צילום: פלאש 90

ראש המוסד לשעבר: "גרסת נתניהו לגבי מכירת הצוללות למצרים אינה סבירה"

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו: "גרסת ראש הממשלה בעניין מכירת הצוללות המתקדמות מגרמניה למצרים אינה סבירה". עוד הוסיף, "אני לא מאמין שיש סוד שגם שר הביטחון וגם הרמטכ"ל וגם ראש המוסד לא חשופים אליו. על האישור שמעתי מהתקשורת"

סערת פרשת הצוללות לא יורדת מסדר היום: לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו תירץ את האישור הישראלי למכירת צוללות גרמניות מתקדמות למצרים בכך ש"יש סודות שגם הרמטכ"ל ושר הביטחון לא יודעים", אומר היום ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו כי: "גרסת ראש הממשלה בעניין מכירת הצוללות המתקדמות מגרמניה למצרים אינה סבירה", עוד הוסיף כי, ״על האישור שישראל נתנה לגרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים גיליתי רק מהתקשורת״.

תמיר פרדו, ששימש ראש המוסד גם בשנים 2014–2015, שבהן אישר ראש הממשלה בנימין נתניהו את העסקה. בתשובה לשאלה של רועי שרון, כתב "כאן חדשות" לענייני צבא וביטחון, אמר פרדו: "אני לא מאמין שיש סוד שגם שר הביטחון וגם הרמטכ"ל וגם ראש המוסד לא חשופים אליו".

עוד נשאל פרדו ע"י 'כאן חדשות', האם בתקופתך כראש המוסד פעל המוסד באופן שנתפס בעייתי על ידי הגרמנים, האם הייתה פעולה של המוסד  שגרמה לגרמנים חוסר שביעות רצון, אירוע שעליו 'שילמה' ישראל באישור למכור צוללות למצרים? והשיב: "למיטב ידיעתי, לא היה אירוע כזה. לא הייתה שום תקלה, לא בגרמניה ולא במצרים".

בראיון בתחילת השבוע טען התייחס נתניהו להאשמות כי פגע בביטחון המדינה כאשר לא התנגד למכירת הצוללות הגרמניות למצרים: "כל מי שהיה צריך לדעת על מכירת הצוללות למצרים – ידע. מכרתי את המניות בחברה שאין לה קשר לצוללות, שנים לפני שנמכרו הצוללות למצרים. גנץ, אשכנזי ויעלון מעלילים עלילה כי הם יודעים שאני לא יכול לספר את אחד הסודות של מדינת ישראל. הסיבות שלי הן סיבות ביטחוניות בלבד. בישראל יש סודות שרק ראש ממשלה וקומץ אנשים יודעים. גנץ ולפיד ובמיוחד יעלון ואשכנזי רוצים להכריח אותי לחשוף סוד מדינה ובכך מסכנים את ביטחון המדינה. היועץ המשפטי לממשלה בדק את זה ולא סתם לא מצא שום רבב במעשיי. לכן אני תובע אותם דיבה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמיר פרדו הוא מקושר לאשכנזי ולכל החונטה מכחול לבן
ולכן הוא מדבר ככה
הוא היה מעורב בפרשת הרפז והפיץ את המסמך המזויף
ואח"כ אשכנזי הגן עליו שרצה ליבחר לראש המוסד

בוודאי שיש סודות שגם שר הביטחון גם הרמטכ"ל וגם ראש המוסד לא יודעים עליו
אגלה כאן בשקט :
סודות פליליים !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו