Yonatan Sindel/Flash90

דיווח: בכיר במשרד הבריאות – "המוטציה הבריטית המצאה של בוריס ג'ונסון"

על פי הדיווח לטענת אותו בכיר, "ג'ונסון היה צריך לטעון כי יש מוטציה מסיבות פוליטיות, כדי להסביר לאזרחים שלו מדוע הקורונה מתפשטת שם במהירות. אין הוכחה שהמוטציה מדבקת ב-70% יותר". עם זאת, העמדה הרווחת היא כי המוטציה אכן משפיעה על מקדם ההדבקה באופן משמעותי

ימים ספורים לאחר הודעתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על המוטציה הבריטית בכיר במשרד הבריאות טוען הערב (מוצאי שבת) כי "המוטציה הבריטית היא המצאה של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון" – כך דוו ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח לטענת אותו בכיר, "ג'ונסון היה צריך לטעון כי יש מוטציה מסיבות פוליטיות, כדי להסביר לאזרחים שלו מדוע הקורונה מתפשטת שם במהירות. אין הוכחה שהמוטציה מדבקת ב-70% יותר". עם זאת, העמדה הרווחת במשרד הבריאות הישראלי היא כי המוטציה אכן משפיעה על מקדם ההדבקה באופן משמעותי.

לאור הדאגה, הערב פורסם לראשונה ב'חדשות 13' על תכנית משרד הבריאות למיפוי מוקדי המוטציה הבריטית בישראל. על פי התכנית, ישתמשו וייקחו באופן יזום דגימות בערים שמהוות מוקדי תחלואה, חולים במצב קשה בבתי החולים וכן נוסעים לחו"ל ששבים מהמדינות שהוגדרו מראש.

כזכור, במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהה ביום חמישי האחרון עוד מקרה של הנגיף עם המוטציה מאנגליה – כך נמסר ממשרד הבריאות. על פי ההודעה, מדובר באשה שחזרה מאנגליה לפני מספר ימים. נמצאת בבידוד ביתי (הגיעה לפני כניסת החוק המחייב בידוד במלונית) ומצבה טוב. מדובר במקרה החמישי של תחלואה במוטציה בישראל.

ב'חדשות 12' דווח כי במערכת הבריאות הישראלית חושדים כי המוטציה הבריטית קיימת בעשרות בדיקות חיוביות לקורונה בישראל. בעקבות החשד, שעלה לראשונה בשני בתי חולים במרכז הארץ, החלו לבצע ריצוף גנטי לגילוי המוטציה. הבוקר דווח כי עד כה בוצעו בישראל רק 700 בדיקות לגילוי מוטציות.

ב'ווינט' דווח כי כמו כן, אחת הנבדקות שנמצאה חיובית לנגיף עם המוטציה היא אישה מבני ברק. גם היא אובחנה בבית החולים אסף הרופא. החשד הראשוני לגבי הדגימה התעורר ביום שבת האחרון וביום שני היא הועברה למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות בשיבא. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי "האישה מתגוררת באזור צפוף מאוד, ולכן קיימת סבירות לכך שהמוטציה התפשטה".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר הים בתדרוך לתקשורת במענה לשאלת 'חדשות JDN' על החשש מתחלואה במוטציה במגזר החרדי אמר כי "אנחנו לא מוציאים מכלל ספק את ההופעה של המוטציה במדינת ישראל, אנחנו בודקים את זה בכל המגזרים, יכול להיות שחלק מהסיבה לעלייה בתחלואה היא המוטציה".

מנכ"ל משרד הבריאות הסביר כי "יש מוטציה שגרמה לשינוי במבנה החלבוני של מעטפת נגיף הקורונה. מוטציה היא דבר רגיל, אנחנו רואים את זה כל הזמן בווירוסים. כאן מדובר במוטציה משמעותית שגרמה לשינוי במבנה החלבון. המשמעות היא שהנגיף החדש מדבק יותר בכ-60-70%. עם זאת, הוא לא יותר אלים.

"הנגיף החדש מידבק יותר. יחד עם זאת, הוא לא יותר אלים. המחלה נותרה כפי שהייתה בהיבט היקפי התחלואה והתמותה. הדבר החשוב שמעניין את כולנו – מה החיסון יעשה לנגיף הזה. החיסונים של פייזר, של מודרנה וגם של חברות אחרות מכסים את הנגיף. הנגיף המוטנטי אינו עמיד לחיסונים, וזה מעודד. אנחנו צריכים להמשיך ולחסן ביתר שאת", הוסיף.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

העיקר התקשורת שיהיה את כולנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו