צילומים: פלאש 90

אחרי המפץ: בנט צומח על חשבון הליכוד ו'הבית היהודי'; "הגוש" לא נפגע

סקרים שנערכו לאחר הקמת מפלגת "הימין החדש", צופים לה מספר דו ספרתי של מנדטים, בעיקר על חשבון הליכוד ו'הבית היהודי'. עוד בסקר: 'יש עתיד' ממשיכה לאבד גובה, כולנו ואורלי לוי על סף אחוז החסימה, וגנץ ממשיך להפתיע • כל המספרים

מפלגת "הימין החדש" מובילה, מטבע הדברים, למגמות חדשות בסקרים: סקר ראשון שנערך היום לאחר ההודעה הדרמטית של שקד ובנט, אמש צופה למפלגה 14 מנדטים.

מהסקר, שנערך עבור 'מקור ראשון' על ידי Direct Polls בבעלות שלמה פילבר וצוריאל שרון ובוצע באמצעים דיגיטליים בקרב 628 משתתפים, כי המפלגה החדשה מחלישה את הליכוד שיורדת ל-25 מנדטים ו'הבית היהודי' שמקבל 5 מנדטים בלבד.

עוד בסקר: הרשימה המשותפת – 12. יש עתיד ממשיכה לאבד גובה ומקבלת 10 מנדטים בלבד, מנדט אחד פחות מכוחה כיום ו-15 מנדטים פחות ממה שהבטיחו לה הסקרים אך לפני מספר חודשים. המחנ"צ – 9. מרצ – 5 וישראל ביתנו – 5.

כולנו מידרדרת ל-4 מנדטים המובילים אותה אל סף אחוז החסימה, וכך גם מפלגת 'גשר' בראשות אורלי לוי.

מפלגת 'חוסן לישראל' של בני גנץ ממשיכה להפתיע וזוכה ע"פ הסקר ל-15 מנדטים.

בגיזרת המפלגות החרדיות: ש"ס – 5. יהדות התורה – 7.

מהסקר עולה כי החלוקה לגושים היא כדלהלן: 65 מנדטים לגוש הימין – חרדים, לעומת 55 לגוש המרכז – שמאל – ערבים.

במקביל, סקר של מכון 'פאנלס פוליטיקס' שנערך עבור אתר 'וואלה' מעלה תמונה מעט שונה ברמת המפלגות, אך לא ברמת הגושים. ע"פ הסקר שנערך לאחר הודעת בנט ושקד, לו היו הבחירות נערכות כיום היתה המפלגה זוכה ב-10 מנדטים, בעיקר על חשבון הליכוד שמקבלת 28 מנדטים ו'הבית היהדוי' שמסתפקת ב-4 בלבד.

עוד בסקר: יש עתיד – 15. הרשימה המשותפת – 13. 'חוסן לישראל' – 11, היחלשות משמעותית ביחס לסקרים קודמים. המחנ"צ – 9. מרצ – 6. כולנו – 5. 'גשר' של אורלי לוי 4. ישראל ביתנו – 4.

בגיזרת המפלגות החדיות: יהדות התורה – 7. ש"ס – 4.

חשוב לציין שמדובר בסקר ראשוני שרלוונטי לתמונת המצב הנוכחית בלבד. במערכת הפוליטית מעריכים כי אירועים דוגמת הורדת אחוז החסימה ו/ או חיבורים שונים (דוגמת הצטרפות של אלי ישי ועוצמה יהודית לבית היהודי. הצטרפות של אורלי לוי למפלגתו של גנץ וכיו"ב) עשויים לשנות בסבירות גבוהה את המגמות והמספרים הנוכחיים.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו