צילומים: פלאש 90

מקורות מצריים: נתניהו ביקש הפסקת אש עם חמאס בתקופת הבחירות

לפי דיווח ב״אל-ערבי אל-ג'דיד״, ראש הממשלה העביר מסר להנהגת ארגון הטרור לפיו ישראל לא מעוניינת בהסלמה בעזה וביו"ש, בשל פיזור הכנסת. נתניהו שלח מסר שלא תהיה לו ברירה אלא לפתוח בעימות עם רצועת עזה, במידה ותירשם הסלמה

גורמים מצריים טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח מסר לפלגים הפלסטינים בעזה, ובראשם חמאס, להימנע מהסלמה במהלך התקופה הקרובה שתהיה רגישה מאוד עבורו בגלל הבחירות – כך פורסם הבוקר (חמישי) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", היוצא לאור בבריטניה. על פי הדיווח, נתניהו תיאר את התקופה הקרובה ״צוואר בקבוק״, והזהיר את חמאס מהסלמה ברצועת עזה וביהודה ושומרון. במסר נאמר, כי הסלמה ברצועת עזה עלולה להביא את ראש הממשלה לצאת למבצע צבאי.

מהדיווח עולה כי הגורמים המצריים טוענים כי מנגד ביקש נתניהו מהמצרים להרחיב את היקף ההקלות שהם מעניקים לתושבי רצועת עזה במעבר רפיח, וכן להוסיף לכמויות הסיוע ולהקל בכניסתו לתחומי רצועת עזה כדי להפחית מהלחץ שעל התושבים. זאת כדי שלא ישמש תירוץ להסלמה צבאית חדשה מצד הפלגים.

נוסף על כך, הדגישו הגורמים המצריים כי המסרים הישראלים לחמאס הדגישו את הקשר שיש בין השקט ברצועת עזה לגדה המערבית. כמו כן, בימים הקרובים תגיע משלחת ביטחונית מצרית לרצועת עזה, שם היא תיפגש עם הנהגת החמאס ויתר הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה.

בתחילת השבוע דווח בעיתון "אל-אחבאר" כי חמאס והג'יהאד האסלאמי שלחו מסרים מאיימים למצרים כי ההפגנות בגדר רצועת עזה מחר יהוו "מבחן אמיתי להבנות שהושגו עם ישראל". לאור האיום המרומז, פועלים בקהיר על מנת למנוע הסלמה באזור. מקור מסר לעיתון כי מצרים מקיימת "מגעים נרחבים" עם הפלגים ברצועת עזה. על פי הדיווח, קהיר קראה לחמאס להפגין ריסון במחאות על הגדר, ולהציג בפניהם הוכחה לכך שההרוגים מאש צה"ל ביום שישי האחרון אכן נהרגו מעבר לשטח החיץ עם ישראל, במרחק של למעלה מ-300 מטרים.

בשבוע שעבר, לראשונה מזה שבועות ארוכים, נהרגו 4 פלסטינים בהפגנות האלימות על גדר המערכת ברצועה, ובמשרד הבריאות בעזה טענו כי המפגינים נהרגו מירי צה"ל כשעמדו במרחק יחסית גדול מהגדר, וכי הם שהו בטווח המרחק שעליו סוכם עם ישראל. בנוסף לכך פרסם החמ"ל המשותף של צעדות השיבה כרוז שבו תקף את ישראל ואיים כי במידה וביום שישי הקרוב תוצאות ההפגנה יהיו דומות, הם יגיבו בהתאם.

הדיווח זכה למתקפה מימין ומשמאל. עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, אמר כי "מיום ליום נתניהו הופך את דמם של אזרחי ישראל ליותר ויותר זול. אם עד כה ראש הממשלה התרפס בפני מאות הרקטות שנורו על ישראל, ואף הסכים להעברת פרוטקשן לחמאס עבור שקט מדומה, הרי שכעת אנו מגלים כי הגענו לשפל חדש: ראש הממשלה מתמקח ונושא אותן בדמם של אזרחי ישראל, עבור אינטרסים אישיים".

חברת ועדת החוץ והביטחון ח״כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני אמרה כי, "עד לא מזמן אמר ראש הממשלה נתניהו שר הביטחון כי חמאס היא ארגון טרור, עתה הוא שותף לקמפיין הבחירות שלו", אמרה נחמיאס ורבין. "איזו בקשה מופרכת – כמעט שנה של טרור על הגדר ונתניהו לא מבקש להרגיע את המצב; שלושה ימי בחירות וכבר יש בקשות, שלא לומר תחינה, לשקט. מדי היוניקלו של נתניהו גורמים לשיבוש הדעת ולשחיקת ההרתעה מול חמאס". חדבריה, "אם הוא פרטנר לאיזשהו שיח יתכבד נתניהו ויסדיר את המצב בחזית העוטף; אם מדובר בארגון טרור כפי שכולנו יודעים, הרי ששיח כזה מולו הוא פשוט מסוכן".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו