Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו, החרדים או הערבים? סקר בדק: עם מי הציבור רוצה שגנץ יקים ממשלה

החלק הכי גדול מבין המשיבים רוצה בהקמת ממשלת אחדות עם החרדים והליכוד בראשות נתניהו • עוד בסקר: רוב הציבור רוצה שגנץ יצליח להקים ממשלה, פחות מ-70% מהציבור יצביע לאותה מפלגה בבחירות שלישיות • ומה הציבור חושב על הקמת מדינה פלסטינית

54 אחוז מהציבור רוצה שיו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ יצליח להקים ממשלה ב-11 יום שנותרו לו במסגרת המנדט שהעניק לו נשיא המדינה, כך על פי סקר שפורסם ב'חדשות 12'. על פי הסקר, 30.2 אחוז מהציבור לא רוצה שגנץ יצליח במשימה, ו-15.8% לא ידע להשיב על השאלה.

"בהנחה שבני גנץ יצליח להרכיב ממשלה, איזו ממשלה היית רוצה שתהיה", נשאלו הנסקרים. 29.1% השיב שעם הליכוד בראשות נתניהו והחרדים, 20.3% עם הליכוד אך ללא נתניהו וללא החרדים, 19% עם מפלגות השמאל וליברמן שהרשימה המשותפת תומכת מבחוץ, 17.9% עם הליכוד בראשות נתניהו וללא החרדים, 3.2% עם הליכוד ללא נתניהו אך עם החרדים. 10.5% השיבו תשובות אחרות.

הסקר שנערך על ידי "מדד השלום" של פרופ' אפי יער וד"ר נמרוד רוזלר מאוניברסיטת תל אביב ומכון "מדגם" בראשות מנו גבע, בדק האם הציבור יצביע לאותה מפלגה שהצביע לה בבחירות האחרונות, במידה ויתקיימו בחירות שלישיות. 67.9% השיב שלאותה מפלגה, 6.6% יצביעו למפלגה אחרת באותו הגוש, 2.4% יצביעו למפלגה מגוש אחר, 12.1% השיבו כי לא יצביעו ו-11.1 השיב שהוא לא יודע.

הסקר בדק גם את עמדת הציבור הישראלי לגבי הסכסוך הישראלי – פלסטיני. 60.9 אחוז מהציבור בעד לנהל משא ומתן לשלום בין ישראל לרשות הפלסטינית, 31.7% נגד לקיים משא ומתן שכזה, 7.4% לא יודע. עם זאת, רק 43.8 אחוז מהציבור תומך בהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל, 48.7% מתנגד, 7.4% לא יודע.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין צורך להביא את הסקרים המגמתיים של התקשורת, שרק מנסה להשפיע על דעת הקהל

הכול דיבורים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו