צילומים: פלאש 90

ביבי וכל השאר: בשיאו של שפל ביטחוני ופוליטי – נתניהו מוביל בבטחה

צרות של עשירים: סקרים שמתפרסמים הבוקר מצביעים אף הם על כך שנתניהו מאבד מנדטים ביחס לסקרים קודמים אך שומר על כוחו כיום. גבאי ולפיד משתרכים הרחק מאחור • בליכוד משוכנעים: "אם כך נראית נקודת שפל, השיא יהיה חסר תקדים"

‏נטול מתחרים: סקרים שפורסמו בימים האחרונים מצביעים על מגמה ברורה: מפלגת הליכוד בראשות נתניהו מאבדת 4-5 מנדטים ביחס לסקרים שנערכו בקיץ ובסתיו אז העמידו אותה הסקרים סביב ה-35 מנדטים.

מגמה זו באה לידי ביטוי בשני סקרים שפורסמו הבוקר ב'גלי צה"ל' וב'קשת'. להלן המספרים:

סקר גלי צה״ל שנערך ע"י מינה צמח ומנו גבע: הליכוד – 30. יש עתיד – 18. המחנה הציוני – 12. הרשימה המשותפת – 12. הבית היהודי – 9. ישראל ביתנו – 8. כולנו – 8. אורלי לוי אבקסיס – 6. מרצ – 4. בגיזרת המפלגות החרדיות: יהדות התורה – 7. ש"ס – 6.

סקר ערוץ 'קשת' שנערך ע"י מכון פאלנס: הליכוד – 28. יש עתיד – 17. הבית היהודי – 12. המחנ"צ – 11. הרשימה המשותפת – 11. כולנו – 9. אורלי לוי – 7. מרצ – 7. ישראל ביתנו – 6. בגיזרת המפלגות החרדיות: יהדות התורה – 8. ש"ס – 4.

35-40 מנדטים? נתניהו לא באמת מעונין בתוצאה כזו • פרשנות


הסיבות לאיבוד המנדטים של הליכוד ברורות: ההתנהלות הרכה מול חמאס בעזה, ההתפטרות של ליברמן שלוותה בביקורת חריפה שלו נגד נתניהו והמשבר עם בנט שלווה אף הוא בביקורת רבה נגד מדיניותו של נתניהו.

כל הגורמים הללו, גובים כאמור מחיר בדמות ירידה של מספר מנדטים ביחס לסקרים הקודמים. אלא שבליכוד ממש לא מודאגים מכך. להפך. בכירים במפלגה מגדירים את הירידה הנוכחית כהפתעה חיובית משום שפוטנציאל הנזק למפלגה היה אמור להיות גבוה בהרבה.

"אם אחרי שבועות פרובלמטים כל כך מכל הבחינות נתניהו מצליח לשמור על כוחה של המפלגה, מקסימום לרדת במנדט או שנים שהם בטווח הסטיה הסטטיסטית – זה מלמד על חוזק בלתי רגיל של הליכוד", אומר בכיר מאוד במפלגה.

הוא מזכיר שאת הבחירות הקודמות התחיל נתניהו בסקרים שצפו לליכוד לא יותר מעשרים מנדטים. "אם ככה נראית נקודת שפל, רק תדמיינו איך יראה השיא", אומר הבכיר ומוסיף: "בהיעדר התרחשות קיצונית, גם המנדטים שאיבדנו בסקרים האחרונים יחזרו וזה עוד לפני ההתחזקות הצפויה במהלך מערכת הבחירות".

לדבריו, חשוב לשים לב גם לעובדה שכרגע אין אף אלטרנטיבה ריאלית לנתניהו. "במערכת הבחירות הקודמת היה את הרצוג שהצליח ליצור איום באמצעות החיבור שלו עם לבני. בסקרים של לפני שנה היה את לפיד שקיבל מספר מנדטים זהה לנתניהו. כיום לליכוד יש קרוב לכפול מנדטים מיש עתיד ופי 3 מהמחנ"צ".

הבכיר סרב להמר על כמות המנדטים שתקבל המפלגה, והסתפק באמירה הבאה: "בהתנהלות נכונה, נוכל לסיים את מערכת הבחירות עם מספר ח"כים כבוה משמעותית מזה שיש לנו בכנסת הנוכחית".

נתניהו שואף רחוק: 35 מנדטים זה סביר, המספר 40 הוא היעד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו