Anat Hermony/Flash90

הממשלה ממשיכה ברדיפת הדת: אוסרת רחצה נפרדת במעיינות

"השרה להגנת הסביבה, המתגאה בתמיכה בזכויות אדם, פתאום פוגעת בזכויות אדם של חרדים וערבים": תמר זנדברג הודיעה כי היא מתנגדת ליוזמת הפשרה שתאפשר גם לשומרי מצוות ליהנות משטחי הטבע של ארץ ישראל

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג הודיעה היום (ראשון), כי בתוקף תפקידה כאחראית על רשות הטבע והגנים, היא תתנגד לחקיקה המתוכננת במטרה לאפשר רחצה בשמורות טבע תוך הפרדה בין גברים לנשים.

בראיון ל-ynet אמרה כי "אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי, שהיא סוג של הדרה, ומהווה פגיעה מהותית בשוויון. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות, בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי, ועל כן אתנגד לכל חקיקה בנושא".

מטעם ארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר: "השרה להגנת הסביבה, המתגאה בתמיכה בזכויות אדם, פתאום פוגעת בזכויות אדם של חרדים וערבים. אנחנו נפעל לשנות את ההחלטה, ומזכירים כי רשות הטבע והגנים כבר תומכת בכך. אנחנו מאמינים ויודעים שגם היועמ"ש תומך בכך בתנאים מסוימים".

מנכ"ל הארגון שי גליק הסביר כי "היוזמה לא תפגע באף אדם – שכן באותו הזמן שמעיינות יהיו בהפרדה, יהיו באותו אתר גם מעיינות לא בהפרדה, וכך אף אחד לא ייפגע וכולם יקבלו את הזכות ליהנות ממשאבי טבע".

ח"כ משה גפני הגיב: "הוראתה של השרה החדשה להגנת הסביבה תמר זנדברג שלא לאפשר לרשות הטבע והגנים שתהיינה שעות נפרדות לגברים ונשים ב-2 מקורות מים, היא "הוראה פרימיטיבית וחשוכה" הפוגעת בגברים ונשים, יהודים וערבים. על פי ההוראה, כל מי שאורח חייו שונה מאורח חייה של השרה החדשה, לא ייהנה ממקורות המים ברשות הטבע והגנים אפילו לא לזמן קצר".

ח"כ שלמה קרעי הגיב: "‏עוד נדבך ברדיפה של הממשלה הרעה הזו נגד יהודים שומרי מצוות. מדברים על שילוב ואחדות ובעצם אומרים ליהודים שומרי מצוות: החוצה!".

"זנדברג, קריב, ליברמן ושאר עוכרי ישראל, אנחנו העם הוותיק באומות בזכות תורתנו ואמונתנו. אתם תלכו לפח האשפה של ההיסטוריה והיהדות תישאר חיה וקיימת לנצח נצחים!", אמר הח"כ מהליכוד.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תבואו בטענות לעשרות אלפי החרדים שלא הצביעו, אילו היו מצביעים לא היתה קמה הממשלה ההזויה הזאת

לא הבנתי, יש נחלים בארץ שיש שעות בהפרדה, אם כן, איפה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו