Yonatan Sindel/Flash90

כץ: "נסראללה בהלם, הם לא ידעו שאנחנו מכירים את הסוד הזה"

חבר הקבינט השר ישראל כץ אמר הבוקר בראיון ל'ווינט' כי "אנחנו נמצאים במציאות ביטחונית מורכבת. הנושא הזה של המבצע בצפון היה הכרחי". לדבריו, "מי שמנסה להגיד שלא היה צריך לפעול בצפון או להמתין הוא טועה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הקבינט השר ישראל כץ אמר הבוקר בראיון ל'ווינט' כי "חסן נסראללה בהלם. הם לא ידעו שאנחנו מכירים את הסוד הזה. זו מכה קשה לחיזבאללה, הפתענו אותם במנהרות". לדבריו, "זה לא היה מובן מאליו שלא תהיה תגובה – עימות עם חיזבאללה זה לא חמאס, זה טילים על כל ישראל".

לדברי השר כץ. "חד משמעית כוחות מיוחדים של חיזבאללה אומנו לחדור מהמנהרות לחטוף ולרצוח מתיישבים בגליל. אנחנו מסירים כאן סכנה מאוד חמורה. ההרתעה הישראלית גברה ב-24 השעות האחרונות. ישראל פיתחה טכנולוגיות שהמכשירים שמסתובבים שם עכשיו הם רק קצה הקרחון".

"אני חושב שמדובר במבצע חשוב", אמר השר בראיון. "הנושא הזה של איום מנהרות חיזבאללה שחודרות לתוך שטח מדינת ישראל הוא איום חמור מאוד. הנושא הזה לווה, טופל וכאשר מערכת הביטחון ובראשה הרמטכ"ל וקציני צה"ל הבכירים באו לקבינט, הציגו והמליצו בצורה מאוד חדה לפעול עכשיו בעיתוי הזה אני תמכתי באופן נלהב.

"אנחנו נמצאים במציאות ביטחונית מורכבת. הנושא הזה של המבצע בצפון היה הכרחי. תמכתי בזה בצורה נלהבת וחד משמעית בהמלצת הרמטכ"ל ואני חושב שטוב שעשינו את זה. כאשר נדון באותה ישיבה מפורסמת האם להמשיך את האש באותו סבב בעזה או לא, הנושא הזה היה מונח על השולחן, היו עוד סיבות אחרות ועודה עובדה שהקבינט החליט פה אחד שלא נמשיך את הסבב ההוא. זה לא אומר שלא נצטרך לפעול בעזה ולצערי יכול מאוד להיות שנצטרך. אבל מי שמנסה להגיד שלא היה צריך לפעול בצפון או להמתין הוא טועה".

"הכלים המדוייקים שלהם מוגבלים. יש פעילות שהרב בה נסתר על הגלוי וחלק גם גלוי שישראל פועלת כבר שנים כדי למנוע את דיוק הטילים של החיזבאללה. אם בהברחה, אם בדרך אחרת. אנחנו רוצים לצמצם את העוצמה של חיזבאללה, להרתיע את איראן, להסיג אותם אחורה. יש כאן מערכה משולבת והפעולה הזו היא נדבך מרכזי בפעולה הזו וכל מי שמנסה להמעיט בה מתעלם מהעובדה שישראל פיתחה טכנולוגיות שהמכשירים האלה שמסתובבים שם עכשיו הם קצה הקרחון. מי שיודע את זה יותר מכולם זה נסראללה, לכן הוא בהלם".

בראיון תקף כץ את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהתפטר מתפקידו כשר הביטחון זמן קצר לאחר אישור המבצע בצפון – ועל רקע החלטת הממשלה להסכים להפסקת אש בדרום. "ליברמן הסתייג מהמבצע בצפון, היום הציבור מבין שההתפטרות שלו הייתה הפוליטית משיקולים אלקטורליים", אמר כץ.

"זה היה מונח על השולחן וברור שבסופו של דבר יש גם קשר בין הדברים. אבל לא יכולנו להגיד את זה כאשר היו התקפות. שר הביטחון עשה כאן מעשה חמור. הוא ידע על מבצע המתוכנן וחומרת האיום הזה ולמרות זאת הוא הפיל את כל ההתפטרות שלו על עניין עזה כדי לייצר סדר יום פוליטי נפרד". לדברי השר, "אני רואה את כל ההתנהלות שלו. היום, אחרי שהאינפורמציה כבר יותר ברורה אני חושב שהציבור מבין שההתפטרות שלו היתה פוליטית, משיקולים אלקטורלים. זו התפטרות חסרת אחריות, כולל העירוב הזה בין צפון לדרום".

לדברי שר המודיעין מבצע בעזה הוא רק עניין של זמן, "אנחנו יותר קרובים שם מאשר ההפך כי ההרתעה נשחקה במידה מסוימת, למרות שמה שקורה כאן מקרין גם שם בסופו של דבר בגלל המיצוב מול עזה ודיברתי על זה כבר, הפרדה של העניין האזרחי מהביטחוני וליצור שם גבול, כמו בלבנון, עם אותה מורתעות והרתעה מולם – אנחנו נצטרך לייצב את זה".

עוד הוסיף כי, "צריך להבין שאנחנו חיים במציאות לא נכונה. אנחנו לא צריכים להיות אחראים על העניין האזרחי. את יכולה לתת להם מוצא לעולם מבוקר ביטחונית מבחינה אזרחית ולעסוק בהרתעה כמו מול נסראללה, ככה סינוואר והנייה צריכים להיות מורתעים ולא לטייל ליד הגדרות. אני מקווה מאוד שילכו לכיוון הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture