צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

מקלב מציג: הסיכויים, הסיכונים והתנאים למפלגה כלל חרדית

בלי מפלגות לא קיימות ועם התחשבות בסכנה המרחפת על עתידה של ש"ס: המגעים והפרסומים על ריצה משותפת של כלל המפלגות החרדיות נמשכים כל העת, כשמי שנדרש הערב לנושא הוא ח"כ אורי מקלב שמפרט בהרחבה את הצדדים השונים של המהלך

המגעים והפרסומים על ריצה משותפת של כלל המפלגות החרדיות נמשכים כל העת, כשמי שנדרש הערב לנושא הוא ח"כ אורי מקלב, איש מפלגת 'דגל התורה', שפירט בהרחבה בראיון ל'קול חי' את הסיכויים, הסיכונים והתנאים שיסייעו למהלך כזה להבשיל.

"האיחוד מכוון למפלגות הקיימות ואיתם אנחנו מנהלים את המו"מ, לא שמעתי על קהלים אחרים ובתקווה שקהלים שלא הצביעו בעבר יצביעו הפעם", אמר מקלב ובעצם רמז שבשבל זה – לפחות מבחינתו – 'יחד' של אלי ישי ו'בני תורה' של הפלג הירושלמי – לא יהוו חלק מהרשימה.

מקלב הוסיף בענין הזה: "עצם האחדות מביאה קהל גדול. אני מכיר את המפלגות שכרגע סביב השולחן טעימות כיום בכנסת, אנחנו עוד לא במקום של מפלגות שלא קיימות".

מקלב הסביר שמצד אחד יש "משקל ערכי" לאחדות כזאת, ומאידך חובה לקחת בחשבון גם אפשרות של פגיעה אלקטורלית שתיווצר. "מפלגה חרדית גדולה זה דבר מאיים זו שאלה שניקח בחשבון, גם את מצבו המשפטי של ראש הממשלה ניקח בחשבון, אנחנו מתיעצים עם מומחים בנושא. הדבר הערכי והעבודה של אפשרות לריצה משותפת הינה כבר דבר מבורך.

בענין מצבו המשפטי של נתניהו ציין מקלב כי קיים חשש שמפלגת הליכוד תגזול קולות רבים לש"ס בגלל אופי הקמפיין של נתניהו (ראו בהרחבה כאן), מה שיוריד את המפלגה לאזור אחוז החסימה חרף הסקרים המחמיאים יחסית כיום.

בסיום הראיון התייחס מקלב לתוצאות הבחירות בטלז סטון ואמר: "הייתה הצלחה גדולה בטלזסטון זה הגיע עם הערכות טובה והתוצאה ממחישה את התחזיות, הבחירות הקודמות היתה רשימה שלא קיבלה את ברכת גדולי ישראל וקיבלה שלושים וחמישה אחוז. טלזסטון זה עיר הומוגנית, ידענו את הדברים האלה, ומימשנו את הציפיה".

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו