רכבה של רעיית ראש הממשלה, הבוקר בפתח בית המשפט. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נפתח משפטה של רעיית רה"מ: סוכם על פגישת גישור בין הצדדים

אשת ראש הממשלה התייצבה היום לפתיחת משפטה בבית משפט השלום בירושלים. מדובר היה בדיון טכני שעסק בבקשת הפרקליטות לדון בתיק בהרכב של שלושה שופטים במקום שופט יחיד. השופט הודיע לצדדים כי ישלח את החלטתו בהמשך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אשת ראש הממשלה שרה נתניהו התייצבה היום (יום א') לפתיחת משפטה בבית משפט השלום בירושלים. היא נאשמת בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים – בפרשה המכונה תיק המעונות. יחד עם נתניהו התייצב לדיון עזרא סיידוף, אז סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, הנאשם יחד איתה בתיק.

מדובר היה בדיון טכני שעסוק בבקשת הפרקליטות לדון בתיק בהרכב של שלושה שופטים במקום שופט יחיד. זאת בשל רגישותו הציבורית של התיק וכן נוכח מעמדה הציבורי של נתניהו ולא עסוק באישומים. השופט הודיע לצדדים כי ישלח בהמשך את החלטתו בנוגע להרכב המורחב: "השלמת חומרי החקירה תתבצע תוך 30 יום. בהמשך ייקבע הדיון לטענות מקדמיות לדיון עוד בטרם ישמע כתב האישום. החלטה בעניין המוטב תישלח לצדדים". עוד הוסיף השופט כי "הצעתי לעורכי הדין לקיים ישיבה בלשכתי ללא צורך בנאשמים על מנת לבדוק אפשרויות לצמצום המחלוקת ואף לסיום התיק כולו. הצדדים נעתרו לבקשה ובהתאם לכך הישיבה הקרובה תוקדש לנושא זה". הפגישה שהציע השופט תתקיים ב-13 בנובמבר.

והוסיף כי "הצעתי לעורכי הדין לקיים ישיבה בלשכתי ללא צורך בנאשמים, כדי לבדוק אפשרויות לצמצום המחלוקת או אולי אף לסיום התיק כולו. הצדדים נעתרו לבקשה, ובהתאם לכך הישיבה הקרובה תוקדש לנושא זה".

מי שייצגו את נתניהו הם עורכי הדין יוסי כהן וירון קוסטליץ, זאת לאחר ששניים מפרקליטיה של אשת ראש הממשלה – עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד – עזבו את צוות ההגנה בשל חילוקי דעות סביב אסטרטגיית ניהול התיק. עו"ד יוסי כהן, המייצג את רעיית ראש הממשלה טען כי הפרקליטות "מעלימה חומרים". לדבריו, "מנסים להעצים תיק שהחל בחמגשיות ולהפוך אותו לדרמה ותיק מסובך. זה תיק פשוט מאוד שלא היה צריך להגיש בו אישום".

סנגוריה של שרה נתניהו וסנגורו של עזרא סיידוף, עו"ד יהושוע רזניק, טוענים כי טרם קיבלו לידיהם את כלל חומרי החקירה בתיק. השניים התייחסו לדברים שאמר פרקליט מחוז ירושלים, דני ויטמן. עו"ד כהן טען כי "מנסים להעצים תיק פשוט של פתיתים וחמגשיות, ולעשות ממנו איזו דרמה. לדעתי לא היה צריך להיות מוגש כלל אישום פלילי". עו"ד רזניק הוסיף כי "אני חושב שאין מקום לגייס הרכב מורחב, ומבקש שידחו את הבקשה.

נציג הפרקליטות ארז פדן אמר בדיון: "אנחנו סבורים שבשל העובדה שמדובר בעבירות שנעשו במעון ראש הממשלה, במרמה, תחת ניצול מעמדה ובשל העובדה שמדובר באישיות ציבורית ומעמדה הציבורי של הנאשמת יש לנהל את התיק הזה בהרכב של שלושה שופטים. אם לא התיק הזה אז איזה תיק?"

פרקליטיה של הגב׳ שרה נתניהו מסרו הבוקר לקראת הדיון היום: "בפעם הראשונה בהיסטוריה מגישים כתב אישום נגד רעיית מנהיג על פתיתים וחמגשיות מלפני 6-7 שנים. החמגשיות הוזמנו ע״י עד המדינה מני נפתלי בניגוד לרצונה של הגב׳ שרה נתניהו. בניגוד לנטען, שפים הוזמנו למעון רק לארוחות רשמיות ולא לארוחות הרגילות של בני המשפחה".

"חוק יסוד הממשלה קובע שרק ועדת הכספים של הכנסת מוסמכת לקבוע את נוהלי ההוצאות במעון ראש הממשלה. הנוהל לפיו אסור להזמין ארוחות למעון כשיש מבשלת מעולם לא קיבל את האישור הנדרש מוועדת הכספים של הכנסת ועל כן הוא בלתי חוקי וחסר תוקף. נוהל המבשלת הבלתי חוקי נכתב במחטף ע״י שלושה עובדי משרד ראש הממשלה, חמישה ימים בלבד לפני כניסתו של ראש הממשלה נתניהו לתפקיד ב 2009. הנוהל נכתב במיוחד עבור ראש הממשלה נתניהו ולא היה קיים אצל שום ראש ממשלה אחר".

לסיום אמורים עורכי הדין, "מסיבות אלה ומסיבות נוספות שיוצגו במשפט, כתב האישום נגד שרה נתניהו לא יחזיק מים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture