צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

גפני: "ישבתי עם ליצמן. שנינו רוצים את השלום, ומוטב שנעשה את זה מהר"

על האחדות: "ישבתי עם ליצמן לגבש רשימה שתביא לידי ביטוי את יחסי הכוחות של שני הצדדים. שנינו רוצים את השלום, ומוטב שנעשה את זה מהר". ח"כ יעקב אשר: "על פי המספרים שיש לנו, והכל נבדק היטב יש לנו יותר מארבעה מנדטים"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר הערב בראיון ל'קול ברמה' כי, "ישבתי עם ליצמן לגבש רשימה שתביא לידי ביטוי את יחסי הכוחות של שני הצדדים. שנינו רוצים את השלום, ומוטב שנעשה את זה מהר". גפני הסביר בראיון כי לדעתו המפלגה תקבל מספיק מנדטים שיפטור את המחלוקות, "הסקרים כולם מחמיאים לנו, ועדיין הם אינם מייצגים את הציבורים הרחבים שיצביעו לנו בבחירות הקרובות. הערכה שלי היא ש'יהדות התורה' תקבל בין 8 ל9 מנדטים".

עוד הוסיף בראיון כי, "בני גנץ איש טוב, אני מכיר אותו, הוא לא שמאל. אנחנו לא פוסלים אותו. אבל אם הוא ילך עם יאיר לפיד, אז אין לא יהיה לנו שום קשר איתו". על חוק הגיוס: "אני לא רוצה לדבר כעת על חוק הגיוס, כדי לא לשחק לידי שונאנו. נעסוק בזה אחרי הבחירות".

במקביל, ח"כ יעקב אשר התראיין הערב ל'קול חי' והתייחס לנושאים הפוליטית הבוערים. לגבי המחלוקות ביהדות התורה אמר כי, "הרצון האמיתי שלנו זה לרוץ במשותף עם אגודת ישראל בהסכם על שוויון מלא בכל פרט. שוויניות אמיתית. על פי המספרים שיש לנו, והכל נבדק היטב יש לנו יותר מארבעה מנדטים. אבל הציבור רוצה אחדות". עוד הוסיף: "אנחנו רוצים לסגור הכל ולא ברגע האחרון בזמן הגשת הרשימות, שיהיו התכתשויות עד הרגע האחרון".

חוק הגיוס אמר כי, "חוק הגיוס בראש מעיינינו. אם כחלון לא היה עם בקואליציה היוצאת, היינו עם 57 חכי"ם, מספיק עוד לשלושה כדי להעביר את פיסקת ההתגברות כי כל מרכיבי הקואליציה תמכו בזה. לכן אחרי הבחירות נעבוד גם על התיקונים בחוק, ובמקביל על פיסקת ההתגברות".

ח"כ אשר התייחס גם לבני גנץ: "הייתה לי הכירות איתו, היו לנו שיחות על נושאי הגיוס, אדם נוח, אני לא רואה אותו איש שונא חרדים אנטי דתי. הוא אדם שסופר עד 10 בטרם הוא מדבר, היום הוא סופר יותר. אני מקווה שלא יתפתה לכל מיני רעיונות של אנשי תקשורת".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו