בתמונה: הלוויתו של דני גונן הי"ד. צילום: פלאש 90

האם השכולה מאשימה: "יש בחדר הזה אנשים ששמחים שדני שלי נרצח"

דיון סוער בוועדת החוקה של הכנסת על עונש מוות למחבלים: דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח לפני שלוש שנים, הטיחה בח"כים: "אתם לא עושים את העבודה שלכם כמו שצריך. יש הרתעה בתאוריה. אין הרתעה אמיתית. בממשלה שלנו אין גירוש כי זה מעכב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דיון סוער בוועדת החוקה של הכנסת על עונש מוות למחבלים: דבורה גונן אמו של דני הי"ד שנרצח לפני שלוש שנים וחצי ליד הישוב דולב החברה בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות הטיחה בח"כים: "אתם לא עושים את העבודה שלכם כמו שצריך. יש הרתעה בתאוריה. אין הרתעה אמיתית. בממשלה שלנו אין גירוש כי זה מעכב. אתם מוציאים את העוקץ מכל דבר. בתי משפט קובעים שמחבלים יש להם בעיות נפשיות. המחוקקים לא עומדים על כל החקיקה הקיימת כיום. יש יותר משפחות שכולות. מותר לנו להמשיך לחיות ואנחנו חייבים להמשיך לחיות. להם מגיע הזכות למות.

גם לבן שלי הייתה זכות לחיים שהוא יצא לטייל. לכל הנרצחים היה את הזכות לחיים. ממשלת ישראל צריכה לעשות הכל כדי שכל אחד יחזור בשלום הביתה. אני לא סומכת על מערכת הביטחון כי בזמן שהייתה הרתעה על המעיין שבו דני נרצח הם לא הוציאו שום הודעה לציבור . זו הרתעה? איך אני יכולה לסמוך על בית המחוקקים שלי שמבטיחים הבטחות ולא מקיימים? אני לא מאחלת לכם להיות משפחות שכולות. תירוצים לא יעזרו לכם בזמן אמת. תפסיקו להביא לפה עוד משפחות שכולות חדשות. יש פה אנשים שחושבים שהגיע לדני למות! הגיע לדני שלי למות?! איפה אתם בזמן אמת?!"

סא"ל במיל. בועז קוקיא אביו של רון קוקיא הי"ד שנרצח בפיגוע בערד אמר כי: "הגיע הזמן לנסות את מה שלא עשיתם מאז ומעולם. עצם זה שתהיה אפשרות להפעיל את עונש המוות זה יכול להגביר את ההרתעה. אני לא מדבר כאן רק כאבא שכול אלא כסגן אלוף שעושה מילואים. תפסיקו לתת זכויות אדם לרוצחים. אם תקבלו את זה בהבנה אתם תהיו הבאה ביותר. גם בשנה רגועה יש עשרות פיגועים. עונש מוות, דרישת פרקליטות והרכב שופטים מתאים אלה הפעולות המיידיות שצריך לעשות. יש מקרים שצועקים לשמים כדי שדבר זה יהיה. החיים קשים אבל המטרה היא להגן על המדינה. זו משימה נעלה."

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) מגיש הצעת החוק אמר כי: "נציגי שב"כ טענו שהצעת החוק יכולה להצית טרור. היו טענות של גורמי מקצוע בזמן העברת השגרירות האמריקאית, דבר זה היה צפוי על פי אותם גורמים לנצית מלחמת דתות. בסוגיה חוק זה אנחנו רוצים לבנות חבילת הרתעה. כל הסיפורים שזה יעודד טרור וחטיפה. דברים כאלה קורים גם ככה. זה קרה אם או בלי עונש מוות למחבלים. הם חיים פה בגן עדן ומקבלים תנאי מחייה מופלגים בבתי הכלא. זו סוגיה פוליטית וצריכים לתת לנו לבצע את תפקדנו."

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שתנועתו מלווה את פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמר כי:
"המילה "אכזבה" היא המילה היחידה שיכולה לתאר את התנהלות הדיון היום בוועדה בתיקון חוק עונש מוות למחבלים. הסטיסטיקה מדברת בעד עצמה ומוכיחה כי כמות הניסיונות לפגע ולהרוג ישראלים רק גדלה וכך לצערנו גם ההצלחות. לכן, חייבים להוביל חבילת הרתעה רחבה כדי לבלום את המגמה המסוכנת הזו. ההחלטה למסמס את התיקון בעונש מוות למחבלים היא מעילה בצורך הדחוף הזה. אסור לתת לשיקולים פוליטיים לפגוע במאבק בטרור. המאבק בטרור חייב להישאר חוצה מפלגות כפי שהיה עד היום. אנו קוראים לכל סיעות הקואליציה לחזור ולקדם את התיקון החשוב בעונש מוות למחבלים."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture