Hadas Parush/Flash90

גרסת אלוביץ • "שהמשטרה תיתן לי אישור לשקר ואגיד מה שהם רוצים"

הערב נשמעת לראשונה גרסת שאול אלוביץ מפי מקורביו: "מה למען השם פסול בזה שהבעלים יבקש למתן את הביקורת על איש שהוא גם חבר שלו וגם רגולטור?". לדבריהם, "במשטרה העבירו את המסר: 'תהיה עד מדינה, תן את הראש של ביבי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר כשנה של דיווחים והדלפות, הערב נשמעת לראשונה גרסת שאול אלוביץ לתיק 4000. הפרשן הפוליטי של 'החדשות', עמית סגל, הביא הערב את דברי מקורביו של בעלי בזק, שאול אלוביץ' סביב תיק 4000 בזק-וואלה קשרי רה"מ נתניהו ורעייתו עמו ועם רעייתו להטיית סיקור לטובת נתניהו.

"שאול סיפר לנו שהשוטרים קפצו מעל השער שלהם בשש בבוקר כאילו באו לעצור כנופיית פשע חמושה. איריס טורטרה בכל הארץ עד אחת בלילה ובהמשך נאזקה כמו עבריינית נמלטת", סיפרו המקורבים. "השוטרים לקחו במשאיות את כל הרכוש: תכשיטים, תמונות, פמוטי שבת. הורידו את הטבעת של איריס מהיד, לשאול לקחו את השעון בלי צו. החרימו לילדים את החסכונות מהבר מצווה. השאירו רק קירות חשופים. העליון קבע בהמשך שחלק מזה לא היה חוקי".

היחסים של הזוגות אלוביץ' ונתניהו עומדים במרכז תיק 4000. לפי מקורבי איש העסקים הם החלו כמעט במקרה: "הקשר של אלוביץ ונתניהו החל לפני עשרים שנה, כששאול תרם למיזם מחשב לכל ילד, אבל בהדרגה הקשר התרופף. כשאבא של שרה נפטר הם באו לנחם. שרה וביבי אמרו: 'אולי תקפצו פעם'. הארוחה התעכבה ונקבעה לסוף 2012, ושניהם התלוננו בה ששופכים את דמם בתקשורת. נתניהו שאל את שאול: אתה שונא אותי? שאול אמר 'חלילה'. ביבי שאל: 'אתה שמאלן?' שאול אמר שלא. אז נתניהו אמר: "אז למה וואלה שונא אותי? אתם הרבה יותר גרועים מויינט".

"האמת היא שהסיקור בוואלה היה עוין לנתניהו", אומרים מקורבי אלוביץ. "המנכ"ל אילן ישועה אמר שהוא רוצה להיות האתר המוביל בארץ. אז שאול אמר: בשביל זה צריך להיות במרכז, לא בקצה השמאל. שאול הוא מרכז ימין, עיצבן אותו שוואלה מדווחים על פיגוע דריסה כאילו זה תאונה. נתניהו היה מתקשר לשאול להתלונן על כתבות. שאול עסוק, הוא בכלל לא נכנס לוואלה. אז הוא הציע שהדובר של ביבי ידבר ישירות עם אילן או העורך".

"יש אתר שנכנס כל היום בראש הממשלה, שהוא גם שר התקשורת וימני. מה למען השם פסול בזה שהבעלים יבקש למתן את הביקורת על איש שהוא גם חבר שלו וגם רגולטור?", כך המקורבים.

בתיק בזק וואלה יש שני עדי מדינה, אבל איש המפתח, איש ההקלטות והמסרונים הוא דווקא מנכ"ל וואלה אילן ישועה, למקורבים יש גרסה אחרת לגמרי על היחסים בין הבעלים למנכ"ל: "רק לאחרונה נודע לנו שישועה היה מסתובב ואומר שביבי הוא אסון וצריך להפיל אותו לפני שיחריב את המדינה. בזמן שהוא קיבל בונוס ושכר בעשרות מיליונים הוא עשה על כולם מניפולציות. למשל, טוענים כל הזמן ששאול לחץ לפטר את העורך אבירם אלעד לבקשת ביבי. האמת הפוכה: ישועה הציע לשאול לפטר את אבירם, וקיבל סירוב. אילן פשוט דיבר כל הזמן למכשיר ההקלטה כדי להפיל אותם"

"לעיתונאים ישועה סיפר שאלוביץ' לוחץ לטובת ביבי, ומול אלוביץ' הוא לכלך על העיתונאים ואמר שהם חבורת שמאלנים. לאחד מהם קרא "הדוב", לשני "העצם", לשלישי פרימדונה". ככה הוא היה מתרץ למה הוא לא תיקן סיקור לא הוגן באתר. לפעמים לקח שלושה ימים עד שהיה טורח לשנות משהו. אז שאול ניסה ליצור אצלו תחושת דחיפות: למשל להגיד לו דברים כמו "ביבי חבר שלי"; "זה בנפשי"; וכשגם זה לא עבד שאול אמר לו: "אל תשכח שהוא הרגולטור". אחרת כלום לא היה זז."

"אלוביץ סיפר שביבי ממש לא היה היחיד שפנה. למשל? סילבן. למשל? כשאלדד יניב פרסם טורים באתר היו הרבה פוליטיקאים, למשל פואד או איווט, שהתלוננו, והופנו לאילן. בין אלה שפנו היו גם כאלה שמצייצים עכשיו בזעזוע נגדו. אל דאגה, גם הם עוד ייחשפו".

המשטרה חושדת שהלחצים מבלפור נקטעו עם פרוץ פרשות נתניהו, הגירסה של מקורבי אלוביץ' מספקת סיפור אחר, שמתחיל בפלורידה: "אחד בספטמבר 2016 היה אחד הימים הכי נוראיים בחיים של שאול. הלויין עמוס 6 התפוצץ על כן השיגור. למישהו מכם התפוצצו פעם מאתיים מיליון דולר בשידור חי? הוא היה מדוכא. אחרי כמה שעות טלפון מביבי. שאול חשב, 'הוא בטח מתקשר לנחם אותי'. ואז ביבי אומר לו: שמע, יש משהו שכתבו בוואלה, תתקן. שם שאול החליט שמספיק ודי".

מקורבי אלוביץ' על פגישה לילית עם ניר חפץ לימים עד מדינה בתיק: "בסוף דצמבר 2016 התחילו לרוץ שמועות על תיק 2000, לא ידעו מי ומה. ערב אחד מגיע אליהם ניר חפץ הביתה, כולו היסטרי. עכשיו, הוא עצמו אמר שביבי ושרה היו הורגים אותו לו ידעו שהוא שם. חפץ אמר שהיה בבלפור, והזוג הסתגר בחדר לנחש מה הפרשה, והוא, ניר, חושב שזה סיפור וואלה. הוא ביקש למחוק את כל התיעוד של השיחות. אבל הם לא מחקו כלום. שיבוש חקירה? אין שיבוש כי נתניהו לא ידע ואין חקירה כי היא נפתחה רק שנה אחרי".

"אומרים בכל מקום: ביבי סידר לאלוביץ מיליארד שקל. הפוך. יורוקום של אלוביץ הלוותה ל"YES" 1,650,000,000 ₪. אחרי שנים YES נמכרה בכמעט מיליארד שקל פחות. ההליך שהוביל לזה אמנם היה טעון חתימה של נתניהו, אבל הוא התחיל הרבה לפני שביבי היה השר, ונגמר אחריו. זה גם התחיל שנים לפני שנתניהו ביקש תיקונים בוואלה ולפני שאלוביץ קנה את בזק. זה תהליך שעבר את כל הערכאות ואת כל הרגולטורים שתומכים במהלך עד היום".

"המשטרה אמרה לשופט שנתניהו חתם ביום האחרון שאחריו אלוביץ היה מאבד הכול. שטויות. הרי לבורסה נמסר בזמן אמת שיש אפשרות לעוד חצי שנה הארכה. אם ביבי לא היה חותם, מקסימום יורוקום הייתה נשארת עם המניות של יס ועוד הרבה כסף שאמור היה לחזור אליה. תגידו, אם הייתה באמת עסקת שוחד עם ראש ממשלת ישראל, זה לא משונה שצוותים שלמים של בזק ויורוקום היו צריכים לעבוד במקביל שנים מול כל רגולטור זניח כדי לקדם את העסקה?".

"האקדח המעשן" של המשטרה זו פגישה מסתורית אצל ביבי בבלפור שנועדה כאילו לקדם את העסקה. הנה האמת: הפגישה הזו הייתה חודשים אחרי שנתניהו כבר חתם. אלוביץ נפש באיטליה ופילבר כתב לו בווטסאפ ש-92 אחוז מהמאמרים בוואלה הם נגד נתניהו. הוא אמר לאלוביץ' 'ביבי רוצה לדבר על זה כשתחזור'. כשאלוביץ נחת הוא נסע לבלפור. ביבי בדיוק היה בישיבה רבת משתתפים אז אלוביץ חיכה בפטיו שתסתיים. ביבי יוצא, רואה שאלוביץ' שם והולך להביא לו את הקלסר עם המאמרים. מרוב שהפגישה הייתה 'סודית ופלילית' אלוביץ' דיווח עליה מיוזמתו".

עוד הוסיפו מקורבי אלוביץ' על הליך החקירה: "אלוביץ' ביקש לפדות ביטוח מנהלים שהיה מאפשר לו להתקיים, הפרקליטה הסכימה לתת רק שכר מינימום ואחרי ביקורת מהשופטת הסכימה ל-8000 שקל בחודש בתמורה לתצהיר מפורט על ההוצאות החודשיות. שאול אמר לשופטת שבגילו הוא לא ידווח על כל בקבוק חלב שהוא קונה."

"הם מסתובבים בלי כסף, מתקיימים מהלוואות של חברים ומשפחה. שאול אומר 'עוד לא הואשמנו בכלום, אבל כבר נהרסו לנו החיים. ברור למה הם עושים את זה ואת מי הם מחפשים'. המעצר והיחס לאיריס נועדו לשבור אותו. 17 יום במעצר אבל הוא לא נכנע. לקראת הסוף הוא חטף חום וצמרמורות. השופט שחרר אותו ואז המשטרה עשתה עוד תרגיל ובדרך הביתה זימנה אותו לעוד חקירה. הוא התעלף בחנייה של להב 433, ורק אז הם נבהלו ושחררו אותו".

"מרגע שנתניהו הפך החשוד העיקרי, במשטרה העבירו את המסר: 'תהיה עד מדינה, תן את הראש של ביבי ותחסוך לך את הסבל והמשפט. החברים והמשפחה אמרו לשאול: אם עשית משהו תגיד ותגמור עם זה, ונגבה אותך. הוא אמר לנו: 'אני לא יכול להמציא משהו שלא היה. אם המשטרה רוצה שאהיה עד מדינה – שתיתן לי אישור לשקר ואגיד מה שהם רוצים'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture