Noam Revkin Fenton/FLASH90

גורם מדיני בצל ביקורו של בנט בארה"ב: האמריקנים מבינים שחמאס מתסיס את האזור

גורם מדיני התייחס להתפרעויות בגבול עזה ואמר שראש הממשלה נפתלי בנט השוהה בארה"ב מעודכן לכל אורך היום באופן שוטף באירועים הביטחוניים בדרום. "יש רושם אצלנו שהאמריקנים מבינים שחמאס הוא זה שנוהג באופן פרובוקטיבי"

ראש הממשלה נפתלי בנט יחל הערב (רביעי) את ביקורו המדיני בוושינגטון. לאחר שמוקדם יותר הוא נפגש עם מנכ"ל איפא"ק הווארד קור – הוא צפוי להיפגש הערב עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ועם שר ההגנה לויד אוסטין. לאחר מכן ייוועד ראש הממשלה עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. כל זאת, לפני פגישתו מחר עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

ב'ווינט' דווח כי גורם מדיני התייחס להתפרעויות בגבול עזה ואמר שראש הממשלה מעודכן לכל אורך היום באופן שוטף באירועים הביטחוניים בדרום. "יש רושם אצלנו שהאמריקנים מבינים שחמאס הוא זה שנוהג באופן פרובוקטיבי ומתסיס את האזור. האמריקנים מעבירים מסרים בכל הצירים הרלוונטיים ודורשים מחמאס איפוק", אמר הגורם.

"בנושא הפלסטיני, בפגישה עם מזכיר המדינה מטרתנו היא שהאמריקנים יבינו שהקו של ראש הממשלה הוא שימור היציבות, ללא צעדים משני מציאות", הוסיף.

הגורם המדיני הוסיף ואמר כי "כפי שראש הממשלה אמר בקולו בריאיון לניו יורק טיימס – לא תהיה הקפאת בנייה, אבל גם לא יהיה סיפוח. לא יהיה משא ומתן מדיני עם אבו מאזן. לצד זה, האינטרס של ישראל הוא בייצוב מצב האוכלוסייה הפלסטינית. בפגישה עם מזכיר ההגנה יעלה נושא ההצטיידות ובניין הכוח של צה"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו