Miriam Alster/FLASH90

הממשלה אישרה: אלף מבני הפלאשמורה יעלו לארץ

הממשלה אישרה את העלתם של אלף מתוך 8,000 בני עדת הפלאשמורה לישראל. סמוטריץ: "הם אינם יהודים, לא נשואים ליהודים, לא בנים של יהודים ולא נכדים של יהודים. הרחבת הפרצה מייצרת שחיקה חדשה לשמירת זהותה היהודית של המדינה"

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצהרתם המשותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון להביא ארצה בני קהילת הפלשמורה שילדיהם נמצאים בישראל. על פי ההחלטה יעלו ארצה כ-1,000 מבני הקהילה שנשארו בארץ מולדתם. על שר הפנים אריה דרעי יוטל לבחון ולאשר את כניסת המועמדים העומדים בתנאי ההחלטה. למעומדים צריכים להיות ילדים שנכנסו לישראל מתוקף החלטות קודמות בעניין בני הפלשמורה.

בהתאם להחלטה, ההורים יוכלו להביא עימם את בני זוגם ואת ילדיהם הלא נשואים שלהם אין ילדים משל עצמם. ההחלטה החדשה באה בהמשך להחלטה מ-2016 בנושא כניסה לישראל מטעם איחוד משפחות לבני קהילות גונדר ואדיס אבבה. בנוסף, החלטה זו משלימה החלטה אחרת מ-2015 בנוגע להבאתם לישראל של אחרוני בני קהילות הממתינים באתיופיה.

על פי הצעת ההחלטה, 100 איש יעלו עד סוף שנת 2018, והיתר עד תחילת דצמבר 2019. על פי ההחלטה, בני הקהילה יקבלו רישיון לישיבת קבע בארץ ומשרד העלייה והקליטה יעניק להם זכויות שוות כשל כל עולה מאתיופיה. כמו כן, אגף הגיור במשרד ראש הממשלה יעמיד שירותי גיור ו"מעטפת רוחנית" לטובת גיורם המלא של העולים. עלותה התקציבית של ההחלטה עומדת על כ-184 מיליון שקלים, והיא תגרור קיצוץ רוחבי של 0.3% מעודפי משרדי הממשלה השונים.

שר האוצר משה כחלון בירך על ההחלטה של הממשלה. "החלטת הממשלה שהעברנו היום להעלאת בני הפלאשמורה היא החלטה צודקת" אמר. "האנשים היקרים האלה שיעלו ארצה בקרוב מחכים למעלה משמונה שנים להגיע לפה ולחיות עם משפחותיהם. אני מאחל עליה מהירה ונוחה לכל העולים המיועדים, ולא פחות חשוב, שנדע לקלוט אותם לתוך החברה הישראלית".

יו"ר הועדה לביקורת המדינה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) אמרה על החלטת הממשלה להעלות 1,000 יהודי אתיופיה: "מעט מדי, מאוחר מדי. מדובר באחיזת עיניים, שכן החלטה זהה התקבלה שוב ושוב בעבר והופרה. חמור מכך, הממשלה שוב מתעלמת מכך ש-8,000 ולא אלף שארית יהודי אתיופיה עדיין נמקים באדיס ובגונדר. זו העלייה היחידה בתולדות המדינה המבוצעת טיפין-טיפין ובכפוף לנימוקים 'תקציביים' לכאורה, המהווים כסות לגזענות בוטה בשל צבע עורם. הדרישה הדוחה של ח״כ סמוטריץ היום למנוע אפילו את כבשת הרש הזאת, מסירה בבוטות את מעטה הגזענות מעל ההתנהלות האכזרית של הממשלה מול עליה זאת".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי-תקומה) שלח הבוקר מכתב לראש הממשלה ולשרים, בו הוא תובע שלא לאשר את ההחלטה להעלות את בני הפלאשמורה, מכיוון שאינם יהודים, והדבר מנוגד לחוק השבות. על פי מכתבו של סמוטריץ', מדובר ב"הרחבה מסוכנת של זכות העלייה גם לבני משפחה שאינם יהודים בסוגי קירבה שאינם מוכרים בחוק השבות", לדבריו, "חלטת הממשלה נדרשת מאחר ומדובר באנשים שאינם זכאי חוק השבות לפי שום קריטריון קיים. הם אינם יהודים, לא נשואים ליהודים, לא בנים של יהודים ולא נכדים של יהודים. באותה המידה ניתן לקבל החלטת ממשלה להעלות כל אדם אחר על פני הגלובוס." סמוטריץ' מוסיף כי "הרחבת הפרצה לעבר הורים, אחים ובנים בגירים מייצרת שחיקה חדשה לשמירת זהותה היהודית של המדינה ולמעשה פותחת פתח לשרשרת קירבת משפחה בלתי נגמרת." ובסיום מכתבו קורא לראש הממשלה ולשרים שלא לאשר את העלאת בני הפלאשמורה.

בימים האחרונים פנתה עמותת ליב"ה בדרישה להסיר מסדר היום את ההצעה להכניס עוד אזרחי אתיופיה שאינם יהודים לארץ "ממשלת ישראל הולכת ליפול פעם נוספת בפח התרמית ולאשר בפעם המי-יודע-כמה מכסת בני פלשמורה "אחרונים בהחלט", טענו בליב"ה. גם בפורום קהלת דרשו לבחון מחדש את ההחלטה: "החלטת הממשלה להעלאת בני הפלאשמורה כבר הייתה הרחבה שדורשת עיון. אבל כעת מבקשים להביא את בני המשפחה הגויים של אותם בני הפלאשמורה. כך למשל בן פלאשמורה שנישא לאישה נוצריה והיא ומשפחתה הצטרפו למחנה בגונדר, אם בני הזוג עלו לארץ, האישה תוכל לדרוש את עליית הוריה ואחיה הרווקים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין שום קשר בין נשר לבירה נשר ולא בין מחט לשחת. נכון שבני הקהילה הזאת הם בני אדם ולא חיות. ונכון שאין בעיה עם צבע עורם אבל יש כאן עניין אחר. אם הם לא יהודים אף אחד לא יכול לגייר אותם. אך ורק אם יבואו מעצמם וידבקו ביהדות כל כך שגיור אמיתי בשבילהם הוא להיות דתיים יהודים אדוקים או חרדים לכל החיים.
אבל עלינא (משהו במרוקאית) חוץ מגיור של רבנים חרדים אף רב דתי לאומי או רב רפורמי לא יוכלו לגייר אותם כהלכה. לביבי מספיק שהגויים האלה ישימו כיפה על הראש עם טלית בשדה התעופה ואחר כך הישראלים הרעים יחטפו את העולים האלה לעבודות שחורות עם משכורות עוני. נכון?
ולמי איכפת יהיה מה זה באמת גיור ואם הם גויים או יהודים? לחילונים זה לא מזיז. במיוחד לא לשמאלנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו