תיעוד הרקטות בשמי ישראל

צה"ל בהודעה רשמית: "הירי לגוש דן בוצע על ידי חמאס"

דובר צה"ל מוסר הלילה בהודעה רשמית כי "הירי שבוצע מוקדם יותר הערב לאזור גוש דן בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס". חמאס והג'יהאד האיסלאמי הכחישו באופן רשמי כי הם אחראים לירי. במקביל, מצרים מנסה לתווך לרגיעה ללא תנאים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שעות של חילופי ההאשמות בין ארגוני הטרור ברצועה מי עומד מאחורי שיגור שני רקטות פג'ר 75 לעבר מרכז הארץ, דובר צה"ל מוסר הלילה בהודעה רשמית כי "הירי שבוצע מוקדם יותר הערב לאזור גוש דן בוצע על ידי ארגון הטרור חמאס".

בשונה מהודעות דומות בעבר שהטילו את האחריות לכל הנעשה בעזה על ארגון הטרור חמאס השולט שם, הפעם מדובר בהודעה שטוענת מידיעה כי החמאס ביצע בפועל את הירי שכמתו לא היה מאז צוק איתן לפני ארבע וחצי שנים. לא ברור אם ההודעה מתבססת על מקורות מודיעיניים או זיהוי המקום ממנו בוצע השיגור.

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה אמש הודעה שבה הכחישה כי היא זו שירתה את הרקטות לעבר גוש דן. גם בג'יהאד האיסאלמי הכחישו מעורבות בשיגור. עד כה אף ארגון לא קיבל אחריות לירי. המקורות ברצועת עזה חלוקים באשר לשאלה מי אחראי לירי ומדוע. לפי אחד המקורות, חמאס או ארגון המסונף לו ירה מתוך הבנה שסבב צבאי מול ישראל יכבה את גל המחאה הפנימית שמתלקח בעזה. מקורות אחרים ברצועת עזה טענו אמש כי הג'יהאד האסלאמי עומד מאחורי שיגור שני הטילים.

משרד הפנים של חמאס הודיע כי ירי הרקטות אמש בוצע ללא הסכמה וכי מנגנוני הביטחון ברצועה ינקטו בצעדים נגד "מי שהפר את ההסכמה הלאומית". אל חמאס הצטרפו "ועדות ההתנגדות העממית", פלג פלסטיני נוסף ברצועה, שהכחיש גם הוא כל מעורבות בירי הרקטות. בחמאס והג'יהאד האסלאמי אף הבהירו למצרים שהם לא אחראים לשיגורים והבטיחו לנקוט צעדים נגד האחראים לשיגורים ואמרו כי אלו נעשו בניגוד לעמדת הפלגים.

המשלחת הביטחונית המצרית ששהתה היום ברצועה כדי לדון במאמצי הרגיעה התבקשה לעזוב על ידי ישראל אחרי הירי. מצרים מנסה לתווך בין הצדדים כדי להימנע מהסלמה. המשלחת שעזבה מנסה להשיב את הרגיעה. מצרים דורשת מישראל ומחמאס הרגעה ללא תנאים. לשכת ראש הממשלה הנחתה את שרי הקבינט שלא להתבטא בנוגע לאירוע.

 

גנץ: "נדרשת פעילות התקפית שתשחזר את ההרתעה שנשחקה" • צפו

 

קודם להודעה הרשמית של צה"ל צוטט ב'חדשות 13' פקיד ישראלי בכיר שאמר כי לפי ההערכות בישראל, ארגון חמאס אינו עומד מאחורי שני השיגורים של רקטות לגוש דן, אלא גורם פלסטיני אחר ברצועת עזה. לפי הפקיד הבכיר, מדובר ב"ארגון שמנסה לחבל במאמצי ההרגעה של הימים האחרונים, שאותם מובילה מצרים שמתווכת בין ישראל לחמאס".

כזכור, שתי רקטות מסוג פג'ר נורו הערב (חמישי) לעבר גוש דן. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי שני שיגורים זוהו משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מערכות ההתרעה והגילוי פעלו כנדרש, אולם לא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. לא מוכר נזק או נפגעים באירוע, וכמו כן אין הנחיות מיוחדות לעורף.

בתגובה, צה"ל תקף הלילה ברצועת עזה בעקבות שיגורי הרקטות למרכז הארץ. טרם נמסר אם היו נפגעים באירוע. על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, צה"ל תקף מטרות של חמאס ברחבי הרצועה: בין היתר הותקף מוצב ימי של חמאס באזור הנמל החדש בחאן יונס, באזור בית לאהיה, מוצב ימי באזור אל-ואחה, במוצב בדר שבדרום הרצועה ומוצב ימי נוסף ליד אל-בידר.

במהלך התקיפות של צה"ל ברצועה בתגובה לירי 2 הרקטות לגוש דן, נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה אזורית אשכול שבעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה ניסיון שיגור כושל משטח רצועת עזה לשטח הארץ, שנפל בשטח הרצועה". כשעה לאחר מכן, נשמעה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב ושדות הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים נמצאים בבדיקה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הירי הוא המשך צפוי וידוע ראש לגרוש היהודים מחבל עזה, וסירת האזור לאויב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture