Yonatan Sindel/Flash90

במהלך פגישת נתניהו עם ראש יו"ש: "חיסול בכירים? לא קשור לזה"

במהלך ישיבה עם ראשי רשויות ביו"ש פנה מנכ"ל מועצת יש"ע לנתניהו ושיבח אותו על הפעולה הלילית בסוריה: "כל הכבוד על חיסול אנשי חיזבאללה הלילה". רה"מ בחר לשמור על עמימות: "אני לא קשור לזה" • דיווח: רוסיה דורשת הבהרות מישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון בלשכתו בירושלים. במהלך הישיבה מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני התייחס לדיווחים הזרים על תקיפה ישראלית בסוריה אמש ובירך את נתניהו על "חיסול אנשי חיזבאללה". בתגובה נתניהו הכחיש כל קשר לדברים.

"ראש הממשלה, כל הכבוד על חיסול אנשי חיזבאללה הלילה", אמר דילמוני תוך שהוא מרמז לדיווח האמריקני על כך שאנשי חיזבאללה חוסלו בתקיפה אמש בפאתי דמשק. נתניהו השיב: "אני לא קשור לזה".

בתוך כך, רוסיה דורשת הבהרות מישראל בעקבות התקיפה המיוחסת לחיל האוויר הלילה בסוריה, כך דווח ב'ערוץ 20'. הרוסים מבקשים לדעת מה הייתה מטרת התקיפה ויעדיה והאם היא הייתה הכרחית.

גורם בכיר במשרד ההגנה האמריקני אמר לאתר 'ניוזוויק' כי בתקיפה נפגעו מספר בכירים בארגון חיזבאללה ששהו במטוס שהיה אמור להמריא – דקות לאחר התקיפה – לאיראן.

לטענת הגורם, בתקיפה שהתבצעה בין היתר באזור שדה תעופה במערב דמשק, נפגעו מספר מטוסי תובלה איראניים חדישים שהביאו עמם טכנולוגיות מתקדמות ואמל"ח שיועדו לחיזבאללה. עוד מדווח הגורם כי בתקיפה נפגעו מספר אתרי תחמושת ובסיסים שונים המשוייכים לאיראן, חיזבאללה ולצבא אסד.

ראש אמ"ן לשעבר, האלוף במי'ל עמוס ידלין, התייחס לדיווחים לפיהם מספר בכירי חיזבאללה נפגעו בתקיפה ואומר כי הסיכויים שזה מה שקרה – נמוכים. לטענתו, "ישראל אינה תוקפת את בכירי חיזבאללה, אלא רק משלוחי נשק שעובר מאיראן".

בראיון לגל"צ חידד ידלין כי "מה שחשוב זה לא מה הותקף, אלא המדיניות הישראלית לנוכח שני תהליכים הקשורים במעצמות: הראשון, הפלת המטוס הרוסי שאחריה ראינו הפחתה בתקיפות, ויציאת הכוחות האמריקאים מסוריה". לדברי ידלין, "שני הדברים האלה לא עוצרים את ישראל וזה המסר החשוב מהלילה".

עוד מדברי ידלין בראיון: לישראל יש 2 מטרות אסטרטגיות בסוריה: למנוע ההעברת נשק לחיזבאללה ולמנוע את ההתבססות האיראנית. לפחות לגבי המטרה השנייה, אנחנו חושבים שיש פה הצלחה גדולה. האיראנים רצו להיות במצב אחר – ולא הצליחו תודות לפעילות המאסיבית של ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו