הקבינט התכנס: צה"ל תקף משגרי בלונים; מחבל אחד נפצע

צה"ל הודיע כי כלי טיס תקף חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. במקביל מכונס הקבינט המדיני-ביטחוני מאז הצהריים לדיון במצב. נתניהו: "אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר, פעילות שתכלול מכות עוצמתיות מאוד"

כלי טיס של צה"ל תקף היום (ראשון) חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה לעבר ישראל בצפון רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו על אדם אחד שנפצע מהתקיפה שהתבצעה באזור בית חאנון. בשעה זו מתכנס הקבינט המדיני ביטחוני בכדי לדון במצב הביטחוני בדרום.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בחמאס כנראה לא הפנימו את המסר – אם הם לא יפסיקו את ההתקפות האלימות נגדנו, הן יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת, כואבת מאוד. אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר, פעילות שתכלול מכות עוצמתיות מאוד. אם יש לו שכל, החמאס יפסיק את האש ואת ההתפרעויות האלימות – עכשיו". הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בשעות הקרובות כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בגיזרת הדרום.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, פנה היום (ראשון) לתושבי רצועת עזה באמצעות "אלמונסק", עמוד הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון. "מדינת ישראל היתה מוכנה לשפר את המציאות האזרחית ברצועת עזה, אבל החלטת הנהגת חמאס להפעיל אלימות קשה, דווקא ביום שבו נכנסו מיכליות סולר לתוך הרצועה, היא שהביאה להחלטה לעצור את אספקת הדלקים. כל האחריות להתדרדרות המצב ההומניטרי היא על חמאס בלבד. אני קורא לכם תושבי עזה: תפעלו נגד ההנהגה הקיצונית, שלקחה אתכם כבני ערובה, בשירות האייתולות מאיראן", אמר ליברמן.

אמש הודיע שר הביטחון כי יפסיק את אספקת הדלק והגז לרצועה. "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול הישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. מנגד, בחמאס קוראים להמשך העימותים בגבול.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו