Miriam Alster/Flash90

חולדאי יודיע מחר על הקמת מפלגה חדשה: "חברו אלי אישים מרכזיים"

אחרי 22 שנה כראש העיר תל אביב, חולדאי עובר לזירה הארצית: מחר הוא צפוי להכריז על הקמת מפלגה חדשה לקראת הבחירות לכנסת. בשבועות האחרונים שוחח בין היתר עם ניסנקורן, שלח ולבני, ולפי סקרים ראשוניים מפלגה בראשותו זוכה ל-7-6 מנדטים

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי יודיע מחר בערב (שלישי) על כניסתו למערכת הפוליטית הארצית ועל הקמת מפלגה חדשה, שתתמודד בבחירות 2021. לדברי חולדאי, "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אלי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה".

לאחרונה, החל חולדאי בהיערכויות לקראת הקמת מפלגה חדשה בראשותו וקיים שיחות עם גורמים פוליטיים במרכז-שמאל, בהם שר המשפטים אבי ניסנקורן, עפר שלח, השרה לשעבר ציפי לבני ודמויות נוספות. במערכת הפוליטית מעריכים כי חולדאי לא צפוי לעזוב את כסא ראש העיר בזמן מערכת הבחירות ורק אם ייבחר לתפקיד משמעותי הוא צפוי לפנות את מקומו בעירייה.

בסקר שפורסם אתמול ב'חדשות 12' נבדקה התפלגות ההצבעות אם חולדאי היה מצטרף למערכת הבחירות וחובר למפלגתו של שלח יחד עם מפלגת העבודה וניסנקורן. במצב כזה, אילו הבחירות היו נערכות אתמול, מפלגת השמאל החדשה עם חולדאי הייתה מקבלת 7 מנדטים, ויש עתיד-תל"ם מאבדת 2 מנדטים ועומדת על 14.

גורמים פוליטיים במחנה השמאל הציעו לניסנקורן להצטרף ל"עבודה החדשה" ולהוביל אותה בבחירות הקרובות, לאחר שהיו"ר הנוכחי עמיר פרץ כי לא יתמודד על ראשות המפלגה. גם שמו של חולדאי עלה בהתחלה כמועמד אפשרי לראשות העבודה, אך לבסוף הוא החליט להקים מפלגה חדשה.

חולדאי בן ה-76 נבחר לראשות עיריית תל אביב בשנת 1998, ומאז מכהן בתפקיד ברציפות. בשנת 2018 נבחר לתקופת כהונה חמישית, לאחר שניצח את יריבו אסף זמיר עם כ-46% מהקולות (לעומת 34% לזמיר). סיעתו, "תל אביב אחת" הגדילה את כוחה במועצת העיר לכ-7 מנדטים. במהלך שירותו הצבאי בחיל האוויר הגיע לדרגת תת אלוף, ובין השאר פיקד על בסיס חיל האוויר בחצרים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו