צה"ל: הושגו הבנות עם קצינים רוסים לשיתוף פעולה בסוריה

בפגישות בין משלחת קצינים בכירים מצבא רוסיה עם קצינים בכירים בצה"ל, דנו הצדדים בשיפור מנגנון מניעת החיכוך בין שני הצבאות בזירה הצפונית. "המפגשים התנהלו באווירה טובה ומקצועית וכללו עיסוק בקידום ושיפור מנגנון מניעת החיכוך"

הערב (חמישי) צה"ל הודיע, כי הושגו הבנות במסגרת פגישות עבודה שנערכו בין משלחת קצינים בכירים מצבא רוסיה עם קצינים בכירים בצה"ל. בראש המפגשים עמד ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף יניב עשור.

במהלך המפגשים דנו הצדדים על שיפור מנגנון מניעת החיכוך בין שני הצבאות בזירה הצפונית, ופעולות צה"ל כנגד ההתבססות האיראנית והתחמשות ארגון חיזבאללה בסוריה. לפי הודעת צה"ל הצדדים הגיעו להבנות משותפות.

במסגרתם התכנסו קבוצות עבודה בכירות של שני הצבאות לשיח משותף. דובר צה"ל מסר עוד כי "המפגשים התנהלו באווירה טובה ומקצועית" וכי "בין המשלחות הושגו הבנות והן סיכמו על המשך עבודה משותפת".

ההודעה אינה מפרטת היכן ומתי התקיימו השיחות בין הצדדים, ומי הבכירים שייצגו את צבא רוסיה בשיחות שהתנהלו ובהשגת ההבנות.

כזכור, בתחילת החודש שוחחו בטלפון ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ודנו במצב בסוריה לנוכח כוונת ארצות הברית להסיג את כוחותיה מהמדינה. לפי הודעת הקרמלין, פוטין ונתניהו הדגישו את הצורך לחזק את שיתוף הפעולה בערוצים הצבאיים וכן הדיפלומטיים.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לשיחה שהתקיימה עם פוטין כי "השניים דנו במצב בסוריה ובהתפתחויות האחרונות וסיכמו על המשך התיאום הביטחוני בין הצבאות. ראש הממשלה אמר שישראל נחושה להמשיך במאמציה למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו