בית המשט העליון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בתגובה לחסינות וההתגברות: מערכת המשפט במתקפה על נתניהו

נשיאת בית המשפט העליון תקפה את ראש הממשלה: "מה השתנה מאז הצהרת כי יש הצורך בבית משפט חזק, עצמאי, ישר וחסר פניות'". היועמ"ש: "ההחלטות בתיקי נתניהו התקבלו ללא כל הטיה". פרקליט המדינה: "הטענה 'לתפירת תיקים' - כזב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נאמה היום (שני) בטקס לשכת עורכי הדין ופתחה במאבק רשמי וגלוי של מערכת המשפט נגד יוזמות החקיקה המתכוונות לרסן את כוחו של בית המשפט העליון: "האם על הרשות השופטת להתמיד בשתיקתה גם כאשר מנסים לשנות מן היסוד את מערך היחסים בינה ובין הרשויות האחרות ולפגוע פגיעה משמעותית בסמכויותיה?".

בנאום שיגרה השופטת חיות מסר ברור לעבר ראש הממשלה והפוליטיקאים כי מערכת המשפט "תילחם על מעמדה". חיות אף ניצלה את הבמה כדי לפנות ישירות אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושאלה אותו: "מה השתנה מאז הצהרת כי 'דבר אחד שלא משתנה – ואסור שישתנה – זה הצורך בבית משפט חזק, עצמאי, ישר וחסר פניות'".

על רקע הניסיון לחוקק את פסקת ההתגברות אמרה חיות כי על-מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת כרשות ניטרלית וא-פוליטית, ראוי לה, ככלל, שלא להיגרר אל השדה הפוליטי, גם כשהגורמים הפוליטיים עוסקים לאחר תום מערכת הבחירות במלאכת הרכבת הממשלה, "אך האם על הרשות השופטת להתמיד בשתיקתה גם כאשר מנסים לשנות מן היסוד את מערך היחסים בינה ובין הרשויות האחרות ולפגוע פגיעה משמעותית בסמכויותיה?".

נואם נוסף בכנס היה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ששם גן תקף את הכוונה לחוקק את "פסקת ההתגברות", וטען כי חוק זה יהווה פגיעה באזרחי ישראל. לדבריו "משמעות ביטולה של 'עילת הסבירות' היא פגיעה ישירה באזרחי המדינה, שייוותרו חשופים לאפשרות שיהיו החלטות שרירותיות של השלטון. לא תהיה לאזרח כל הגנה מפני פעולה של הרשות, שאולי נעשתה בסמכות, אך מתעלמת בצורה קיצונית מזכויותיו ובכך פוגעת בו שלא כדין".

מנדלבליט הוסיף ואמר כי "עילת הסבירות מבטיחה כי ההחלטות של רשויות השלטון במדינת ישראל יתקבלו באופן הגון, בצורה שוויונית, ללא שרירות וללא העדפת פלוני על פני אלמוני מסיבות שאינן ענייניות. עילת הסבירות מבטיחה כי זכויות הפרט יישמרו, וכי רשויות השלטון יפעלו לפי כללים של מינהל תקין וטוהר מידות". בצד דברים אלה הדגיש מנדלבליט, כי הוא אינה נמנה עם אלה הסוברים כי מערכות החוק והמשפט צריכות להיות חסינות מפני כל שינוי. "מותר לבדוק. מותר לבחון. מותר לבקר".

היועמ"ש התייחס גם לכוונה לחוקק את חוק החסינות, ואמר כי "דברים אלה חוטאים לאמת, בלשון המעטה", מנדלבליט ניצל את ההזדמנות לדחות את הטענות כי הפרקליטות והיועמ"ש מנסים להפיל את השלטון ורודפים את ראש הממשלה. לדבריו, "התביעה הכללית, שבראשה אני עומד, איננה רודפת איש. היא רודפת רק את האמת ואת הצדק ופועלת מתוקף סמכויותיה על-פי חוק".

מנדלבליט התייחס באופן ספציפי לטענות כי ההחלטות בעניינו של ראש הממשלה נתניהו נגועות בשיקולים זרים. "בכל הנוגע לתיקי החקירה של ראש הממשלה, כל ההחלטות התקבלו בצורה מקצועית ועניינית, ללא כל הטיה, לא לכאן ולא לכאן. שום לחץ לא השפיע עלינו, וגם לא ישפיע עלינו בהמשך. איננו משרתים אף אחד, חוץ מהאינטרס הציבורי ומשלטון החוק. הם אשר מורים את דרכנו".

לאחר שמנדלבליט סיים את נאומו בכנס הלשכה, עלה לנאום פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, והתייחס בנאומו לתחושת הרדיפה מצד פוליטיקאים ואמר כי "הטענה הנשמעת, כאילו מערכת אכיפת החוק של מדינת ישראל רודפת ומנסה 'להפיל' ראש ממשלה בישראל משיקולים זרים – היא טענת כזב". עוד התייחס ניצן לפרסומים לפיהם יחקקו חוק החסינות ופסקת ההתגברות ואמר: "איני יודע אילו חוקים יחוקקו כאן בעתיד., אך אני יודע כי שום חוק לא יוכל למנוע מהצדק והאמת לנצח".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שום דבר. רק חוק ההתגברות. להמשיך עם זה.
שבג'ץ השיכורים האלה יאבדו את הכח השילטוני שלהם המאוס וירדו מהעצים הגבוהים אליהם הם עלו ושם נתקעו הרבה שנים והרסו את כל עולם היהדות וארץ ישראל.

ציטוט מתוך הכתבה:

היועמ"ש התייחס גם לכוונה לחוקק את חוק החסינות, …… לדבריו, "התביעה הכללית, שבראשה אני עומד, איננה רודפת איש. היא רודפת רק את האמת ואת הצדק ופועלת מתוקף סמכויותיה על-פי חוק". עד כאן.

מר מנדבליט הנכבד: מבלי לפגוע בכבודך, מי נתן תוקף ל"סמכות וחוק" שמכוחה הועדה שברשותך פועלת?? האם לא המחוקק??
אם כן לאותו מחוקק – שמכוחו אתה ומערכת המשפט כולה פועלים, יש סמכות ויכולת לשנות את סמכותה של הוועדה שהיא עצמה הסמיכה, כמו גם את כוחו של בית המשפט ששורש כוח פעולתו נשאב מהמחוקק וכלשונם: "אף אחד אינו מעל החוק" – גם השופטים עצמם!!!!!!

הלו? שי ניצן? מנדלבליט? חיות? אתם בעצמכם מאמינים לשקרים היוצאים מפיכם? אין רדיפה אין הטייה ? אתם חושבים שהציבור עדיין מטומטם? כל זמן שלא יהיו בחירות חופשיות כמו לחכי"ם ולא חבר מביא חבר אז ננסה להאמין לכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture