המסר מהתקיפות בסוריה: ישראל לא עוצרת – חרף ההתפתחויות האחרונות

"מה שחשוב זה לא מה הותקף, אלא שני תהליכים הקשורים במעצמות: הפלת המטוס הרוסי שאחריה ראינו הפחתה בתקיפות, ויציאת הכוחות האמריקאים. שני הדברים האלה לא עוצרים את ישראל וזה המסר החשוב" • ומה הסיכוי שאנשי חיזאללה אכן נפגעו?

התקיפה הנרחבת המיוחסת לישראל אמש באזור דמשק: ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במי'ל עמוס ידלין, מתייחס לדיווחים לפיהם מספר בכירי חיזבאללה נפגעו בתקיפה ואומר כי הסיכויים שזה מה שקרה – נמוכים. לטענתו, "ישראל אינה תוקפת את בכירי חיזבאללה, אלא רק משלוחי נשק שעובר מאיראן".

בראיון לגל"צ חידד ידלין כי "מה שחשוב זה לא מה הותקף, אלא המדיניות הישראלית לנוכח שני תהליכים הקשורים במעצמות: הראשון, הפלת המטוס הרוסי שאחריה ראינו הפחתה בתקיפות, ויציאת הכוחות האמריקאים מסוריה". לדברי ידלין, "שני הדברים האלה לא עוצרים את ישראל וזה המסר החשוב מהלילה".

עוד מדברי ידלין בראיון: לישראל יש 2 מטרות אסטרטגיות בסוריה: למנוע ההעברת נשק לחיזבאללה ולמנוע את ההתבססות האיראנית. לפחות לגבי המטרה השנייה, אנחנו חושבים שיש פה הצלחה גדולה. האיראנים רצו להיות במצב אחר – ולא הצליחו תודות לפעילות המאסיבית של ישראל".

על ירי הנ"מ לעבר ישראל אמר ידלין: "בדרך כלל באירועים כאלה הסורים נכנסים לטירוף ויורים כמויות גדולות מאוד של טילי נ.מ. רובם לא פוגעים בשום דבר…מדי פעם אחד מהם זולג לשטח ישראל".

על החלטת טראמפ בענין היציאה מסוריה אמר ידלין: "אין הבדל לגבי עצירת האיראנים לאחר ההחלטה של טראמפ, משום שממילא רק ישראל תעשה זאת".

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו