לא מסוגלים לחכות: הקואליציה הדיחה את גפני מראשות הוועדה הזמנית

דני שם טוב, דוברות הכנסת

לא מסוגלים לחכות: הקואליציה הדיחה את גפני מראשות הוועדה הזמנית

בצעד חסר תקדים החליפו חברי הקואליציה יושב ראש ועדה של וועדה זמנית כשבימים הקרובים יוקמו הועדות הקבועות. ח"כ אשר: "מה הבהילות להחליף יושב ראש של ועדת הכספים שגם בשבועיים האחרונים שהוא ידע שהם סוף קדנציה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ועדת הכספים הזמנית אישרה את המלצת הוועדה המסדרת, למנות את ח"כ אלכס קושניר ליו"ר הוועדה הזמנית. מוקדם יותר ברוב של 17 תומכים מול 13 מתנגדים, ובכפוף להצבעה חוזרת, הוועדה המסדרת בראשות ח"כ עידית סילמן החליטה להמליץ לחברי הוועדה הזמנית לענייני כספים לבחור בח"כ אלכס קושניר במקום ח"כ משה גפני.

מדובר בצעד חסר תקדים שמחליפים יושב ראש ועדה של וועדה זמנית כשבימים הקרובים יוקמו הועדות הקבועות. ח"כ יעקב אשר תקף בוועדה המסדרת על בקשת הקואליציה להדיח את ח"כ משה גפני מוועדת הכספים הזמנית: "מה הבהילות להחליף יושב ראש של ועדת הכספים שגם בשבועיים האחרונים שהוא ידע שהם סוף קדנציה", תהה. "הגיע לפה יום יום כדי להעביר חוקים, לא לחרדים ולא לימנים, להעביר חוקים חברתיים על הפיצויים לבעלי עסקים, אתם הייתם בדיונים האלו, קצת כבוד לאדם שניהל את הדברים ביושר, נכון הוא חרדי, לכן לא מגיע לא כבוד?!"

אשר הוסיף: "אתם קואליציה, הגעתם לשלטון, הכל בסדר, אני אגב די נהנה להיות בטריבונה באופוזיציה, מי שלא יודע להיות באופוזיציה לא ידע בחיים להיות קואליציה, אבל אני רוצה רק דבר אחד, קצת אינטגריטי, קצת כבוד, יושב ראש הכנסת שלכם יגיד לכם האם כשהוא היה מרכז האופוזיציה משה גפני היה יושב ראש ראוי או לא, האם הוא דאג לכולם או לא. בגלל שהוא חרדי חייבים להדיח אותו?!".

יו"ר הוועדה היוצא, ח"כ משה גפני אמר לאחר בחירתו של קושניר: "אני בהתרגשות גדולה, במציאות הזו, אני רוצה לברך אותך ח"כ אלכס קושניר, אני חצוי לשניים – באופן ציבורי אני מקווה שלא תצליח ובאופן אישי אני מקווה שכן, והאישי גובר על הציבורי. ח"כ לוי, היית חבר של הוועדה ועשית את הדברים, כמה פעמים נעזרתי בך שהיו מחלוקות, ואני מודה לך על כך. התרגשתי שדיברת איתי על הבריאות, נזכרתי שנסעתי לבקר אותך בבי"ח שהיית מפקד מחוז ירושלים, אני מברך אותך שתהייה בריא ושלם".

גפני הוסיף: "אני יודע שאנחנו במשטר דמוקרטי, אני מקבל את העניין הזה שמתחלפים, אני רק מזהיר אתכם, אני הולך לחזור, לפי הפעמים הקודמות – אני חוזר. אני מתכוון לעשות עבודה, יש לי מכתב אלייך כיו"ר ועדת הכספים, קבענו נוהל בוועדה, על דעת היועצת המשפטית, קיבלנו החלטה כולם על נוהל במסגרת סעיף 46, ובא בג"ץ ופסל את זה, אני מבקש על זה דיון, למה זה אנחנו, אם החוק קובע שהוועדה תחליט, ובא בית המשפט העליון ומחליט אז אני מבקש דיון על זה, יבוא בית המשפט ויגיד למה צריך אותנו בכלל. אני לא אצביע, ח"כ יעקב אשר יצביע. אלכס – בוועדה הזו אפשר לעשות את הדברים הכי טובים ואת הדברים הכי רעים. ועדת הכספים עוסקת בכל התחומים, ואני מאחל לך הצלחה".

ח"כ ינון אזולאי אמר בוועדה: "הרב גפני בחיים לא הסתכל על איזו אוכלוסיה, תמיד התסכל על האוכלוסיות החלשות, אני מאחל ליו"ר הנכנס שזה באמת יהיה זמני אבל שלא תצא תקלה תחת ידך, ראית איך שהוועדות מתנהלות ללא משוא פנים, וכמה שהוא היה נותן לכולם לדבר ולפעול. נכון שיהיה לך יותר קשה, כאשר יש לך שר מעלייך, ועוד שר במשרד האוצר. אנחנו נישארים פה בוועדה להיאבק למען החלשים".

ח"כ אחמד טיבי שיבח את גפני: "אני חבר מזה שנים רבות בוועדת הכספים ואתה עמדת בראשה, ואתה בהחלטה עונה להגדרה של האיש הנכון בזמן הנכון, וגם משרת ציבור נאמן. לא בושה לייצג את המגזר ששלח אותך לכנסת, אבל מעבר לזה היית קשוב לכלל הרבדים בחברה, אני רוצה להודות לך באופן אישי על ההקשבה והסיוע בכל פעם שפנינו אלייך בנושא רשויות ערביות, אזורי עדיפות, פריפריה, הנגב. אין נושא שהעלתי בפניך שלא סייעת בו מול משרד האוצר והממשלה. שמעתי נימה של הספד, אני מכיר את משה גפני, אני מציע לכם להירגע, הוא יחזור להיות יו"ר. משה אתה תמיד נתת כבוד לאחר, ההקשבה הזו לכלל החלקים בחברה תהייה קו מוביל, אתה אדם לפני שאתה ח"כ ופוליטיקאי, תודה רבה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture