Yaakov Lederman/Flash90

דיווח: גמזו דורש לצרף שכונות בבית שמש ל'אדומות' – החרדים מאיימים ב"מרד"

פרוייקטור הקורונה יציע לקבינט הקורונה לצרף את רמת בית שמש ג' ורמת בית שמש א' לרשימת האזורים שיוגדרו "אדומים בוהקים", ובהם יוטל סגר מלא. הרשויות החרדיות הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם הטלת הסגר. מסתמן: סגר לילי ביתר האזורים האדומים

בהמשך היום (ראשון) צפוי פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להציע לקבינט הקורונה לצרף שתי שכונות בבית שמש לרשימת האזורים שיוגדרו "אדומים בוהקים", ובהם יוטל סגר מלא. מדובר בשכונות רמת בית שמש ג', ורמת בית שמש א' – כך דווח ב'חדשות 13'.

רשימת ה'ערים האדומות' תכלול גם את הערים בני ברק, אלעד, אום אל-פחם, טירה, כפר קאסם למעט אזורי התעשייה "לב הארץ" "נוף הארץ". כמו כן, יוגדרו כך גם כמה שכונות בירושלים – עיסוויה, א-טור, שייח ג'ראח וואדי אל ג'וז, ובלקיה שכונות 7 ו-8. גם התחבורה הציבורית תוגבל באזורים אלו.

כמו כן, ממליץ גמזו להגדיר את הסגר החלקי באזורים שיוגדרו אדומים מהשעה 19:00 ועד 5:00 בבוקר. באזורים אלה יהיה אסור לצאת למרחק של יותר מ-500 מטרים מהבית. טבריה אינה תיכלל ברשימת ערים אלו, ורק על שכונת "קריית שמואל" יוטל סגר חלקי.

ברשימת אזורים אלו יהיה כל השכונות בבית שמש, למעט אלה שייכנסו לסגר מלא, וכן הערים והיישובים טייבה, אבו סנאן, אעבלין, בוקעתא, בית ג'ן, ג'לג'וליה, ג'ת, דאלית אל כרמל, זמר, טייבה, וכמה שכונות בירושלים – שועפט, אזור התעשייה ענתות והעיר העתיקה, כסרא-סמיע.

בתוך כך, הרשויות החרדיות ברחבי הארץ הודיעו הבוקר כי הן אינן מתכוונת לשתף פעולה עם הטלת סגר עליהן, כל עוד החלטת הממשלה לא תשתנה. ברשויות החרדיות, ובפרט בבני ברק ובאלעד, טוענים כי התנגדותן לסגר מגיעה בעקבות חוסר שיתוף פעולה מצד הממשלה. לפיהן – לא מתקיים עמן שיח ולא ניתנים נימוקים להחלטה על סגר המגובים בנתונים. עם זאת, מבהירים באותן רשויות כי ימשיכו לעשות הכול כדי לשמור על בריאות התושבים כמו שנעשה עד עכשיו.

ב'חדשות 12' דווח כי באותן הרשויות מנסחים בשעה זו מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו מצהירים שלא ישתפו פעולה עם משרדי הממשלה, שלטענתן מתעלמים מהם ולא מקיימים איתם שיח. בערים החרדיות אומרים כי ימשיכו לנהל את מרכזי השליטה בערים בעצמם. אם לא תשתנה החלטת הממשלה, הם ימשיכו להפעיל את מרכז השליטה בערים ולסייע לתושבים לשמור על בריאותם, אך לא ישתפו פעולה עם הממשלה ומשרד הבריאות בהטלת הסגר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו