צילומים: Ohad Zwigenberg/YEDIOTH AHRONOTH/POOL | Yonatan Sindel/Flash90 |Photo by Hadas Parush/Flash90

אחרי שכשל בהורדת אחוז החסימה: נתניהו מנסה להוביל לריצה משותפת

במטרה למנוע את איבוד הרוב בכנסת לשמאל, אחרי שניסה להוריד את אחוז החסימה ללא הצלחה ראש הממשלה ניסה להוביל מהלך לאיחוד מפלגות הימין • 'כולנו' ו'ישראל ביתנו' דוחים רעיון זה - על אף המצב בסקרים - ומצהירים על ריצה עצמאית

בעקבות הפיצולים הרבים בימין יחד אחוז החסימה הגבוה, שבעקבותיו עלולים בימין להפסיד את הרוב בכנסת, ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה רעיון בימים האחרונים לאחד את רשימת הליכוד עם מספר מפלגות נוספות, כך דווח הערב ב'חברת החדשות'.

ראש הממשלה התייחס לרעיון זה הערב במהלך מסיבת העיתונאים בברזיל, בהתייחסו למפלגת "הימין החדש" ואמר שיש בפתיחת המפלגה החדשה סכנה שהיא תרסק את גוש הימין לרסיסי מפלגות, שלא יעברו את אחוז החסימה, תוך שהוסיף, כי "אני אעשה כל מה שביכולתי כדי למנוע את הדבר הזה כדי לשמור על כוחו ולא לסכן את גוש הימין".

על פי הפרסום, נתניהו החל לבדוק באמצעות סקרי עומק כיצד ישפיע חיבור עם מפלגת "כולנו" של משה כחלון, "ישראל ביתנו" של אביגדור ליברמן ומפלגה נוספת.

אך על אף מאמצים אלו, מסתבר כי יש מי שמעדיף להשים רגליים לראש הממשלה תוך סיכון עצמי של מפלגתם הנמצאת בסקרים בסמוך לאחוז החסימה. ב'ישראל ביתנו' הגיבו לרעיון האיחוד ואמרו, כי "אין לנו שום כוונה בשום מצב להתאחד עם אף מפלגה. אנו נתמודד באופן עצמאי ובטוחים שבתום מערכת הבחירות נביא מספר דו ספרתי של מנדטים".

במפלגת 'כולנו' הגיבו לרעיון ואמרו, כי "אנחנו המפלגה הלאומית חברתית היחידה בישראל ונרוץ באופן עצמאי כפי שאמרנו בארבע השנים האחרונות".

כזכור, במהלך השנה האחרונה ואף לאחר פיזור הכנסת הנוכחית, ניסה ראש הממשלה להביא להורדת אחוז החסימה בתמיכת המפלגות השונות – בשל החשש, כאמור, לאיבוד הרוב לימין, אך מצא כי רוב חבריו בקואליציה מתנגדים לכך, כשגם בקרב המגזר החרדי היה מי שהתנגד, בשל מחלוקות פנים חרדיות וחשש מפיצולים והצלחת גורמים שונים.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו