בארגון 'מרפא ושמחה' מביעים סיפוק מהפעילות באסותא אשדוד

עשרות ביקורי חדרים בבתי החולים • מאות מאושפזים נהנו משמחת חג בשני שמחות בית השואבה מרכזיים • אלפי כוסות קפה בפינת הקפה בבית החולים אסותא • "מילאתם את לבנו באור" "עשיתם לנו את החג" "בלעדיכם לא היינו שמחים בחג" אלו הם המשפטים אותם שמעו במהלך החגים מתנדבי ארגון "מרפא ושמחה" הפועל במהלך כל השנה להחדיר אור ושמחה לחולים ולבני משפחותיהם.

כבר זמן רב לפני החגים תכננו בצוות ההיגוי של הארגון את פרויקט החגים. אם במהלך כל השנה עמלים מתנדבי הארגון להביא את השמחה בלבבות החולים ובני משפחותיהם, הרי שלקראת החגים עבודתם כפולה ומכופלת. ימי החגים הם ימים בהם כל בתי החולים פועלים במתכונת מצומצמת, לחג נשארים בבית החולים רק המקרים הקשים ביותר שלא יכולים להשתחרר לביתם לחג, והאווירה בהתאם. המחשבות המדכאות, הגעגועים לימי השלווה, המחשבה על האווירה החגיגית מחוץ לכותלי בית החולים, כל אלו לא תורמים למאושפזים לשמחת חג.

בדיוק לרגעים האלה נוסד ארגון מרפא ושמחה, והם עמדו בכך בהצלחה מרובה. ראשית לכל לקחו על עצמם מתנדבי הארגון לתגבר את ביקורי החדרים בחדריהם של החולים בצורה משמעותית, כאשר מתנדבי הארגון עברו באגפים בבתי החולים ושימחו בצורה פרטנית את המאושפזים. אך אין ספק, כי גולת הכותרת של הפעילות הייתה, שמחות בית השואבה המרכזיות, שנערכו באולמי כלילי מלכות בבני ברק ובביה"ח אסותא באשדוד.

השמחה הגדולה שהייתה באולמי כליל מלכות בבני ברק, יועדה לילדי בני משפחות החולים. אותם ילדים שכבר זה זמן רב לא טעמו טעם אבא או אימא שבימי שיגרה. אותם אלו שבמצב הנוכחי בבית, מוסטת תשומת הלב של אבא ואימא לילד החולה והם לא מקבלים את המגיע להם. התאספו ובאו להשתחרר ולשמוח בשמחת חג אמתית, ולשאוב כוחות לכל השנה, מתנדבי הארגון הפיקו לכבודם אירוע מושקע: תזמורתו של שמוליק ויינריך ניגנה בעוז, כשאליו מצטרפים המתופף נחמן פראנק, אהרלע בנדר עם הסקסופון, ורפי נידם עם הגיטרה,

פניהם של הילדים זרחו מאושר, כאשר הפעלולן הרב יעקב צוקר הפעיל את כולם בשמחה מלאת חיות, וכאשר יוני ווייס ביצע לעיני כולם את ריקוד הקוזקים המפורסם. כל אלו השכיחו במקצת מן הילדים את ההווה הקשה בו הם נמצאים והכניסו אותם לאווירת של שמחה ושחרור.

בבית החולים אסותא באשדוד נערכה גם מסיבת חג, מסיבה שיועדה למאושפזים בבית החולים. השמחה נערכה בלובי של בית החולים, כאשר האורגניסט אפרים וויין והזמר שמעון רבינוביץ הרקידו ושימחו את המאושפזים שכבר זמן רב לא טעמו את טעם השמחה כראוי, ועתה קיימו בהידור רב את מצוות ושמחת בחגיך.

מתנדבי הארגון מוסרים, כי במהלך החג גם היה תגבור בפעילות פינת הקפה בבית החולים. פינת הקפה בביה"ח אסותא באשדוד, מופעלת ע"י עמותת מרפא ושמחה באופן קבוע במהלך השנה, ומאות מאושפזים נהנים מכיבוד קל ושתיה חמה עשרים וארבע שעות ביממה. בימי החגים תוגברה הפעילות, ואלפי כוסות קפה נמזגו למאושפזים והמבקרים הרבים.

בסיכום פרויקט החגים, מבקש הרב גבריאל יוסף ויז'ניצר הי"ו יו"ר הארגון, להודות לעשרות המתנדבים ולבעלי המנגנים שהשקיעו מזמנם ומכוחם בימים עמוסים אלו, ובאו לשמוח ולשמח מכל הלב את החולים ובני המשפחות, אשר רק בזכותם זכינו להביא את השמחה בכל כך הרבה לבבות.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו