צילום: פלאש 90

לקראת הסלמה? צה"ל החל לנטרל את מנהרות חיזבאללה

כוחות צה"ל החלו להוציא מכלל פעולה את 4 המנהרות שאותרו בגבול הצפון. בצה"ל סרבו להתייחס לטענות על פעילות אקטיבית באזור. מוקדם יותר אמר ראש הממשלה נתניהו כי מופעלים "אמצעים מיוחדים" על מנת להביא לנטרול איום המנהרות

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף היום (חמישי) כי צה"ל החל בנטרול המנהרות ההתקפיות שהתגלו בגבול הצפון במסגרת מבצע 'מגן צפוני'. נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר כי "אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לנטרל את מנהרות הטרור. בשעה זו אנחנו מפעילים אמצעים מיוחדים כדי להביא לנטרול מיוחד של המנהרות הללו. אנחנו נמשיך לפעול בצורה תקיפה מאוד נגד הניסיונות של איראן להתבסס בסוריה". ראש הממשלה הוסיף כי "בשתי הזירות הללו איננו מתכוונים להפחית את המאמצים שלנו, אנחנו נעצים אותם, ואני יודע שאנחנו עושים זאת בתמיכה ובגיבוי מלא של ארצות הברית".

תושבים באזור הצפון טענו היום כי צה"ל החל לאטום את מנהרות חזבאללה שהתגלו בגבול. "אצלנו בשטחי המושבה ממשיכים בפעילות אטימת הממצאים שהתגלו. כוחות צה"ל ימשיכו בפעילות זו כל סוף השבוע. במישור האזרחי נמשכת שגרה מלאה ואנו ממשיכים בהיערכות לכל תרחיש", כתב אחד מראשי המועצות לתושבים. בצה"ל סרבו להתייחס לטענות על פעילות לאיטום המנהרות ומסרו כי מדובר כי תכנית החשיפה והנטרול של מנהרות חוצות הגבול מתקיימות כמתוכנן.

עד כמה חשפו כוחות צה"ל ארבע מנהרות שנחפרו על ידי אנשי חיזבאללה וחצו את גבול לבנון לשטח ישראל. על פי ההערכה, מבצע "מגן צפוני" צפוי להימשך על פי ההערכות כמה שבועות או חודשים נוספים. אתמול הותר לפרסום כי מנהרת הטרור שנחשפה בסוף השבוע נחפרה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל בזרעית.

צה"ל פרסם אתמול גם את הדרך בה התגלתה המנהרה שנחשפה ביום ראשון האחרון, שיצאה ממרחב מערב הכפר השיעי רמיה וחדרה מטרים ספורים לשטח ישראל. המנהרה לא השלימה את מוכנתה המבצעית לשימוש. צה"ל גם חשף את שיתוף הפעולה בין פיקוד צפון ואגף מודיעין, שבחן את תוואי השטח של ה"קו הכחול".

הכוחות שמו לב, במסגרת המעקב אחר שטח מיוער למספר אירועים חריגים אשר החשידו את המרחב כמרחב ממנו חיזבאללה עלול לנסות לממש את תוכניותיו. הכוחות שמו לב לשריפת עץ בודד, כבר במהלך מאי 2016, ולאחר מכן שמו לב להתרוממות סלעים חריגה ויצירת שבילים חדשים ולא טבעיים במרחב.

 

 

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו