Yonatan Sindel/Flash90

כבר מהשבוע: שר הבריאות הנחה לבדוק מתן חיסונים לצוותי ההוראה

יולי אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לבדוק מתן חיסון לצוותי ההוראה כבר מהשבוע, בכפוף להחלטת ועדת התיעדופים.הצעד מגיע לאחר פניה אליו משר החינוך יואב גלנט וממנכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד. בתוך כך, מחר כבר יהיו 150 תחנות חיסונים

כתבות נוספות בנושא:

מנכ"ל משרד הבריאות: "אדרוש מקבינט הקורונה חזרה מלאה של התו הירוק"
לראשונה זה 3 שבועות: ישראלי מת מקורונה, למרות שחוסן פעמיים
מחקר ישראל מגלה: "מחוסנים נגד נגיף הקורונה מדביקים פחות"
תחקיר חושף: כך תצליחו לרכוש בדיקת קורונה מזויפת למעבר בנתב"ג

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לבדוק מתן חיסון לצוותי ההוראה כבר מהשבוע, בכפוף להחלטת ועדת התיעדופים. זאת, לאחר פניה אליו משר החינוך יואב גלנט וממנכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד.

מלשכתו של שר הבריאות נמסר כי: "בתוך כך, החל מתחילת השבוע החיסונים ייפתחו גם לחולים כרוניים. חיסונים אלו יתאפשרו בעקבות האצה משמעותית של ביצוע החיסונים: מחר כבר יהיו 150 תחנות חיסונים, ועד יום שלישי ייפתחו עוד 80".

כזכור, שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן כי כמעט 210,000 מחוסנים מקרב בני 60 פלוס, הצוותים הרפואיים ו"מגן אבות ואמהות", מתוכם למעלה מ 74,000 רק מאתמול. "זוהי רק ההתחלה, נגביר את הקצב בימים הקרובים. אני מודה לעובדי משרד הבריאות, לקופות החולים, לבתי החולים, למד"א ולפיקוד העורף על עבודה מופלאה. בזכותכם 210,000 איש בדרך להיות מוגנים יותר", מסר אדלשטיין.

ביום חמישי האחרון דווח כי דווח שבמשרד הבריאות מתכוונים להאיץ משמעותית את מבצע החיסונים והחל מהשבוע הבא לחסן 100 אלף אנשים ביממה – כך הנחה אתמול שר הבריאות יולי אדלשטיין את מנכ"ל משרדו, פרופסור חזי לוי. נכון להיום, התחסנו מעל 140 אלף בני אדם ובמשרד הבריאות מרוצים מהמספרים ומקווים שהביקוש הגבוה יישמר גם בימים הקרובים.

מלשכת שר הבריאות נמסר כי "מדינת ישראל נמצאת במערכה בריאותית שלא היתה כמותה מאז קום המדינה. בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן. ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם. לפיכך, שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, לגייס כח אדם לשם כך, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום. הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו את כולנו. אין פיקוח נפש גדול מזה".

בתוך כך, שבוע לאחר שהתחסן בחיסון נגד נגיף הקורונה יוצא ראש הממשלה בנימין נתניהו בעדכון מיוחד על תמונת מצב החיסונים בישראל. ״אנחנו מתחילים את השבוע עם בשורה ענקית" אמר נתניהו הערב, "אני שוחחתי בסוף השבוע עם ראשי החברות שמספקות לנו את החיסונים ואמרתי להם שהיעד שלנו עד סוף השבוע הקרוב הוא להגיע ל150,000 חיסונים ביום".

"זה דבר פנטסטי, אבל סדר גודל כזה זה שיא עולמי. ביקשתי מהם שידביקו את קצב האספקה של החיסונים לקצב ההזרקה, והם אמרו לי שהם חושבים שהם יכולים לעשות זאת. פירוש הדבר הוא שתוך 30 יום מהגעה לקצב הזה אנחנו ניתן 4.5 מיליון חיסונים. כיוון שכל אחד צריך שתי זריקות, אחרי חודש אחד נחסן 2.25 מיליון אזרחים בישראל. אין דבר כזה בעולם".

עוד אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "זה השלב הקריטי, השלב הראשון, כי פה נמצאת כל האוכלוסיה בסיכון, כל הצוותים הרפואיים, כל האנשים מעל גיל 60. בשכבה הזאת נמצאים 95% מהתמותה. ברגע שגמרנו את השלב הזה – תוך 30 יום אנחנו יכולים לצאת מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולעשות דברים שאף מדינה לא יכולה לעשות".

"אחר כך יבואו עוד 4.5 מיליון ועוד 4.5 מיליון אבל זה השלב הקריטי ואנחנו יכולים להשיג אותו. בשורה ענקית. אבל בקשה – אנחנו הולכים למבצע חיסונים ענק שאין כדוגמתו בעולם ואני מבקש מכם תוך כדי זה לעשות את הסגר הקצר והמהודק. שני הדברים יחד מוציאים אותנו מהקורונה ראשונים בעולם. שבוע טוב״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture