם בפעם הבאה". לדבריו, "במפלגה עצמאית, גם עם חמישה מנדטים הוא יכול למצוא את עצמו במקום אחר אחרי הבחירות הבאות, כלשון מאזניים בממשלה של נתניהו ומעמדו יהיה לגמרי אחר".

לפני כשבוע התראיין סער ב'חדשות 13' ונשאל אם הוא שוקל לרוץ בבחירות הבאות בגוף אחר וענה כי "התשובה היא לא, אתם בכל הריאיונות שואלים את אותן שאלות ומקבלים את אותן תשובות. השאיפה שלי היא שתזמין אותי כשיהיו בחירות ותקבל תשובות ברורות".

עוד הוסיף כי "לפני כמה חודשים אמרתי שזה יהיה טירוף ללכת לבחירות שלושה חודשים אחרי שהממשלה קמה, ואילו היום, כשאני רואה את התפקוד של הממשלה הנוכחית, אני לא בטוח שבחירות הן הדבר הגרוע ביותר", אמר סער והוסיף: "אם הממשלה לא מסוגלת לתפקד או להעביר תקציב, שזה הדבר הגרוע ביותר מבחינה כלכלית, אז יכול להיות שראוי שתתפרק".

בשבועות האחרונים הגביר סער את הביקורת שלו על מדיניות הממשלה במשבר הקורונה, ואף התפטר מוועדת החוקה בכנסת, במחאה על חוק הקורונה. הבוקר תקף בטוויטר את הכוונה להטיל עוצר לילי, מה שבינתיים עשוי להתבטל, "שוב גזירה חסרת-תוחלת, העיקר לא לדון בפתרון המתבקש. בדיקות כלל-ארציות במקום לולאת הסגרים".

לפני יומיים אמר סער בראיון ל'חדשות 12' כי "אנחנו נמצאים היום במצב שאין תקווה, עוד לא יצאנו מהסגר השני וכבר מדברים איתנו על סגר שלישי. בידיים שלנו אנחנו מבזבזים את ההישגים. חייבים להבין שאנחנו משלמים מחירים חברתיים וכלכליים מאוד גבוהים כתוצאה מההגבלות. הצמיחה שלילית, בעיית התעסוקה גדולה ונגרם נזק כבד מאוד לחינוך. אני מציע חלופה. אני לא רואה שעוד מישהו מציע חלופה אחרת מלבד הסגרים".

כזכור, בפריימריז לראשות הליכוד שהתקיימו בשנה שעברה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצח את סער בפער גדול – 72.5% לעומת 27.5%. על אף מיקומו בצמרת החמישיה הראשונה של הליכוד, סער היה היחיד מבכירי הליכוד שלא מונה לשר בממשלת נתניהו-גנץ, ברקע היריבות בינו לבין ראש הממשלה.

חבר הכנסת ניר ברקת, אמר הערב בראיון לגל"צ: "לא קיבלתי פנייה מסער להצטרפותי למפלגה שיקים". הוא הוסיף: "הפתרון האסטרטגי הוא לא פיצולים בתוך הליכוד, אלא לבנות תנועה אחת חזקה. כל פיצול יקשה על המחנה הלאומי". השר יובל שטייניץ, אמר לכאן ב': "לא חשבתי שדבר כזה עשוי להתרחש. הוא לא דיבר איתי, וזה נפל עליי כרעם ביום בהיר. לצערי, המתיחות בין נתניהו לסער לא התחילה בהתמודדות על ראשות הליכוד, אלא כמה שנים קודם לכן".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד: "מצער שמי שהיה בשר מבשרה של תנועת הליכוד, החליט להפנות עורף דווקא בתקופת משבר. ההחלטה להצטרף לגוש "רק לא ביבי", מעוררת סלידה בקרב הציבור הימני ותבוא לידי ביטוי בקלפי. אם סער אכן החליט לעזוב, עליו להתפטר מהכנסת לאלתר ולהשיב את המנדט לליכוד".

תגובת ח״כ שאשא ביטון על הפרסומים: ״כפי שאמרתי כבר מספר פעמים, כאשר אקבל החלטה אני אעמוד בשקיפות מול הציבור ואגיד מה החלטתי״

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture