Marc Israel Sellem/POOL

התרגשתם מדיווחי ה'שלום'? קבלו את המתנגדים להורדת אחוז החסימה

בין המתנגדים להורדת אחוז החסימה ניתן למצוא את אריה דרעי ויעקב ליצמן. אחד מהם חושש מריצה נפרדת של דגל התורה והשני מעדיף להפסיד הכל העיקר שגם לאלי ישי לא יהיה • ולמה לא ללמוד מהערבים ולהקים רשימה אחת שתאחד את כל הציבור החרדי?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני ארבע שנים החליטו לעלות את אחוז החסימה ל-3.25 אחוז, מתוך נימוק שיש צורך לשפר את המשילות בישראל. הטענה נכונה: לא ייתכן שכל מפלגה עם שתי נציגים בכנסת, תצליח להכריח את הקואליציה כיצד להתנהג בהצבעות החשובות לה ולאיים בפירוק הכל והקדמת הבחירות אם דרישותיהם לא ייענו. הבעיה היא שאין הבדל בין איום של מפלגת בעלת שתי נציגים לאיום של מפלגת המחזיקה בארבעה חברי כנסת.

אחת הטענות שנשמעו אז נגד מובילי היוזמה, בהם היה יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, הייתה כי מטרתו האמתית מוסווית מאחורי נימוקי משילות, וכי ברצונו להביא לכך שחלק מהמפלגות הערביות לא יצליחו לעבור את אחוז החסימה. במציאות, ההיפך הוא הנכון: הצעד הביא לאחדות השורות ולהקמת הרשימה המשותפת שזכתה בבחירות האחרונות להישג מרשים יחסית.

אחת המניעות לאיחוד מפלגות, מלבד הבדלי האידאולוגיה ביניהם, טמונה בשאלה עתיקת היומין: "מי בראש?". לפחות בהיבט זה, השכילו הפוליטיקאים הערבים להעניק את המקום הראשון לפוליטיקאי חדש שאינו מזוהה יותר מידי עם אחת הסיעות, אך בעל זיקה לסיעה הגדולה ביותר מבין המרכיבים השונים של המפלגה המאוחדת.

במערכת הבחירות האחרונה, התמודד השר לשעבר אלי ישי ברשימת 'יחד' שלא עברה את אחוז החסימה הגבוה, ונשארה מחוץ לכנסת. המשמעות המיידית הייתה זריקה לפח של 120,000 קולות שהיו יכולים להוסיף עוד שלושה נציגים אל הקואליציה הנוכחית, לחזק את ההשפעה החרדית – דתי בכנסת ולהגדיל את כוחה של מחנה הימין.

הסקרים הנוכחיים מפחידים מאוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו. מפלגתו, הליכוד, אומנם מטפסת לשיאים חדשים ומקבלת למעלה מ-35 מנדטים, אך המפלגות המוגדרות כשותפות הטבעיות מאבדות מכוחן וחלק מהם, כמו ש"ס לדוגמה, מתנדנדות על גבול אחוז החסימה. במקביל, אלי ישי נערך להתמודדות חוזרת, כמו גם משה פייגלין ואולי יהיו עוד מפלגות קטנות שיגרפו קולות ממחנה הימין אל פח האשפה הפוליטי.

מכאן נובעת היוזמה המחודשת של ראש הממשלה המבקש להוריד חזרה את אחוז החסימה ובכך לאפשר ולהבטיח כי גם ש"ס וגם יחד ייכנסו לכנסת הבאה, כמו גם ישראל ביתנו שנמצאת אף היא בחלק מהסקרים קרוב מאוד לאחוז החסימה. למרות שלכאורה כל הצדדים היו אמורים להסכים, מחשש לאבד את מפלגתם, מתברר שהם דווקא מתנגדים.

Yonatan Sindel/Flash90

אחת לתקופה מספרים לנו בהתרגשות רבה על "השלום הספרדי". פעם מפגש בין רבנים, פעם מפגש בין פוליטיקאים ופעם חלומות באספמיה. הצד השווה שבהם, אף פעם השלום המדומה לא התקדם ולו בצעד אחד, בשל העקשנות חסרת הפשרות של שתי הצדדים וסירובם המוחלט לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו.

מצד אחד עומד דרעי שמסכים מקסימום להעניק משרת שר לאלי ישי תוך שהוא מזלזל בשאר דרישותיו מתוך אמירה כי אחרי הכל, ש"ס הצליחה להגיע לשבעה מנדטים, בעוד יחד נכשלה ולא עברה את אחוז החסימה. מהצד השני עומד אלי ישי ודורש זיג-זג בהרכבת הרשימה המשותפת, תוך שהוא מזכיר כי על פי הסקרים, הפער בין ש"ס ליחד הצטמצם ועומד על פחות מאחוז.

Flash90

גם סגן השר יעקב ליצמן מתנגד בחשש כי אחוז חסימה נמוך תביא לריצה נפרדת של דגל התורה ושל אגודת ישראל, כפי שהיה במערכת הבחירות הזכורה לרעה משנת תשמ"ט, אז סיימה אגודת ישראל עם חמישה מנדטים ודגל התורה הכניסה רק 2 נציגים. במסגרת ההסכם לריצה משותפת במסגרת יהדות התורה, סוכם על חלוקה של 60-40 לטובת אגודה, שקיבלה גם את התפקיד הבכיר ואת המקום הראשון. מאז טוענים בדגל התורה כי ההסכם אינו משקף את כוחם וכי מגיע להם 60%, תוך התעלמות מפילוגים שונים בתוך דגל התורה.

מצד אחד, ריצה עצמאית, גם של ש"ס ויחד וגם של אגודת ישראל ודגל התורה, עלולה להבהיר סוף סוף את יחסי הכוחות בתוך הציבור החרדי. אך מצד שני, האם הדבר שווה את כמויות הרפש והמחלוקות שיצוצו במסגרת מערכת בחירות כה מפולגת?

ואולי הגיע הזמן להפסיק עם תעתועי השלום, ללמוד פעם אחת מהמפלגה הערבית, איתה יודעים הפוליטיקאים החרדים לכרות פעמים רבות הסכמים ודילים לתועלת שתי המיעוטים במדינת ישראל, להביא מועמד חיצוני אותו יציבו בראש הרשימה, וינסו בכוח האחדות להגדיל את הנציגות החרדית בכנסת? אין זה מתפקידנו להמליץ לגדולי ישראל כיצד לנהוג, אך למה שלא יקיימו דיון משותף בין כלל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, יחד עם המנהיגים הרוחניים של שאר המפלגות החרדיות בניסיון להביא לאחדות הכה נחוצה בקרב כלל חלקי הציבור?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
29 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכתבה הזו נראית יותר כמו טור דעה לא מוצלח. ודאי שלא כחדשה אקטואלית

גם לי גם לך לא יהיה!
ועל זה נאמר כופין על מידת סדום,
מה שיהיה בסוף שהנציגות החרדית או שתיעלם לגמרי או שאבד את השפעתה וכל זה בגלל מריבות קטנוניות ואי פרגון,
ואחרי זה יגידו לנו שמצווה לבחור בגלל שיוכלו להשפיע על היהדות במדינה הנה יש לכם דרך להגדיל את הנציגות החרדית בכנסת וכך לקבל תוספת כוח משמעותי להשפעה החרדית במדינה ואתם מוכנים לאבד את הכל בגלל קצת כבוד מדומה,

איוולי לחשוב שהציבור החרדי ירוויח מאיחוד רשימות מה גם שחילוקי הדעות ידועות… מלבד כל הדרישות הפוליטיות.

מצופה מנציגי הציבור להבין את מה שהם מצפים בתקופת בחירות מהאיש הפשוט להבין; בגלל אינטרסים קטנוניים לא עושים דברים שיכולים לפגוע קשות בכל הציבור.

כתבה כל כך לענין ישר כח!
הלואי הלואי שיחדור למוחות הנציגים

לכתב הלא מוצלח שלום!!!
א. השלום שעשו הוא רק בין הרבנים ולא בין מי שמבזה את הרבנים שזה אלי ישי
ב.אלי ישי הביא 120000 אלף קול שזה שווה לשלושה מנדטים ששניים מהמנדטים שייכים למרזל שהביא בבחירות לפני 80000 קול סה"כ בחשבון פשוט לישי יש מנדט אחד אז הוא היחיד שצריך לרדת מהעץ
ג.לאור האמור שלאלי ישי יש רק מנדט אחד תפקידכם לתקוף אותו כשבכוונתו להתמודד עוד פעם שהרי פעם שעברה התמודדתו הורידה לש"ס שלוש מנדטים שלא הלכו אליו שהרי היה לו רק מנדט אחד ודו"ק

אין לי מושג איך אנשים הנשמעים לדעת תורה כותבים מאמר כזה, אחר שהחכי"ם הם שלוחי דרבנן, מה גם שלקרוא לנסיונות שלום של רבנים חלומות באספמיא נראה לי לא מכובד

מכאן הוכחה ברורה שכל החברי כנסת החרדים אינם רוצים כלל את טובותינו, ואינם מייצגים את היהדות החרדית, אלא כל שאיפתם אך ורק לטובותיהם, לטובת הכסא, לכבוד המדומה, למי בראש! – אחרת היו מתייחדים כולם אשכנזים וספרדים והיו להם הרבה חברים, ואז היו יכולים לפעול גדולות ונצורות, אבל מה נעשה שה"מי בראש" הוא הקובע.

הייתיתמיד שסניק אך לא יחזור לזה כל עוד לא יהיה שינוי אמיתי.
רוב שס דואגים לעצמם ולא דואגים לציבור בפרפריה

רבותיי! חוסר האחדות שלכם כל אחד בפני עצמו , זה מה שמעכב את המשיח. רוצים גאולה? רוצים משיח? תתאחדו כבר.

תחליט!
אם הוא לא הביא רק מנדט אחד מאין אתה לוקח את זה שהוא הוריד מש"ס שלושה מנדטים?
ואם הוא הוריד מש"ס שלושה מנדטים אז מאין אתה לוקח את זה שהוא הביא רק מנדט אחד?
לא מספיק לקשקש במח תביא הוכחות,

בא נראה את "שלוחי דרבנן" מביאים את הדבר להכרעת המועצות בדלתיים פתוחות שנדע מה הרבנים חושבים

פוליטיקה נשארת פוליטיקה וסירחון נשאר סירחון.. טעם של קיא

הרבי מליובאוויטש אמר.
חבל לא מקשיבים לגדול הדור.
כל דבריו אמת.
חזית טכנית אפדר להקים
אבל סתם לא רוצים וחבל.
בחילול השם אלופים..
קידוש השם זה קצת יותר קשה

כולם זוכרים איך מס' פעמים הרב אריה דרעי איים על מרן הרב עובדיה זצוק"ל שהוא יקים מפלגה לבד, וכן רצה לרוץ לראשות עיריית ירושלים נגד דעתו הקדושה של מרן.
אני לא מתערב אני בכלל שייך ליהדות התורה, רק אנו רואים שגם דרעי וגם ישי כל אחד שהיה בחוץ איים על שס, ואל תדון את האדם עד שתגיע למקומו, בעיקר שיש איתו אחד מגדולי רבני עדות המזרח שגם רבני שס לא מדברים עליו סרה.
תשובת המשקל

הכתב שלומי .. עדיף שתתעסק בכתבות יותר מעניינות .. כתבה מזלזלת ומביכה .איכסס . בושה שיש באתר כזה כתב ..

אוי שלומי כמה שאתה חכם! אם יהיה שלום וירוצו ביחד, למה צריך להוריד את אחוז החסימה? להיפך! צריך דווקא להעלות אותו ואז יש סיכוי שליברמן יישאר בבית.

את הערבים מעניין דבר אחד, לרצוח כמה שיותר יהודים, אז מה הבעיה שיהיה שלום ביניהם, המטרה הוא אחת. אצל החרדים, גם אם המטרה הוא אידשקייט, אבל לכל אחד יש את הצרכים שלו, יש אלף ואחד חוקים השייכים לדת שצריך לתקן, אצל החסידים צריך לתקן אוטובוסים מהדרין, מירון וכדו', אצל הליטאים חופי שרתון, ואצל הספרדים האפליה, כל אחד מעניין משהו אחר, ולא נורא שישנם כמה מפלגות

אהרן היקר ! תברר אם בקרבת מקום מוכרים ספר שנקרא"חפץ חיים" יש הלכות מאד חשובות , אם אתה מכיר ואף על פי כן כתבת את הודעתך . תעשה חשבון כמה לאוין יש בלשון הרע ותכפיל את זה כפול מספר הגולשים והתוצאה זה מספר הלאוין שהוספת בעולם

אחרי הכל תחרות מביא "ביזנס"

מאוד מפריע שטור דעה שמוטה לצד מסויים ויתכן ואף ממומן ע"י אותו צד, מקבל כותרת ראשית. במשך זמן רב אני נהנה לקרוא את האתר כי הוא נותן סיקור על כל הנעשה ומאידך גיסא נקי לה"ר ושאר איסורים. לצערי הפעם פישלתם בגדול. מקוה מאוד שהדבר לא ישנה.
לגופו של ענין הדבר ברור כי הורדת אחוז החסימה תגדיל את המחלוקת.

האמת שלא משנה כמה מפלגות יהיו, אנחנו הציבור צריכים להבין סוף סוף שזה לא 'ייהרג ואל יעבור', ולתת לכל אחד לבחור במי שנראה לו באותו רגע, תוך סובלנות וכבוד הדדי. שהפוליטקאים יתווכחו להם עד כלות, אנחנו לא צד בוויכוח.

המטרה שלנו בספרדיות זה לא לתקן אפליה ,לא וכלל וכלל לא
המטרה שלנו בש"ס זה שאנו הספרדים נהיה המרכז והאשכנזים יצטרכו להילחם על האפליה הרי אנו הספרדים הרוב הישראלי

אלימלך אתה מתוק!

היחיד והמרכזי בממשלה שתומך בפריפריה זה השר דרעי
כולנו נצביע לו הלהא

למה אתם לא מכניסים את התגובה שלי ?

בגלל אפליה

האמת: אני חסיד סטמאר ולא כ"כ שייך אליי כל העניין,
אך מהצד אני מתבונן כבר הרבה שנים וחושב את מה שהכתב הסביר כאן במאמר,

אפשר לומר שמקיימים את התורה בהידור רב.
2 המצוות הראשונות: 1. אנוכי 2. ולא יהיה לך…..
ודו"ק…….

לכבוד האתר הנכבד!!!!!
ברוך ה' זכינו ויש אתר אחד השומר על שפיות, בעולם של היום, בשונה מאתרים אחרים "הקוראים לעצמם חרדים". אנא ושוב אנא הזהרו לא ליפול כמוהם בתאוות האינטרנט והדעות, זה מאוד מושך אך הזהרו, בבקשה אנו רוצים תקשורת נקיה!!!! ובזה אתם מיוחדים, "תקשורת חרדית – לא ממליצה – לא אומרת- לא מביעה עמדה"!!!! בענינים ציבוריים הנתונים לגדולי ישראל!! ורק להם!!!! הם יחליטו בשבילנו [נהרא נהרא ופשטיה] כל ציבור ועדה ומנהיגה, ורק הם יחליטו, אין לנו, וכן למי שקיבל מקלדת לכתוב דעתו [ורק דעתו], באינטרנט, להביע עמדה במה שמסור לגדולי ישראל.
אנא השארו נקיים, זוהי תקופה קשה הבחירות, והנסיון קשה,
אבל אנו החרדיים לדבר ה', מקשיבים לגדולי ישראל ולא ממליצים לגדולי ישראל!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture