עד כמה הישראלים חוששים מהתערבות זרה בבחירות? • סקר

אחרי הפרסום אמש על התערבות זרה מתוכננת של אחת המעצמות, במטרה להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל, סקר שנערך היום בארה"ב בקרב אזרחים מ-26 מדינות שונות, דווקא הישראלים בטוחים כי מדינתם תוכל להתמודד עם איומים מסוג זה

אחרי הפרסום אמש על כך שראש השב"כ נדב ארגמן הצהיר כי במהלך הבחירות הקרובות צפוי להיות התערבות של מדינה זרה על מנת להשפיע על תוצאות הבחירות כאן בישראל, היום מתפרסם כי מכון המחקר האמריקני "PEW" בדק ומצא ש-62% מהישראלים חוששים מהתערבות זרה, אך יחד עם זאת, 73% מאזרחי ישראל גם בטוחים שהמדינה ערוכה להתמודד עם ניסיונות אלו.

סקר זה נערך בארצות הברית ובדק בקרב נסקרים מ-26 מדינות שונות, האם הם חוששים להתערבות בהליכים הדמוקרטיים במדינותיהם, כאשר הנשאלים מרוב המדינוות ענו כי הם חוששים, בעוד ודווקא הנשאלים הישראלים והרוסים היו בטוחים כי מדינתם תוכל להתמודד עם איומים מסוג זה.

כזכור, אמש פורסם במהדורה המרכזית של 'חברת החדשות', כי יום קודם ראש השב"כ הזהיר, במהלך כנס אגודת "ידידי אוניברסיטת תל אביב", מפני התערבות של מדינה זרה בבחירות בישראל.

"בוודאות של מאה אחוז (כאן נקט ראש השב"כ בשם המדינה ששמה נאסר לפרסום ע"י הצנזורה. ב"ב) תתערב בבחירות הקרובות ואני יודע על מה אני מדבר", אמר ארגמן והוסיף, כי "בשלב זה אני לא יודע לומר לטובת מי היא תתערב או לרעת מי. בשלב זה אני לא יודע לזהות אינטרסים, אבל תהיה התערבות באמצעות סייבר, פצחנים, האקרים וכן הלאה. אני יודע על מה אני מדבר".

בשב"כ הגיבו לפרסום ואמרו, כי "למדינת ישראל ולקהילת המודיעין יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של נסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

בעקבות הדברים פנו חברי כנסת לוועדת הבחירות המרכזית ולוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בדרישה לקיים דיונים דחופים בנושא, כאשר חבר הכנסת יואל חסון (התנועה), חבר ועדת הבחירות המרכזית כתב, כי "אנו עדים לכך שבשנים האחרונות היו ניסיונות מצד גורמים זרים ואף מדינות להתערב בבחירות פנימיות על מנת להשפיע על תוצאותיהן, לכן יש לקיים דיון דחוף בעניין בייוחד לאור אמירתו של ראש השב"כ".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס אף הוא לפרסום במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת עם השר יואב גלנט ואמר, כי "ישראל ערוכה לסכל כל התערבות סייבר".

גם דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, התייחס לדיווח זה ודחה את דברי ראש השב"כ, שהזהיר מפני כוונה של מעצמה זרה להתערב בבחירות הקרובות בישראל ואמר, כי רוסיה לא נוהגת להתערב במערכות בחירות של מדינות אחרות ואין בכוונתה להתחיל לעשות זאת במקרה של ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו