Hadas Parush/Flash90

אדלשטיין לח"כים: "לא אנעל את הישיבה עד שתפזרו את הכנסת"

חברי הוועדה החליטו כי הצעת החוק לפיזור הכנסת לא תצטרך להמתין חודש וחצי לפני ההצבעה והליכי החקיקה הקיימים יימשכו. יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר מנסה לדחות את פיזור הכנסת עד 8 בינואר כדי להספיק להעביר חוקים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו״ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר לפני זמן קצר במליאת הכנסת: ״לפני יומיים כנסתי בלשכתי את כל ראשי המפלגות. סיכמנו דברים ברורים- הבחירות יתקיימו ב9.4, ובמהלך יום רביעי (היום) החוק לפיזור הכנסת יחוקק בקריאה שנייה ושלישית. אני מודיע כאן ועכשיו שהישיבה הזאת לא תנעל ולא ישתנה סדר יומה כל עוד החוק לפיזור הכנסת לא יחוקק סופית בשנייה ושלישית. יהיה היום- אז היום. מחר- אז מחר או בעוד שבוע. אבל הישיבה הזאת לא תנעל ולא יהיו שום תוספות עד שהחוק הזה לא יעבור.״

ועדת הכנסת אישרה הבוקר הליך חקיקה מהיר לחוק פיזור הכנסת והחליטה פה אחד על מתן פטור מחובת הנחה להצעת החוק הממשלתית לפיזור הכנסת. משמעות החלטת הועדה היא שההצעה לא תצטרך לעמוד 45 יום על שולחן הכנסת לפני שתעלה להצבעה, וחברי הכנסת יוכלו להמשיך בינתיים בפעילות החקיקה, כאשר מספר חוקים צפויים לעלות לדיונים בשבוע הבא.

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר בפתח הישיבה כי "אפשר לפזר את הכנסת מבחינה חוקית גם בפחות מ-90 יום, אבל ברור שיש את ועדת הבחירות שחייבת את הזמן להתארגנות", הוא הוסיף כי "יש מספר חוקים שאני חושב שהם חשובים מאוד למי ששלח אותנו לכנסת ומי שישלח אותנו שוב פעם לכנסת. פניתי לראש הממשלה וליו"ר הקואליציה לעזור בקידום החוקים האלו לפני פיזור הכנסת".

זוהר ציין את החוקים אליהם התייחס: חוק הטבות המס לתושבי הפריפריה, חוק המועצה להסדר ההימורים בספורט, חוק המתמחים, וחוק מרקם ההתיישבות ביהודה. זוהר פנה לחברי הוועדה בתקיפות ואמר כי "אתם לא יכולים להכתיב שום דבר עד שהכנסת לא התפזרה. ועידת ההסכמות נכנסת לתוקף אחרי פיזור הכנסת. אתם יכולים לומר מה שאתם רוצים עד שהכנסת תתפזר. עם כל הכבוד אל תכתיבו לנו דברים".

מרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), תקף את זוהר בשל דבריו. "יש פה הסכמות בין שני צדי הבית שהושגו בתיאום עם היו"ר. אנו מבקשים שתכבד אותן" אמר חסון והוסיף כי "צריך לכבד את זה ולא לעשות מהתהליך הזה שוק טורקי. אם היית דואג לעם ישראל ולא לעצמך לפריימריז כדי שידברו עליך ב-48 השעות האחרונות, ולא חושש מבחירות, היית מפזר את הכנסת מיד".

בעקבות ניסיון זוהר לדחות את פיזור הכנסת, הודיע חסון כי מפלגתו תתמוך בהדחת זוהר מתפקידו כיו"ר ועדת הכנסת. "מיקי זוהר לוקח את אזרחי ישראל כבני ערובה בועדת הכנסת. ח״כ זוהר משחק מלוכלך ולא מאפשר להתפזר וללכת לבחירות המיוחלות", אמר חסון. בתגובה, אמר זוהר כי "אתה חושב שמצבי כזה גרוע? ראינו את הסקרים שהמחנה הציוני מקבל שמונה מנדטים". "אנחנו ממש חוששים מבחירות. אנחנו רועדים", הוסיף בציניות.

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם הודיע בוועדה כי החוק לפיזור הכנסת יובא היוםלהצבעה בשלוש קריאות במליאת הכנסת. "הכוונה שלנו היא לעשות ימים מרוכזים בשבוע הבא ולסיים את כל מה שאנחנו יכולים. לדעתי בוודאי רוב החוקים בכנסת הם באמת לא שנויים במחלוקת. רובנו באמת מסכימים על רוב החוקים שעוברים פה, לכן אני מניח שלא צריכה להיות בעיה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "הוחלט שהולכים לבחירות. זה כנראה מוסכם וזה בסדר גדול. לפזר את הכנסת מהרגע להירגע זה זלזול בעבודת הכנסת. אנחנו באמצע תהליכים. הזלזול הזה בציבור. יושבים ראשי מפלגות ומסכמים תאריך שנוח להם פוליטית. עבדנו כאן שבועות וחודשים על חוקים. לא יתכן שלא שיתנו לנו כמה ימים להשלים אותם".

מליאת הכנסת אמורה להצביע בשלוש קריאות על אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת ה־20 וקיום בחירות לכנסת ה־21 ב־9 באפריל 2019. הצעת החוק אושרה אתמול במשאל טלפוני על ידי שרי הממשלה ולאחר מכן על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. בהצעת החוק נאמר כי "הכנסת ה־20 תתפזר לפני גמר תקופת כהונתה. הבחירות לכנסת ה־21 יתקיימו ביום ד' בניסן, התשע"ט, 9 באפריל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture