השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין בביקור במועצה הדתית קרית מלאכי

השר לשירותי דת הרב יצחק וקנין בביקור במועצה הדתית קרית מלאכי: "אפעל למימון נוסף למקווה בשכונת 'המחנה', אסייע בע"ה בידי כבוד המרא דאתרא הגר"ח פינטו שליט"א בכל ענין וענין להגדיל תורה ולהאדירה".

השר לשירותי דת הנכנס הר' יצחק וקנין שמונה לאחרונה לתפקיד, קבע את פגישתו הראשונה במסגרת תפקידו בקרית מלאכי. השר קיבל סקירה נרחבת מראש העירייה אליהו-ללו זוהר על התקדמות העיר בשנים האחרונות ועל האוכלוסייה החדשה שהגיעה לקרית מלאכי. השר התעניין בבניית המקווה החדש בשכונת המחנה והתחייב כי המשרד ידאג להשתתף בעלויות.

הפגישה התקיימה בלשכת ראש העירייה אליהו זהר ומשם לחדר הישיבות. ראש העירייה יחד עם מנכ"ל העירייה תמיר היזמי הציגו בפני השר בעזרת מצגת את התפתחות העיר מבחינת תשתיות ועל מאות המשפחות שהצטרפו לעיר בשנה האחרונה. בשכונה החדשה אמורים להיבנות בין היתר: גני ילדים, מעונות ומקווה מפואר.

המקווה טהרה יכלול שלושה בורות טבילה ועלות בנייתו נאמדת בכ-5 מיליון שקלים. השר הר' וקנין שמונה לתפקיד בתחילת החודש סיפר כי הגיע לאחרונה לסיכום עם יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי על מימון של מקוואות ובכוונת המשרד להשתתף במימון "את אביגדור אני מכיר שנים רבות ובפגישה בנינו אמרתי לו כי זה מבורך שמפעל הפיס מממן מאות פרויקטים בישראל, אבל צריך להשתתף גם במוסדות דת ושמחתי שהוא הסכים איתי" אמר השר והוסיף  "הייתי בפגישה גם בעיר אילת, אבל ניצלתי הזדמנות שהייתי שם, כך שאפשר לומר שזאת הפגישה הרשמית הראשונה שלי בתפקיד ואני שמח שבחרתי בקרית מלאכי".

בפגישה נכחו הממונה על המועצה הדתית הרב עמי אילוז, ממלא מקום ראש העיר עו"ד ר' צלי מזרחי, יו"ר ש"ס- חבר המועצה ר' מישל טפירו שמונה לאחרונה למנהל קשרי לקוחות של שירותי בריאות כללית באזור, סגן ראש העיר שמעון חזן ויועצי השר חיים אמסילי וישראל שניאור. חבר מועצת העיר ר' מישל טפירו הזכיר את השר הרב אריה דרעי שהיה שותף בפרויקטים רבים לפיתוח העיר בגובה מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות הן בכובעו כשר הפנים והן כשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל.

משם המשיך למבנה המועצה הדתית, בכניסה, קיבל את פניו הממונה יו"ר המועצה הדתית הרב עמי אילוז בברכת ברוכים הבאים בלשכתו יחד עם נציגי המועצה, שם קיבל סקירה מקצועית מהממונה הרב אילוז על הנעשה במחלקת נישואין, חברה קדישא, מקוואות, כשרות ועירובין, על דרכי העבודה והמצב הקיים וכן על הצרכים הדחופים של המועצה הדתית והפעילות השוטפת בקרב התושבים. עוד ציין הרב אילוז, כי בזמן הקצר מאז מינויו הוא הכיר פרויקטים מיוחדים למען התושבים ביניהם: הדרכת כלות וחתנים, חגיגות בר מצווה כולל הענקת סט תפילין וטלית ועוד. אילוז גם תיאר בפני השר את מערך הכשרות המורכב של קרית מלאכי, האחראי על כ-70% מתוצרת הבשר בישראל.

לאחר מכן נפגש השר הרב וקנין יחד עם המרא דאתרא הגה"צ רבי חיים פינטו בלשכתו שלפגישה הצטרפו ראש העיר מר ללו – אליהו זוהר וראש המועה"ד הרב עמי אילוז.

הגר"ח פינטו בירך את כבוד השר וקנין על כניסתו לתפקיד ודיבר על הקשר החם בין הקהילה המקומית למועצה הדתית.  כן שיבח את ראש המועצה הדתית ר' עמי אילוז העושה עבודת קודש בחיזוק הקדושה והטהרה. בסיום העניק לשר כמזכרת ברכה את ספרו החשוב "כתר קדושה" – תולדות שושלת הזהב של צדיקי בית פינטו עם הקדשה אישית.

בסיום, השר הרב יצחק וקנין ציין ששמח להיפגש עם כבוד הרב הראשי הגר"ח פינטו, ואמר: "אני שומע לכל בקשה ואסייע בע"ה בידי כבוד המרא דאתרא בכל ענין וענין להגדיל תורה ולהאדירה".

לסיום ביקר השר בבית הספר ות"ת "בית יוסף". המנהל הרב ברוך כלף סיפר לשר על הצמיחה של בית הספר למרות האתגר ברישום התלמידים ועל חידוש שעבר בית הספר בשנה האחרונה בריצוף, תקרה חדשה ושיפוץ הכיתות. גם נושא בניית בית הספר החדש בשכונה החדשה על לדיון והשר המליץ על מספר דרכים לזירוז הבירוקרטיה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם כשהליכוד עסוק באיראן
העניים קודמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו