זירת הפיגוע. צילום: ביטחון בית אל

חודש אחרי הפיגוע בבית אל: כתב אישום על נסיון רצח נגד המחבל

מכתב האישום נגד המחבל עולה כי הוא הצליח להגיע לעמדת שמירה הסמוכה ליישוב, ניסה לדקור את החייל ששמר באותה העת בעמדה והכה אותו באבנים. מצה"ל נמסר כי "כתב האישום מייחס לנאשם שתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה"

לבית המשפט הצבאי ביהודה הוגש היום (שני) כתב אישום נגד המחבל אשר ביצע את הפיגוע סמוך לבית-אל לפני כחודש בו נפצע באורח קשה לוחם גדוד ״נצח יהודה״ של חטיבת כפיר.

כתב האישום מייחס למחבל שתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה (עבירות המקבילות לניסיון רצח), ועבירות נוספות. עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצרו של המחבל ובית המשפט נעתר לבקשה והאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

מכתב האישום נגד המחבל עולה כי הוא הצליח להגיע לעמדת שמירה הסמוכה ליישוב, ניסה לדקור את רותם ששמר באותה העת בעמדה והכה אותו באבנים. כזכור, ב-14 בדצמבר 2018, המחבל הגיע דרך פרצה בגדר עליה התריעו המתיישבים, חדר לעמדת השמירה הסמוכה לישוב בית אל דקר בסכין את הלוחם ופגע בו מטווח קצר באמצעות אבן ונמלט למחנה הפליטים הסמוך ג'ילזון. לאחר קצת יותר מיממה בהם ניהל צה"ל מרדף עיקש לאיתורו, הסגיר עצמו המחבל לידי לכוחות הביטחון.

הלוחם נפצע באורח קשה וטופל בבית החולים הדסה עין כרם. משפחתו מסרה כי, "נוה מבקש למסור לעם ישראל שאנו חזקים מאויבינו ושהיה לו נס ושהוא חי. נודה לתפילות ומעשים טובים להחלמתו. השלמה והמהירה של נוה מיכאל בן אסנת אסתר עם כל שאר הפצועים". לאחר כשבוע שוחרר מבית החולים.

צילום וידאו ותמונות מזירת חדירת המחבל: ביטחון בית אל


מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו