צילום: פלאש 90

חיסול של המוסד? שני מדענים מעזה נמצאו מתים באלג'יריה

השגרירות הפלסטינית באלג'יר הודיעה כי שני פלסטינים מחאן יונס בשנות ה-30 לחייהם נמצאו מתים בדירה במדינה. השניים נחנקו משאיפת גז או מהתחשמלות. בשנים האחרונות נהרגו כמה מדענים ומומחים פלסטינים ברחבי העולם, בפעולות שיוחסו למוסד

השגרירות הפלסטינית באלג'יר הודיעה הערב (ראשון) כי שני פלסטינים מחאן יונס בשנות ה-30 לחייהם נמצאו מתים בדירה במדינה. אחד מהם, לפי הדיווח, הוא רופא ששמו מוחמד אל-בנא והשני חוקר בן 33 בשם סלימאן אל-פרא. על פי הממצאים הראשוניים שעלו מחקירת השלטונות – השניים נחנקו משאיפת גז או מהתחשמלות. לא נמסרו פרטים נוספים על התקרית או על המעורבים בה.

לא דווחו פרטים נוספים אודות האירוע, אך בשנים האחרונות נהרגו כמה מדענים ומומחים פלסטינים ברחבי העולם, בפעולות שיוחסו למוסד. האחרון שבהם היה ד"ר פאדי אל-בטש, שנורה למוות ביציאה ממסגד בקואלה לומפור בירת מלזיה.

כזכור, לפני כחודשיים, פאדי אלבטש, מהנדס המשתייך לארגון הטרור חמאס, נורה למוות במלזיה על ידי מתנקשים על אופנוע. אלבטש היה מרצה להנדסת חשמל באוניברסיטה פרטית בבירת מלזיה קואלה לומפור, בן 35, נורה ע"י שני חשודים כשהיה בדרכו לתפילת הבוקר במסגד הסמוך לביתו. 10 כדורים נורו לעבר תושב ג'באליה שברצועת עזה, שמוגדר כ"מדען ומהנדס", ע"פ הפלסטינים.

חמאס פרסם הודעת אבל בה נכתב כי אלבטש הוא "בן מבניה הישרים של התנועה". כמו כן, נטען בהודעה כי הוא התאפיין בהצטיינות וביצירתיות המדעית שלו. "השהיד היה דוגמה לתפילה לאללה ולעבודה למען הסוגיה הפלסטינית", נכתב, "הוא נרצח בידי בוגדים כשהוא בדרכו לתפילת השחר במסגד". בכיר הג’יהאד האסלאמי, חאלד אלבטש אמר: "אנו מאשימים את המוסד בחיסולו של החוקר".

סגן ראש ממשלת מלזיה ושר הפנים אחמד זהיד חאמידי התייחס במסיבת עיתונאים לחיסול המהנדס הפלסטיני פאדי אלבטש: "אנו לא שוללים את האפשרות שסוכנים זרים הם שהתנקשו בחייו של המהנדס הפלסטיני שהיה מומחה להנדסת חשמל ובניית טילים. זה אחד מכיווני החקירה", אמר חאמידי והוסיף: "לחיסולו יכול להיות קשר לסוכנויות מודיעין זרות ויתכן שהוא היה נטל עבור מדינות שאינן ידידותיות לפלסטין. הוריתי לגורמי אכיפת החוק לקיים חקירה יסודית ולבקש סיוע מהאינטרפול וגורמי אכיפת חוק בין-לאומיים אחרים".

העיתון 'ניו יורק טיימס' דיווח לאחרונה כי חיסולו של בטש היה פעולה של המוסד הישראלי. ע"פ הדיווח, ההתנקשות היא חלק ממבצע רחב היקף של הארגון, שמטרתו לסכל פרוייקט של חמאס ששולח מדענים ומהנדסים לחו"ל, במטרה שירכשו ידע שישמש אותם לצורך פיתוח נשק ישראל. ע"פ הדיווח, אל בטש היה אמור לטוס לאיסטנבול על מנת להשתתף בכנס מדעי, אלא שמדובר היה בסיפור כיסוי, ובבירה הטורקית הוא היה אמור להיפגש עם אחד מבכירי חמאס. עוד דווח כי יתכן ואל-בטש היה מעורב במגעים עם צפון קוריאה כחלק מהניסיון של חמאס לרכוש נשק מתקדם מהדיקטטורה המבודדת.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו