״רמון, כאן ארקיע 763": נתניהו וכץ חנכו את שדה התעופה באילת • צפו

ראש הממשלה ושר התחבורה חנכו את שדה התעופה 'רמון'. נתניהו: ״הנמל החדש יעצים את הפריחה חסרת התקדים ביחסינו הבינלאומיים". ישראל כץ: "כעת יש לנו שדה חלופי לנתב"ג, במקרה שלא ניתן לנחות בו עקב תנאי מזג אוויר קשים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


נתניהו מדבר עם מגדל הפיקוח. צילום: רועי אברהם/לע״מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנכו היום את שדה התעופה "רמון" הסמוך לאילת בטיסת בכורה מנתב״ג בהשתתפות בני משפחת רמון. בדרך לנחיתה שוחח נתניהו עם מגדל הפיקוח ואמר כי, ״כאן ארקיע 763, נרגשים מאוד מטיסת הבכורה לשדה התעופה ״רמון״. אנחנו רואים אתכם היטב. לשדה הזה יש חשיבות אדירה גם מבחינת הביטחון הלאומי שלנו, גם מבחינת פיתוח הנגב ואילת וגם מבחינת פיתוח התעופה האזרחית. אנחנו עומדים לנחות אצלכם״. צפו.

נתניהו אמר בטקס החגיגי כי: ״הנמל החדש יעצים את הפריחה חסרת התקדים ביחסינו הבינלאומיים. לכך מצטרף כמובן שיתוף הפעולה המתהדק בינינו למדינות באסיה, באפריקה, בעולם הערבי ובעולם המוסלמי. יבואו לכאן מטוסים מהדרום, מהמזרח וגם מהצפון. זה שינוי עצום בנגישות של ישראל ובמעמדה הבינלאומי. אנחנו פותחים אפשרויות חדשות לטיסה מעל ארצות באזורי מפתח".

עוד הוסיף ראש הממשלה כי, "נמל התעופה 'רמון' ייתן תאוצה נוספת, עצומה בהיקפה לנגב, לערבה ולעיר אילת. 70 שנה אחרי הנפת דגל הדיו באום-רשרש, השער הדרומי של המדינה מקבל תוספת כוח – בתחבורה, במסחר, בתעסוקה, בתיירות, בנגישות מוגברת אל פנים הארץ ובדילוג קל לחוץ לארץ. אילת וסביבתה תהיינה עוגן של שגשוג. שמחתי, אדוני ראש העיר, לשמוע שהתיירות באילת ואילת מדורגת יותר ויותר בדירוג הבינלאומי העולה. בכל זאת, יש תנאי מקדים והתנאי הזה הוא הבטחת הביטחון. כולכם יודעים מה חוללנו בנגב גם בשטח זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת שדה התעופה רמון בתמנע. צילום- עמוס בן גרשום לע"מ

שר התחבורה ישראל כץ אמר: "שמי אילת והנגב נפתחים היום לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שאותה מובילה ממשלת ישראל, בעשר השנים האחרונות. מדיניות זו הובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, וכן לגידול עצום במספר הנוסעים, יותר מ- 22 מיליון נוסעים בשנה החולפת, לעומת כ- 10 מיליון נוסעים בלבד בשנת 2009, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים".

בטקס חנוכת הנמל הוסיף כץ, "כי מהיום, מדינת ישראל היא מדינה עם שני נמלי תעופה בינלאומיים, העומדים בסטנדרטים המתקדמים בעולם, כעת יש לנו שדה חלופי לנתב"ג, במקרה שלא ניתן לנחות בו עקב תנאי מזג אוויר קשים, או מכל סיבה אחרת, מבלי להזדקק לשדות התעופה בעמאן ולרנקה. זהו שדרוג אסטרטגי משמעותי של יכולת התעופה האזרחית שלנו".

שר התחבורה ציין עוד כי: "נמל התעופה רמון יחליף את שדות התעופה אילת ועובדה. השטח החיוני, שיתפנה בלבה של העיר אילת, יאפשר לעיר לצמוח ולהתפתח, ולהרחיב את תשתיות התיירות שלה, כדי לקלוט את מיליוני התיירים שיגיעו בטיסות ישירות מכל העולם היישר לנמל החדש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת שדה התעופה רמון בתמנע. צילום- עמוס בן גרשום לע"מ 05

החל מהחודש הבא צפוי נמל התעופה 'רמון' לשמש את התעופה הבינלאומית, מהלך שצפוי לפתוח אפיקים חדשים לתיירות בישראל והוא השדה האזרחי הראשון המוקם בישראל מאז קום המדינה. השדה ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל וכשדה אלטרנטיבי לנתב"ג לשעת חירום. רשות שדות התעופה תפרסם בקרוב את לוח הטיסות הפנים ארציות שיופעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל במרכז העיר אילת לשדה החדש.

בתוך כך, כלי תקשורת בירדן דיווחו כי ירדן מוחה על הקמת נמל התעופה הבינלאומי רמון, הממוקם 18 ק"מ מאילת, ליד הגבול הירדני. ירדן הדגישה כי מיקום השדה מביא להפרת הריבונות הירדנית באוויר, וכי זו מהווה הפרה של החוק הבינלאומי. ביום חמישי הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי נמל התעופה יחל לשמש את התעופה הבינלאומית בחודש הבא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture