מחריף המשבר בקואליציה: התנגדות לחוק האזרחות מכל סיעות השמאל – גם בממשלה

לא רק רע"מ: גם במפלגות העבודה ומרצ, הסממנים השמאליים ביותר בממשלה של בנט ולפיד מודיעים על התנגדות לחוק האזרחות • בקואליציה קוראים לאופוזיציית הימין לתמוך בחוק החשוב לביטחון ישראל - אך שם התקילו עם חוק חלופי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המבחן הראשון של הממשלה שהקימו יאיר לפיד ונפתלי בנט יחד עם הסמלים הכי קיצוניים של השמאל הישראלי ועם מפלגת רע"מ הערבית: מתגברת ההתנגדות בקואליציה, ואף בתוך הממשלה, לחוק האזרחות. בשל כך, ההצבעה ככל הנראה תידחה.

הצעת החוק שבאה לשמור על ביטחון ישראל, ולמנוע איחוד משפחות ובכך כניסת מחבלים פוטנציאליים לישראל תוך כדי קבלת תעודת זהות כחולה, מעוררת התנגדות ברע"מ, מרצ ואפילו מפלגת העבודה.

ח"כ אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה הודיעה שלא תתמוך בחוק: "בואו נדבר על 3 דברים מהותיים שניתן לשנות בהוראת השעה בחוק איחוד המשפחות. לאפשר לבני הזוג הפלסטינים לנהוג ברכב בשטחי ישראל. לאפשר להןם ביטוח בריאות ממלכתי ולהעניק אזרחות ל 2000 המשפחות שהגישו בקשת איחוד משפחות לפני שחוקק החוק ב- 2003", כתבה בטוויטר.

ח"כ מוסי רז ממפלגת מרצ כתב: "לאנא בת 43 נשואה לתייסיר חטיב אזרח ישראלי מזה 16 שנה והם גרים בעכו עם שלושת ילדיהם. החוק להפרדת משפחות קובע שאם לתייסיר היו קוראים משה וללאנא גרטה היא הייתה מקבלת אזרחות ישראלית מזמן. אין לזה קשר לביטחון משום שלאנא נמצאת כאן 16 שנה. היא מודרת ומופלית לרעה. את זה חייבים לתקן".

גם בתוך הממשלה יש מתנגדים לחוק. כך לדוגמה אמר השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ממפלגת מרצ כי לא יצביע בעד חידוש הוראת השעה האוסרת על איחוד משפחות של פלסטינים. בריאיון ל"כאן רשת ב'" הבהיר, "מרצ מצביעה נגד החוק הזה כבר 18 שנה והלכה לבג"צ נגדו. זה חוק שניתן לתקן כך שכל הצדדים יהיו מרוצים. אני לא אצביע נגד הממשלה, אבל לא אצביע בעד החוק".

השר זאב אלקין אמר היום כי הוא מצפה שהאופוזיציה, המורכבת ברובה ממפלגות ימין תציל את הקואליציה המורכבת ברובה ממפלגות שמאל, ותצביע בעד הצעת החוק.

לדבריו, "אני מתפלא על אנשי הליכוד והציונות הדתית, שבמשך שנים הצביעו בעד החוק הזה והיום, רק בשביל תרגיל פרלמנטרי הם מוכנים לסכן את ביטחון אזרחי מדינת ישראל. ביטחון אזרחי מדינת ישראל צריך לגבור על הכל ובטח על הרצון לבצע תרגיל פרלמנטרי".

השר אלקין הוסיף: "בליכוד, בציונות הדתית ובמפלגות החרדיות חייבים להתעשת ולהבין שהמשחק בביטחון מדינת ישראל חייב להישאר מחוץ לתחום. אני מקווה שהשכל הישר יגבר ולא ישחקו פה בביטחון אזרחי מדינת ישראל, כי אם יהיו טרוריסטים שיסתננו לשטחנו בגלל שהחוק הזה לא יעבור, הם לא יבחינו בין תומכי נתניהו למתנגדי נתניהו כשהם יבצעו פה פיגוע חס וחלילה. בסופו של יום, זו המדינה של כולנו".

אך באופוזיציה דוחים את הטענות בתוקף ואומרים כי מי שרוצה לשמור על ביטחון ישראל, לא מקים קואליציה עם רע"מ, וכי הם לא צריכים להציל את הממשלה הרעה הזאת, כלשונם.

במקביל, הניחו את הצעת חוק ההגירה, שיכולה למנוע את אותם הבעיות של איחוד משפחות. מדובר בהצעת חוק שימינה התחייבה לקדם, ואם הם יצביעו בעד – הדבר יפתור את הפלונטר שנוצר.

חוק האזרחות: מפלגות הימין הגישו הצעה ש'ימינה' התחייבה להעביר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו קואליציה הזויה, ממשלת דחלילים שלא מסוגלים להחליט על שום דבר, חוץ מועדת חקירה על מירון, וכל יום שהיא קיימת זה בכיה לדורות, היא צריכה להתמוטט מיד. יש המון בעיון בוערות, כמו הפוגרום שעשו ערביי ישראל במשך מלחמת שומר החומות, הגניבות של עשרות פלסטינים במודיעין שפורצים לבתים ומסכנים את התושבים, מאות ההצתות על ידי ערביי ישראל שוגרמים נזק עצום, הבלונים ששולחים שוב מעזה, אבל בזה אי אפשר לדון, כי זה עלול להרגיז את השותף החדש מאנסור עבאס, אז מה עושים, דנים בועדת חקירה על מירון, בושה וחרפה, זו ממשלה של לא יוצלחים, ראש ממשלה גנב קולות ושקרן, ראש ממשלה חליפי שלא שירת בצבא ולא סיים בגרות, אדם בור ועם הארץ, שבכל תמונה תראו אותו צוחק צחוק אוילי, שר אוצר מאפיונר, גנב ידוע, והם עוד רוצים שיצילו אותם, הלכה הבושה, בנט תתפטר, צריכים להפגין על ידי ביתו עד שהוא יתפטר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture