נתניהו וגוטרש. צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

נתניהו למזכ"ל האו"ם: "מצפה שתגנו את הפרת הריבונות הישראלית"

ראש הממשלה שוחח הערב עם מזכ"ל האו"ם ועדכן אותו בפרטי מבצע "מגן צפוני". נתניהו אמר כי על הקהילה הבינלאומית להצטרף לדרישה להפעלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה בעקבות האירועים. צה"ל הביע את מחאתו בפני נציגי האו"ם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב (רביעי) בטלפון עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ואמר לו כי הוא מצפה שהאו"ם יגנה בחריפות את הפרת הריבונות הישראלית. מטעם ראש הממשלה נמסר כי נתניהו אמר לגוטרש שהוא רואה בחומרה רבה את ההפרה הבוטה של הריבונות הישראלית ואת הפרת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701.

רה"מ אמר שזהו חלק נוסף מהתוקפנות של איראן באזור. עוד נמסר כי רה"מ נתניהו עדכן את מזכ"ל האו"ם גוטרש בפרטי "מגן צפוני" ואמר כי הוא מצפה שהאו"ם יגנה בחריפות את הפרת הריבונות הישראלית. כמו כן, רה"מ אמר למזכ"ל האו"ם כי על הקהילה הבינלאומית להצטרף לדרישה להפעלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה בעקבות האירועים.

צוות צה"ל השתתף היום במפגש מתוכנן מראש, שנערך בראשות מפקד יוניפי"ל – כוח הזמני של האו"ם בלבנון, ונציגי צבא לבנון בנאקורה בדרום לבנון. במוקד המפגש הציג צוות האו"ם את חשיפת המנהרה ההתקפית של חיזבאללה שנחפרה מלבנון לישראל, וצה"ל הביע את מחאתו על הפרה חמורה של הריבונות הישראלית. על פי גורמים לבנוניים, צבא לבנון ראה בטענות הישראליות בנושא המנהרות כסתמיות, ודרש לקבל מידע מדויק על המקומות בהם טוענת ישראל שיש מנהרות.

צוות צה"ל נכנס לפגישה. צילום: דובר צה"ל

יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, שלח מסר לישראל ואמר כי "אם צה"ל יפעל בשטחנו – המצב ישתנה". את הדברים אמר בריאיון לעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל". ברי הטיל ספק באמיתות הטענה אודות המנהרה ואמר כי העמדה הרשמית של לבנון היא שהגרסה של ישראל לחשיפת המנהרה היא "מפוקפקת", ולכן לבנון דורשת לקבל מישראל את נקודות הציון המדויקות של מיקום המנהרה. כמו כן, השווה ברי בין הגרסה של צה"ל לבין זו של נתניהו בדבר מחסן הטילים של חזבאללה הסמוך לנמל התעופה הבינלאומי של ביירות.

מוקדם יותר היום דווח כי לבנון תגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל, זאת בין השאר בעקבות הפעולות של צה"ל בגבול. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בלבנון, התלונה שתוגש תעסוק ב"הפרות החודשיות החוזרות ונשנות של ישראל בלבנון". לטענתם, מספר ההפרות עומד על יותר מ-150 בכל חודש. עם זאת, בלבנון סירבו לפרט מהם "ההפרות" הללו וכיצד ישראל פעלה.

משרד החוץ הנחה אתמול את משלחת ישראל לאו"ם להגיש למזכ"ל האו"ם ולנשיא התורן של מועצת הביטחון מחאה על הפעילות התוקפנית משטח לבנון, בעקבות חשיפת מנהרה התקפית של חיזבאללה סמוך למטולה. ישראל תדגיש במחאתה כי "חיזבאללה חופר מנהרות למטרות טרור מלבנון לישראל ומדובר בהתקפה חמורה על ריבונותה של ישראל ועל הפרה נוספת של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם 1701 ו-1559". במחאה יודגש עוד כי "ישראל מנהלת פעולות הגנה בשטחה הריבוני, יש לה זכות להגן על עצמה ואינה מעוניינת בהסלמה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו