סיידוף. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פרקליטו של עזרא סיידוף: "אמרו לו לא אותך מחפשים, בוא תפתח"

עורך דינו של עזרא סיידוף המואשם גם בכתב האישום שהוגש אתמול נגד רעיית רה"מ מספר כי "הוא לא הפליל אותה והיא לא הפלילה אותו". משפטנים: "נתניהו לא קיבלה הנחות מהיועץ המשפטי, צפויה לעונש חמור אם תורשע – אך ייתכן מאד שיש לה שפנים בכובע"

יממה לאחר הגשת כתב האישום נגד רעיית ראש הממשלה ונגד בכיר במעון ראש הממשלה עזרא סיידוף, התראיין הבוקר עורך דינו לגלי צה"ל והשיב להאשמות נגד מרשו "לגבי זיוף מועדי ארוחות לא היו דברים מעולם", אמר עו"ד רזניק, "אין עדות שביקש או הנחה את מי מעובדי המעון לזייף חשבוניות זה פשוט לא נכון. לגבי האמירה שאין מבשלת במעון. מופיע גם בדוח מבקר המדינה שמבשלת בתקן לא הייתה ולכן אומנם הכינו ארוחות למי שהיה שם, אבל מבשלת בתקן, שפית, לא הייתה בכל התקופה הרלוונטית לכתב האישום".

לגבי השאלה האם רעיית ראש הממשלה ביקשה מסיידוף לזייף נתונים על מנת לקבל מימון ממשרד ראש הממשלה לארוחות יוקרה בשווי של מאות שקלים אמר עורך הדין כי "התשובה היא בפירוש לא. היא לא ביקשה ממנו. אני מסתמך רק על חומר החקירה שבתיק. היא לא ביקשה לזייף לאורך כל התקופה. הבסיס של כתב האישום שגוי ולקוי ואמרנו גם ליועץ המשפטי ולפרקליט מחוז ירושלים שהסיטואציה החוקית הייתה בתקופה הרלוונטית והיא עודנה עד היום, שכל ההוצאות הן על אוצר המדינה. לכן גם לאכול בכפיות של זהב יכלו על חשבון המדינה. ציבורית זה כבר משהו אחר".

עורך דין רזניק סיפר גם על מה שהתרחש בחדרי החקירות. "היו אמירות שלא אותו מחפשים. זאת אמירה ידועה שיש חקירה נגד אנשי ציבור, אז אמרו לו לא אותך מחפשים בוא תפתח, אבל במקרה הזה עד לסיום החקירה הוא לא הפליל אותה והיא לא הפלילה אותו".

"הוא לא חושש מתוצאות המשפט", הוסיף, "הוא לא עשה עבירה. מעליו היו שני חשבים, היו אנשים בתוך הלשכה של ראש הממשלה ומעולם לא הייתה סיטואציה שהוא היה שומר סף שתפקידו היה לומר לא. לכן לשים אותו כמי שאחראי לחגיגת האוכל אני חושב שזה עוול. היו מעליו אנשים שהיו צריכים לומר עד כאן. אבל הם חתמו על הסכמים עם אותן מסעדות וידעו שהם קונים ממסעדות ולכן להפיל את זה על מר סיידוף זה לא נכון ונקווה שהוא יצא זכאי".

בתוך כך, משפטנים בכירים מתייחסים להגשת כתב האישם נגד גב' נתניהו. עו"ד ניר יסלוביץ', המתמחה בדין הפלילי, ועומד בראש הרכב של בין הדין המשמעתי בלשכת עורכי הדין מחוז מרכז, טוען כי הגשת כתב אישום נגד שרה נתניהו מעמיד את מערכת המשפט במבחן בוזגלו. לדבריו, גב' נתניהו לא זכתה לשום הנחות מהפרקליטות, ונהנתה מפריבילגיות, כמו שימוע, והצעות להסדר טיעון מקל, העומדות לנאשמים רבים בעבירה מסוג פשע.

לדבריו, עצם אי קבלת הצעות הפשרה שהוצעו לה ע"י הפרקליטות עשויה ללמד שהיא כופרת באשמה, וכי קיים סיכוי גדול כי פרקליטיה שומרים באמתחתם קלף מנצח או שפן – שהם מאמינים כי יציל אותה מהרשעה. לדברי עו"ד יסלוביץ', כל נאשם מהשורה שמוגש נגדו כתב אישום דומה – צפוי לעונש חמור, ייתכן אף לעונש מאסר בפועל .

יסלוביץ' נשאל מה אנו למדים מכך שגב' נתניהו סירבה להצעת הפשרה שהוצעה לה? "לא הייתי נוכח בשימוע, כך שכל מה שאומר הוא בגדר הערכה מושכלת, אך עצם העובדה שגב' נתניהו סירבה לחתום על הסדר טיעון יכול ללמד על שני דברים לפחות: הראשון שהיא דבקה בחפותה, והשני שייתכן ויש בידי באי כוחה "שפן" שטרם נחשף למערכת התביעה, כלומר ראיה שעשויה לנקות אותה מהאישומים. הפרקליטים המייצגים את גב' נתניהו הם מבכירי הפרקליטים, ולא נראה סביר כי ישמטו הצעת פשרה שיכולה להציל את גב' נתניהו מעונש כבד הצפוי לה אם תורשע".

אם כך האם היועץ המשפטי לממשלה לא הרחיק לכת בהחלטתו על הגשת כתב אישום? "היועמ"ש ידוע כאיש מקצוע יסודי ומקצועי ביותר. עצם העובדה שהוא החליט להגיש כתב אישום חמור נגד גב' נתניהו מוכיח שהוא משוכנע כי יש באמתחתו ראיות כבדות משקל שיובילו בסבירות גבוהה מאד להרשעה, לרבות עדויות של עדי מדינה בתיק".

גורמים בסביבת הגב' נתניהו: "נכתוש את עדי התביעה בבית המשפט"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו