צילום: פלאש 90

כניעה? מקורות פלסטינים: סבב ההסלמה הנוכחי הסתיים

‏מקורות פלסטיניים בעזה טוענים כי סבב ההסלמה בין רצועת עזה לישראל הסתיים הבוקר בשעה שמונה וזאת במסגרת הבנות שהושגו בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי • מארגני "צעדות השיבה" הודיעו על ביטול ההפגנות לאורך הגדר, לראשונה מאז החלו

‏מקורות פלסטיניים בעזה טוענים כי סבב ההסלמה בין רצועת עזה לישראל הסתיים הבוקר בשעה שמונה וזאת במסגרת הבנות שהושגו בין ישראל לחמאס בתיווך מצרי.

לדבריהם, החזרה לשגרה באה הודות לתיווך של מצרים שניהלה מגעים כבר מאמש בשעות הערב אל תוך הלילה והיום בבוקר עם ישראל ועם חמאס כדי לסיים את ההסלמה הנוכחית.

בתוך כך, מארגני "צעדות השיבה" הודיעו על ביטול ההפגנות היום לאורך הגדר בגבול רצועת עזה, לראשונה מאז החל הקמפיין. ההפגנות על הגדר החלו ב-30 במרץ בשנה שעברה.

ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הודיע כי הוחלט "בצעד חריג" לבטל את ההפגנות שאמורות היו להתקיים היום, כבכל יום שישי וזאת על רקע חששם מהסלמה מיידית.

בצה"ל גוברת ההערכה כי הירי שבוצע ע"י חמאס לגוש דן הוא טעות. הרקטות שנורו אתמול בלילה הן רקטות M-75 מיצור עצמי, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח. השיגור בוצע בזמן שהחמאס ישב עם המצרים. לפי ההערכה, מדובר בתקלה טכנית הקשורה לטיפול במערכות השוטפות של חמאס. עוד צוין, כי עדיין לא אותר הטיל השני שנורה אמש מהרצועה, ההערכה היא שהתפוצץ באוויר.

למרות השקט היחסי שנשמר משעות הבוקר החליטו בעוטף לבטל באופן חלקי את אירועי חג הפורים שהיו אמורים להתקיים היום.

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו